Ekonomi

Türk üreticiler ABD’nin mutfağına girdi!

6,5 milyar dolarlık ihracat hacmine kavuşan endüstriyel mutfak ve mutfak eşyaları sektörü, ABD pazarına odaklandı. İhracatçılar, “Çin’in hakim olduğu bu pazardan yüzde 10 pay alabilirsek, ihracatımızı yüzde 150 oranında büyütürüz” dedi.Fuara toplam 31 Türk firması katıldı

ABD’nin Şikago kentinde düzenlenen NRA Show Fuarı’na adeta çıkarma yapan Türk firmalar, büyük ilgi gördü. Fuara toplam 31 Türk firması katıldı. Bu şirketlerden 18’i milli ve 13’ü bireysel olarak fuarda yer aldı.

Endüstriyel Mutfak, Çamaşırhane, Servis ve İkram Ekipmanları Sanayicileri ve İş adamları Derneği (TUSİD) Başkanı Güçlü Kaplangı, NRA Show Fuarı’nın çok uzun yıllardır her yıl yapıldığını belirterek, “TUSİD olarak İstanbul Maden ve Metaller İhracatçıları Birliği’nin katkılarıyla ikinci kez böyle bir organizasyona girdik. Amerika’ya gelen firmalarımızın hepsi ülkemizde üretim yapan endüstriyel mutfak konusunda kuruluşlar. Bu fuar Amerika kıtasının en önemli fuarları arasında yer alan bir organizasyon. ABD pazarına çok önem veriyoruz. Buraya çok iyi bir şekilde hazırlandık ve Türk sanayisinin gücünü herkese gösterdik” ifadesini kullandı.

İHRACATIMIZ 6.5 MİLYAR DOLAR

Güçlü Kaplangı, “Amerika Birleşik Devletleri dünyanın en önemli tüketim pazarlarından biri. Endüstriyel mutfak sektöründe 40 yıllık bir tecrübemiz bulunuyor. Dünyanın 5 ekol ülkesinden biriyiz. İhracatta dünyada beşinci sırada yer alıyoruz. İlk sırada Çin geliyor, sonra ABD, Almanya ve İtalya takip ediyor. Tüm mutfak eşyaları ihracatımız 6,5 milyar dolar düzeyinde bulunuyor. Birinci sıradaki Çin’in ihracatı 147 milyar dolar ve bu rakamın yüzde 60'ını ABD’ye yapıyor. Bu nedenle biz de sektör olarak ABD pazarını hedef aldık. Çin’in bu ülkeye yaptığı ihracattan yüzde 10’luk bir pay bile alsak büyük başarı olur. Bu ihracatımızı yüzde 150 büyüttüğümüz anlamına gelir” diye konuştu.

Dunya.com’da yer alan haberde Türkiye’nin dış ticaret açığını kapatma noktasında endüstriyel mutfak sektörünün büyük çaba sarf ettiğini ifade eden Güçlü Kaplangı, şöyle devam etti: “İhracatı her yıl katlayarak, ülkemize daha fazla artı değer katmayı planlıyoruz. Önümüzde alınacak daha çok mesafe var. Fırsatlarla dolu bir yoldayız. Sonuçta mutlaka hedefe ulaşacağız.”

 


 

HEDEFTE KANADA, MEKSİKA, HİNDİSTAN VAR

Endüstriyel mutfak sektörünün ihracatın yüzde 51’ini Avrupa ülkelerine yaptığını ifade eden Güçlü Kaplangı, “Ticaret Bakanlığı bize uzak ülkeler stratejisi belirledi ve bu şekilde ABD’ye kilitlendik. Amerika kıtasında Kanada ve Meksika da gündemimizde bulunuyor. Amerika kıtası haricinde Hindistan, Endonezya ve Malezya’ya da uzak ülkeler stratejisi kapsamında planlarımız içinde bulunuyor. Bu ülkelerde üretim ve fuar çalışmaları yaparak Türk endüstriyel mutfak ürünlerini tanıtacağız ve hedefe ulaşacağız” şeklinde konuştu.