08 / 11 / 2024

Türk yapı malzemecileri, 2010'da yüzde 15 büyüdü!

Türk yapı malzemecileri, 2010'da yüzde 15 büyüdü!

Türk yapı malzemecileri sanayi 2010'da yüzde 15 büyüdü. Bu büyümenin 2011 - 2012 yıllarında da devam edeceği ve büyüme oranının yüzde 8 civarında gerçekleşeceği öngörülüyor




2009 yılında dünyada en fazla inşaat malzemesi ihracatı gerçekleştiren sekizinci ülke konumunda bulunan Türk yapı malzemeleri sektörü, 2023'te dünyada ilk üçe girmeyi hedefliyor. Yurtdışında fabrika yatırımlarına aralıksız devam eden Türk firmalar, ayrıca dünya çapındaki şirketleri satın alarak büyümelerini sürdürüyor. 2010 yılının üçüncü çeyreğinde inşaat sektörünün yurtiçinden kullandığı krediler 34.5 milyar liraya yükseldi.

2010 yılında hem yurtiçinde hem de yurtdışında büyük ölçekli projelere imza atan Türk müteahhitlerin gerçekleştirdiği projelerle atağa kalkan yapı malzemeleri sektörü; 2011 yılında da inşaat sektöründeki canlanmanın devam etmesiyle birlikte büyümesini sürdürmesi bekleniyor, inşaat alanında dünyada çin'den sonra ikinci sırada yer alan Türk müteahhitlerin yurtdışında gerçekleştirdiği proje sayısında artış yaşanıyor. Müteahhitlerin son yıllarda yurtdışında yakaladığı başarıya paralel olarak yapı malzemeleri sektörünün de dünya pazarından aldığı pay ciddi oranda arttı. Dünya pazarında daha güçlü bir konuma gelmek için rekabet ve inovasyon gücünü yükselten firmalar, yeni pazar arayışlarına aralıksız devam ediyor.

inşaat sektörü yılın üçüncü çeyrek döneminde yüzde 24.6 büyüme gösterdi. Kriz sonrasında ilk kez 2010 yılı ilk çeyreğinde tekrar büyüme gösteren inşaat sektörü ikinci çeyrekte yüzde 21.9 büyüdü. Üçüncü çeyrekte inşaat sektöründeki büyümenin hızlandığı görülüyor. Üçüncü çeyrekteki genişleme ile birlikte inşaat sektöründe ilk dokuz aylık büyüme yüzde 18.4 olarak gerçekleşti.

Türkiye ekonomisinin büyümesi ile aynı orantıda ilerleyen ve bugün dünya pazarında iyi bir konumda yer alan Türk yapı malzemecileri sanayi, 2010'da yüzde 15 büyüdü. Bu büyümenin 2011 - 2012 yıllarında da devam edeceği ve büyüme oranının yüzde 8 civarında gerçekleşeceği öngörülüyor. 2009 yılında dünyada en fazla inşaat malzeme ¬si ihracatı gerçekleştiren bir ülke olan Türkiye, inşaat malzemeleri sanayinde dünya markası olma yolunda ilerliyor. 2004-2008 yılları arasında sürekli artış gösteren Türk inşaat malzemeleri ihracatı 2009 yılında kriz nedeniyle düşüş gösterdi. 2008 yılında 23,5 milyar dolar ve 20ܛ9'da 15,79 milyar dolarlık ihracata imza atan sektör, 2010 yılının ilk sekiz ayında 10,3 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi.

2009 yılında dünyada en fazla inşaat malzemesi ihracatı gerçekleştiren sekizinci ülke konumunda bulunan Türk yapı malzemeleri sektörü, 2023'te dünyada ilk üçe girmeyi hedefliyor.

Firmalar satın almalarla büyüyor

Türk yapı malzemeleri sektöründe faaliyet gösteren firmalar dünya pazarlarında söz sahibi olmak için ARGE ve ÜRGE çalışmalarına ağırlık veriyor. Ayrıca mevcut fabrikalarında kapasite artışına yönelik yatırımları devreye alan firmalar, milyon TL'lik yatırımlara imza atıyor. Pazarda bir adım önde olmak isteyen firmalar, ayrıca firmalar hem yurtiçi hem de yurtdışında satın almalarla büyümesini sürdürüyor.

İnşaat sektöründe kredi kullanımı arttı

İnşaat ve gayrimenkul sektöründe banka kredisi kullanımı 2010 yılının üçüncü çeyreğinde artış gösterdi. İnşaat sektörünün yurtiçinden kullandığı krediler ikinci çeyrekte hemen aynı kalırken üçüncü çeyrekte 34.5 milyar TL'ye yükseldi, inşaat sektörünün yurtdışı kredi kullanımı da kriz sonrasında ilk kez arttı. Gayrimenkul iş geliştirme sektörünün yurtiçinden kullandığı krediler üçüncü çeyrekte sınırlı ölçüde artarken, yurtdışından kullanılan krediler hemen hemen aynı kaldı.

şžekerbank 260 milyon TL kredi kullandırdı

Ticari bankacılıkta 58 yıllık bilgi birikimiyle sektöründe öne çıkan şžekerbank, enerji tasarrufuna yönelik yalıtım yatırımlarında da bir ilke imza atıyor. şžekerbank'ın, ticari müşterilerine 12 ay vadeye sıfır faiz, sıfır komisyon ile sunduğu EKOkredi Yalıtım kredisinde, hizmet kapsamına yalıtım teknik danışmanlığı, uygulayıcı firma danışmanlığı ve proje kontrol hizmeti de dahil olacak. şžekerbank, 2009 Mayıs ayından bugüne kadar 260 milyon TL'nin üzerinde kredi kullandırdı.

Türkiye inşaat malzemeleri, ihracatta ilk üçe koşuyor

2009 yılında dünyada en fazla inşaat malzemeleri ihracatı gerçekleştiren sekizinci ülke konumunda bulunan Türk inşaat malzemeleri sektörü, 2023 yılında 100 milyar dolarlık ihracatla dünyada ilk üç ülke arasına girmeyi hedefliyor. Sektör yetkilileri, Türk inşaat malzemesi sanayinin dünyada rekabetçi olabilmesi için kaliteyi yaşam biçimi olarak benimseyip 'Made
in Turkey' imajını güçlendirilmesini istiyor.        

2004-2008 yılları arasında sürekli artış gösteren Türk inşaat malzemeleri ihracatı 2009 yılında kriz nedeniyle düşüş gösterdi. 2008 yılında 23,5 milyar dolar ve 2009'da 15,79 milyar dolarlık ihracata imza atan sektör, 2010 yılının ilk sekiz ayında 10,3 milyar dolar ihracat gerçekleştirdi. 2009 yılında dünyada en fazla inşaat malzemeleri ihracatı gerçekleştiren sekizinci ülke konumunda bulunan sektör, 2023 yılında 100 milyar dolarlık dünyada ilk üç ülke arasına girmeyi hedefliyor.

İnşaat Malzemesi Sanayicileri Derneği (İMSAD) Başkanı Orhan Turan, Türkiye'nin üretim açısından ele alındığında ithalata bağlı olmadığı tek sektör olan inşaatın 'stratejik sektör' olarak kabul edilmesini belirterek, sektörün ihracat şansının artırılabilmesi için girdi stratejisi oluşturulmasının büyük önem taşıdığını söyledi. 2009 yılında dünyada en fazla inşaat malzemesi ihracatı gerçekleştiren sekizinci ülke konumunda yer aldıklarını ifade eden Turan, 2023'te dünyada ilk üçe girmeyi hedeflediklerini vurguladı.

Türk inşaat malzemesi gerektiğine dikkat çeken Turan, 'İnşaat sektörüne artık Türk ekolü geliyor. Türk müteahhitlerinin yurtdışı projelerinde Türk malı inşaat malzemesi kullanması özendirilmeli.' dedi.

'Özel spesifik fuarlar düzenleyebiliriz'

Türk inşaat sektörünün marka bilinirliğini artırmak için, Türk firmalarının yurtdışında firma satın almalarının teşvik edilmesi gerektiğini belirten Turan, inşaat sektörü için potansiyel oluşturan komşu ülkelerde ortak hipermarketler kurulmasını önerdi. Turan, sözlerine şöyle devam etti:

'Yakın coğrafyamızda Türk malı algısını güçlendirecek stratejiler uygulamalıyız. İnşaat malzemeleri sektörü olarak ortak bir reklam ve tanıtım kampanyası gerçekleştirebiliriz. Türk ihraç malları fuarlarının ötesinde, inşaat malzemeleri sektörüne özel spesifik fuarlar düzenleyebiliriz. Yine Dış Ticaret Müsteşarlığımızın önderliğinde yakın coğrafyamızdaki 1. ve 2. kuşak ülkelerden firmaları ülkemize davet ederek, inşaat malzemesi üretici firmalara ziyaretler organize edebiliriz.'

çimsa büyümesini sürdürüyor

Geçtiğimiz yıl İtalyan Medcon şirketinin yüzde 60 hissesini satın alan Türkiye'nin önde gelen çimento ve hazır beton kuruşlarından çimsa, bu satın alma ile Kuzey İtalya, Adriyatik ve Orta Avrupa'da rekabet gücü önemli ölçüde arttı. çimsa önümüzdeki dönemde hem iç pazarda hem de yurtdışı pazarlarda büyümeyi hedefliyor.

Beyaz çimento iş kolunda tüketiciye kendi markası ile ulaşmayı hedefleyen Türkiye'nin önde gelen çimento ve hazır beton kuruluşlarından çimsa, 1995 yı ¬lından itibaren Almanya'da, İspanya'da, Ortadoğu'da, Kıbrıs'ta ve Rusya'da terminal yatırımları gerçekleştirdi. Geçtiğimiz yıl İtalyan Medcon şirketinin yüzde 60 hissesini satın alan çimsa, bu satın alma ile Ku-zey İtalya, Adriyatik ve Orta Avrupa'da rekabet gücü önemli ölçüde arttı. Medcon şirketinin Trieste limanında toplam 400 bin ton kapasiteli beyaz ve gri çimento terminali bulunuyor.

çimsa 2010 yılında Medcon şirketi çoğunluk hisselerini satın alarak Trieste limanında bulunan 4 adet 5 bin tonluk siloya sahip terminalin çoğunluk sahibi oldu. şžirket unvanı daha sonra 26 Nisan 2010 tarihinde çimsa Adriatico SRL olarak değiştirildi. Terminal Avrupa'nın İspanya ve Fransa'dan sonra en büyük üçüncü beyaz çimento tüketicisi olan İtalyan pazarına çimsa markası ile ulaşma imkanı sunuyor. Terminal avantajlı konumu ile sadece Kuzey İtalya değil aynı zamanda gelişmekte olan Bosna Hersek, Slovenya ve Hırvatistan, gelişmiş Güney Doğu Almanya ve Avusturya pazarlarına satış yapabilecek konumdadır.

Alicante terminalinde yeni bir terminal inşaatı başladı

çimsa Cementos Sevilla, Madrid, Cordoba ve Granada pazarlarında 1996 yılından beri çimsa çimento beyaz çimentosu pazarlanıyor. Isıdaç (kalsiyum aliminatlı çimento) ise Türkiye'den torbalı olarak sevk ediliyor ve yine terminalden pazarlanıyor. Avrupa'nın en önemli ve en sofistike beyaz çimento pazarı olan İspanya tüketicisine olan odağı arttırmak amacı ile çimsa Alicante terminalinde yeni bir terminal inşaatına başladı.

çimsa, İspanya beyaz çimento pazarı ile birlikte Avrupa'nın en önemli pazarlarından biri olan Almanya beyaz çimento pazarına, 2000 yılından itibaren terminal kanalı ile pazara satış yapıyor. Bu pazarlardaki müşterilerine kendi markası ile direkt ulaşıyor.

9 ayda 526 milyon TL ciro

çimsa, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti (KKTC), Gazi Mağusa Serbest Liman ve Bölge'sinde kurulu 5 bin ton gri çimento stoklama kapasitesine sahip bir terminal ile 2005 yılından itibaren Kıbrıs pazarına hizmet veriyor.

Avrupa birliğine katılması ile birlikte hızla gelişen Romanya pazarına hizmet etmek için Köstence kenti limanında kurulan CIM-SAROM Marketing Distributie S.L.R şirketi ağırlıkla Romanya ve çevre pazarlarda çimsa beyaz çimentosu ISIDAç pazarlıyor.
çimsa 2008 yılında hızla büyüyen Rusya pazarındaki talebi karşılamak için çimsa Novorossiyk kentine terminal yapma kararı almış ve OOO CIMSA-RUS CTK unvanlı şirketin kuruluş işlemleri Temmuz 2008 tarihi itibariyle tamamlandı. Yatırım faaliyeti tamamlanan terminal ve paketleme tesisi beyaz çimento için planlanmış olup ticari faaliyetler, beyaz ve gri çimento ile Isıdaç (Kalsiyum aliminatlı çimento)'ı da kapsıyor.

2010 yılının ilk 9 aylık döneminde 526 milyon TL ciro elde ederken, bu dönemdeki net karı 84,8 milyon TL olan çimsa, büyümesini 2011 yılında sürdürmeyi hedefliyor.

İşletmelere 12 ay vadeye yüzde O faizli EKOkredi

Ticari bankacılıkta 58 yıllık bilgi birikimiyle sektöründe öne çıkan şžekerbank, enerji tasarrufuna yönelik yalıtım yatırımlarında da bir ilke imza atıyor. şžekerbank'ın, ticari müşterilerine 12 ay vadeye sıfır faiz, sıfır komisyon ile sunduğu EKOkredi Yalıtım kredisinde, hizmet kapsamına yalıtım teknik danışmanlığı, uygulayıcı firma danışmanlığı ve proje kontrol hizmeti de dahil olacak. şžekerbank, 2009 Mayıs ayından bugüne kadar 260 milyon TL'nin üzerinde kredi kullandırdı.

şžekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, bugüne kadar sadece bireysel müşterilere uygulanan ve İZODER teknik danışmanlığında sunulan 12 ay vadeye sıfır faizli, sıfır komisyonlu EKOkredi Yalıtım kredisinin, Ocak 2011 tarihi itibariyle tüm işletmelere ve ticari firmalara da uygulanacağını belirtti. EKOkredi'nin lansmanını yaptıkları 2009 Mayıs ayından bu yana geçen 1,5 yılda, Banka olarak 260 milyon TL'nin üzerinde kredi kullandırdıklarını ve bu sayede 12 binden fazla kişinin enerji tasarrufu ile tanıştığına işaret eden Uluşahin, '325 KOBİ, 9 bin 515 bireysel müşterimiz ile 2 bin 551 esnafımız, çitftçimiz ve küçük işletmemiz EKOkredi'nin avantajlı finansman imkanından yararlanmıştır. Böylece hem doğal kaynaklarımızın korunmasına hem de ülkemiz ekonomisine büyük katkı sağlanmıştır.' dedi.

13 bin konut yalıtıldı

EKOkredi'nin bir altbaşlığı olan ve İZODER teknik danışmanlığında sunulan EKOkredi Yalıtım ile bugüne kadar 13 bin konutun yalıtıldığını ve toplam 27 milyon TL'lik finansman desteği sağlandığını belirten Ulu ¬şahin, böylelikle 9,5 milyon TL'lik tasarruf sağlandığına dikkat çekti.

Tüm şubelerinde İZODER sertifikalı yalıtım uzmanlarının bulunduğunu belirten Uluşahin, şžekerbank'ın 260 şubesinde Enerji Kimlik Belgesi'nden yalıtıma, güneş enerjisinden doğalgaza geçişe, verimli aydınlatmadan verimli ısıtmaya tüm enerji verimliliği yatırımları için en uygun ve kaliteli hizmeti sunduklarına işaret etti.

Ticari bankacılıkta 58 yıllık bilgi birikimiyle sektöründe öne çıkan şžekerbank, bu segmentin enerji tasarrufuna yönelik yalıtım yatırımlarında da bir ilke imza atıyor. şžekerbank'ın, ticari müşterilerine 12 ay vadeye sıfır faiz, sıfır komisyon ile sunduğu EKOkredi Yalıtım kredisinde, hizmet kapsamına yalıtım teknik danışmanlığı, uygulayıcı firma danışmanlığı ve proje kontrol hizmeti de dahil olacak.

Yıllık enerjinin üçte biri konutlarda tüketiliyor

EKOkredi Yalıtım ürünü kapsamında, apartman   yönetimlerini kredilendiren ilk banka olduklarına dikkat çeken Uluşahin, 'Böylece apartmanlarda ya da sitelerde, kat maliklerinin ayrı ayrı krediler veya ödeme araçlarıyla ödeme yapmaları yerine, yöne-ticinin şahsi sorumluluğu olmadan kat malikleri kurul kararı ile apartman yönetimlerinin kredilendirildiği bir hizmet sunuyoruz. Türkiye'de 50 milyar dolar civarında olan yıllık enerji tüketiminin üçte birinin konutlarda tüketildiğinin düşündüğümüzde, bu hizmetin önemi ortaya çıkmaktadır' dedi.

Ülke olarak kullanılan enerjinin yüzde 70'inin ithal edildiğine ve bu enerjinin 1/3'inin binalarda tüketildiğine işaret eden şžekerbank Genel Müdürü Meriç Uluşahin, Enerji Kimlik Belgesi'nin, uzun vadede hem bireylere hem de ülkemiz ekonomisine ciddi katkılar sağlayacak bir uygulama olduğunu söyledi. Meriç Uluşahin, şöyle konuştu: 'şžekerbank olarak, doğaya ve topluma karşı duyduğumuz sorumluluğun bir gereği olarak şimdi de, enerji verimliliğinin geniş kitlelere ulaşması için önemli bir adım olarak gördüğümüz ve bu yılbaşından itibaren yapı ruhsatı alacak binalarda zorunlu olacak Enerji Kimlik Belgesi'nin temini için müşterilerimize destek olacağız.'

Eczacıbaşı Ürünleri Grubu yatırımlarına aralıksız

Villeroy&Boch, Burgbad ve Engers gibi Avrupa'nın önde gelen markalarını bünyesine katan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, 75'ten fazla ülkeye ihracat yapıyor. Grup kuruluşlarından VitrA Bad Almanya, Avusturya, Fransa, çek Cumhuriyeti, Hırvatistan, Hollanda, İsviçre, Polonya ve Benelüks ülkeleri; VitrA UK ise Büyük Britanya ve İrlanda'da, VitrA USA ABD, Kanada ve Güney Amerika ülkelerinde; Grubun ürünlerini pazarlıyor. VitrA Bath and Tiles ise Rusya ve BDT pazarlarındaki faaliyetlerimizi yürütüyor. Ayrıca, Kuzey Irak, Ukrayna, Azerbaycan, S.Arabistan, Bahreyn, Dubai, Libya, ABD ve çin'de satış ofisleri bulunuyor.

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun, Rusya'nın Serpukhov Bölgesi'ndeki yeni karo üretim tesisinin inşaatı devam ediyor. Ya ¬kın zamanda seramik sağlık gereçleri fabrikasının da temeli atan Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu, yeni yatırımla Rusya ve çevre ülkelerinde büyük bir oyuncu haline gelmeyi hedefliyor. Seramik ve porselen karoların yanı sıra, yüzme havuzları için üretilen karo ve aksesuarları içeren yaklaşık 4 bin çeşit ürüne sahip tesis, VitrA Karo'nun yanı sıra, kuruluşun diğer markaları için üretim yapacak. Yıllık seramik kaplama malzemesi üretim kapasitesinin 3,5 milyon metrekare olması planlanıyor.

Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu Başkanı Hüsamettin Onanç, Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun sürdürdüğü 2 önemli yatırımın bulunduğunu belirterek, 'Bunlardan ilki, Rusya'da bir süredir devam eden üretim yatırımımız. Rusya'nın Serpukhov bölgesindeki karo seramik fabrikamızın inşaatı devam ediyor. Yakın zamanda seramik sağlık gereçleri fabrikamızın da temelini attık. Fabrikaların tamamlanarak faaliyete geçmesiyle birlikte, Rusya bizim için önemli bir üretim merkezi haline gelecek. Diğer önemli yatırımımız ise ARGE alanında. Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun bugüne kadar gerçekleştirdiği ARGE faaliyetlerini tek bir çatı altında toplayarak güçlendirmek ve zenginleştirmek amacıyla, üretim tesislerimizin bulunduğu Bozüyük'te bir inovasyon merkezi kurmak üzere çalışmalarımız devam ediyor' diyor.

'Satın alma veya ortaklıklara devam edeceğiz'

2005'te Almanya'nın tanınmış seramik kuruluşlarından Engers'i bünyelerine kattıklarını ifade eden Onanç, 2007'de dünyanın en köklü ve tanınmış seramik markası olan Villeroy&Boch AG'nin Karo Bölümü'nün çoğunluk hisselerini satın aldıklarını ve 2008'de ise lüks banyo mobilyaları pazarında Avrupa lideri Burgbad'ın sahibi olduklarını söyledi. Onanç, Grubun, bu atılımlarla, sektöründe dünya ölçeğinde lider bir oyuncu olma hedefine yönelik emin adımlarla ilerlediğini vurguladı. Dünya liginde yarışan rakiplerinin, durgun bir süreçten geçtiğini kaydeden Onanç, 'Bu durum Türkiye'nin önüne yepyeni fırsatlar getiriyor. Bu süreçte bizim de ana hedefimiz Eczacıbaşı Yapı Ürünleri Grubu'nun küresel rekabet gücünü artırmak, banyo ve seramik alanında Avrupa'nın ilk 3 grubu arasında yer almasını sağlamak. Bu doğrultuda satın alma veya ortaklıklara devam edeceğiz' dedi.

Onanç, Türkiye'deki seramik sağlık gereçleri ihracatının yüzde 50'sinden fazlasını VitrA tarafından gerçekleştirildiğini söyledi. Seramik kaplama malzemelerindeki üretimin yüzde 60'ı, 75'ten fazla ülkeye ihraç edildiğini, Türkiye'nin AB ülkelerine yaptığı ihracatta VitrA Karo'nun birinci sırada yer aldığını vurgulayan Onanç, 'Grup kuruluşlarından VitrA Bad Almanya, Avusturya, Fransa, çek Cumhuriyeti, Hırvatistan, Hollanda, İsviçre, Polonya ve Benelüks ülkeleri; VitrA UK ise Büyük Britanya ve İrlanda'da, VitrA USA ABD, Kanada ve Güney Amerika ülkelerinde; Grubun ürünlerini pazarlıyor. VitrA Bath and Tiles ise Rusya ve BDT pazarlarındaki faaliyetlerimizi yürütüyor. Ayrıca, Kuzey Irak, Ukrayna, Azerbaycan, S.Arabistan, Bahreyn, Dubai, Libya, ABD ve çin'de satış ofisleri bulunuyor' diye konuştu.

Seranit Avrupa'da büyüyor

Dünya çapındaki yatırımlarını aralıksız devam eden Seranit, Filipinler, İspanya, Katar gibi ülkelerden sonra, gerek ürün kalitesi gerekse hizmet kalitesi ile dünya üst segment seramiğinin üretim merkezi olan İtalya'da bir Türk markası olarak ilk showroom'unu açtı. 2011 yılında Milano'da yeni bir shovvroom açacak olan Seranit, ayrıca Ocak ayında Suudi Arabistan'da depo, Batum ve Tiflis'te yeni showroomlar kuracak.

Avrupa'nın tek çatı altında faaliyet gösteren en büyük porselen karo fabrikalarının arasında yer alan Seranit, 27'si yeni olmak üzere toplamda 44 seri ürün ve 3 bin 500'ü aşkın renk ve efekt seçeneğiyle müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunuyor. 2011 yılı için dijital bir üretim tekniği kullanarak NeoSera adı altında beş yeni ürün hazırlayan Seranit, Troya, Nares, Storm, Luna ve Terra adlı yeni serilerini dijital baskı tekniğiyle tasarlıyor.

Seranit Genel Müdürü Hamdi Altunalan, son üç yıldır yaşanan küresel krize rağmen hız kesmeden büyümeyi sürdürdüklerini belirterek, dünyanın altıncı Avrupa'nın ise üçüncü büyük seramik karo üreticisi olan Türkiye'de, Seranit olarak ürün kalitemizde çıtayı oldukça yükselterek sektörde fark yarattıklarını söyledi. 56 ülkeye ihracat yaparak Türkiye'nin ihracattaki prestij markalarından biri haline geldiklerini vurgulayan Altunalan, 'Son yedi yılda satış rakamlarımız yüzde 350 büyüdü. Metrekare satışında da aynı dönemde yüzde 234.8 büyüdük. 2011 yılında da bu büyümeyi sürdürmek için çalışmalarımıza devam edeceğiz. 2011 yılı, yurtdışı ve yurtiçi pazar geliştirme faaliyetlerimizi sürdürürken yeni teknolojik ürünlerimizi piyasaya sürmeyi hedeflediğimiz oldukça hareketli bir yıl olacak.

Daha inovatif ürünler sunulabilmek için sürekli olarak; daha atak, daha araştırmacı, daha yenilikçi yaklaşımlar geliştiriyoruz. AR-GE'ye yatırım yaparak, teknolojik gelişmeleri ve dünya seramik sektörünü takip ede ¬rek, pazara uygun üretim yapıyoruz. Bu ya-tırımlarımızın sonucu olarak, ihracat pazarında İtalyan ve İspanyol üreticilerle rekabet edecek noktaya gelip, pazar payımızı onların aleyhine genişletiyoruz' dedi.

Batum ve Tiflis'te yeni showroomlar açılacak

Altunalan, yurtdışında Eritre Katar Büyükelçiliği, Hollanda Volvo Shovvroomları, Libya AlTahadi Üniversitesi, İspanya Moroval Hastanesi'nin Seranit ürünleri ile hayat bulduğunu ifade etti.

Altunalan, geçtiğimiz aylarda seramiğin anavatanı olarak bilinen İtalya'da ilk shovvroom'larını açtıklarım söyledi. 2011 yılında Milano'da da yeni bir showroom açacaklarını belirten Altunalan, 'Modanın merkezi olan Milano'da en son tasarım ürünlerimizi İtalyan müşterilerimizin beğenisine sunacağız. Esas rakiplerimiz üst düzey sayı ¬lı İtalyan firmaları olduğu için Seranit olarak Avrupa'da yıllardır Türk seramik markasını zirveye taşımak adına çalışmalar yürütüyoruz. Bu doğrultuda, Seranit kaliteli hizmet ve ürünlerini Avrupalı müşterilerine yerinde vermek adına ve pazarın nabzını en yakından tutmak hedefi ile geçen yıl ispanya'da tamamladığımız yapılanmamızı İtalya'ya da taşımış bulunuyoruz. Ayrıca burada Sassoulo bölgesinde önümüzdeki dönemde hizmet verecek depolarımız ile İspanya'da Castellion bölgesinde halihazırda hizmet veren shovvroom ve depomuz ile tüm Avrupa'ya yönelik sevkiyatlarımızın altyapısını oluşturmaktayız. Hedefimiz hizmet ve ürün kalitemizi Avrupa'nın her noktasına en hızlı şekilde ulaştırmak. Bunların dışında, Ocak ayında Suudi Arabistan'da depo, Batum ve Tiflis'te yeni shovvroomlar kuracağız' dedi.

VİKO, Kiev'de Karre'yi tanıttı

Anahtar ve priz üretiminde Türkiye'nin öncü markalarından VİKO, Ukrayna'da 'Karre' lansmanını gerçekleştirdi. VİKO, minimal tasarım çizgileri, birçok yeniliği ve 70'ten fazla ürün çeşidi ile evleri aydınlatan Karre'yi sunuyor. GFK tarafından Ukrayna'da yapılan pazar araştırmalarında VİKO markasının müşterilerce ilk hatırlanan ve en sevilen markalar arasında ilk sırada yer alıyor.

VİKO, pazar lideri olduğu Ukrayna'nın başkenti Kiev'de Karre'yi tanıttı. Yaşanılan mekanlara değer katan VİKO, minimal tasarım çizgileri, bir çok yeniliği ve 70'ten fazla ürün çeşidi ile evleri aydınlatan Karre'yi sunuyor. Zarafet ve sadeliğin uyumunu temsil eden Karre, beyaz ve krem renk seçenekleriyle yalınlığı temsil ederken tüketiciyi büyülüyor: Yalın, sade ve şık tasarımı ile birçok yeniliği ve fonksiyonel birçok ürün çeşitliliğini kullanıcıların beğenisine sunuyor. Karre serisi çok zengin ürün çeşitliliği ile ihtiyaç duyulan çözümleri estetikle buluşturuyor.

VİKO Genel Müdürü Nusret Kayhan Apaydın, 'Bu yıl içerisinde GFK tarafından Ukrayna'da yapılan pazar araştırmalarında VİKO markasının müşterilerce ilk hatırlanan ve en sevilen markalar arasında ilk sırada yer aldığını gösteriyor. Böyle büyük pa ¬zarlarda, onlarca uluslararası ve yerel marka arasında bu skorları elde etmek önemli bir başarıdır. VİKO olarak, ihracata çok önem veriyoruz. İhracat gelecek planlarımız için stratejik önem taşıyor. Bugün itibarı ile 66 ülkede 100'den fazla müşteri ile VİKO markalı ürünler kullanıcılar ve tüketicilerle buluşuyor, ihracat yaptığımız tüm ülkelerde VİKO ürünlerinin pazara sunulabilmesi için gerekli uluslararası ve yerel belgeler alınmış bulunmaktadır. Ayrıca bu ülkelerde VİKO markalarının ve tasarımlarının patent ile tescil hakları da alınmaktadır' dedi.

Apaydın, 'Yurtdışı operasyonlarımız merkezde Dış Ticaret Direktörlüğümüz tarafından yönlendirilirken, halen 3 ülkede kurmuş olduğumuz yerel organizasyonlarımız aracılığı ile satış, pazarlama ve müşteri ilişkileri faaliyetlerini yerinden yönetim ilkesine uygun olarak gerçekleştirmekteyiz. Avrupa Birliği ülkeleri için Almanya'da kurmuş olduğumuz VİKO Almanya şirketimiz, Ukrayna Kiev'de ve Rusya Moskova'da açmış olduğumuz VİKO Temsilcilik Ofislerimiz bu amaca hizmet etmektedirler' diye konuştu.

Apaydın, VİKO'nun geçmiş 10 yılda 10 kattan fazla büyüme kaydetmiş olmasının doğru ve akılcı stratejilerle hedeflerine ulaşabileceklerinin göstergesi olduğunu belirterek, '2020 yılına kadar 5.5 kat büyümeyi hedefliyoruz. Bu ölçekteki büyüme için gerek organik gerekse inorganik büyüme stratejileri gündemimizde. Organik büyüme stratejileri temelde gelecek yıllarda yurtiçi ve yurtdışında yeni üretim ve lojistik tesisleri kurmak, üretim kapasitesini artırıcı yatırımlar yapmak ile sektörümüzdeki ürün gamımızı genişletmek eksenli olacak. İnorganik büyüme stratejileri ise ülkemizde veya yurtdışında stratejik işbirlikleri ve satın almalar gibi enstrümanları içerecek' diye konuştu.

VİKO'nun son 10 yılda 100 milyon doların üzerinde yatırım gerçekleştirdiğini vurgulayan Apaydın, önümüzdeki 10 yılda 250 milyon dolarlık yatırım hedefleri olduğunu söyledi.

Üretiminin yüzde 50'sini 66 ülkeye ihraç ediyor

VİKO, İstanbul Sancaktepe'de 50 bin metrekare kapalı alana sahip Türkiye'nin sektöründeki en büyüğü olarak tanımlanan endüstriyel tesislerinde elektrik enerjisinin aktarılması, kullanılması ve daha kolay sunumu amacıyla çözümler üretiyor.
VİKO, Türkiye pazarlarında liderliğini korurken, satışlarının yüzde 50'sini 66 ülkeye ihraç ederek, dünya pazarlarında da başarıyla ülkemizi temsil etmekte olup, pek çok yeni ürün piyasaya sunmak için, ARGE, tasarım ve markalaşma yatırımlarını hızla sürdürüyor.

ABD'li Tallant'ı satın alan Onduline dünya liderliğine soyundu

Onduline, Amerikan hafif çatı kaplama malzemesi lideri Tallant'ı satın aldı. Hafif çatı kaplama malzemelerinde uzman kuruluş Onduline, 35 milyon dolarlık ciroya sahip Amerikan şirketi Tallant'ı satın alarak uluslararası arenada varlığını genişletmeye devam ediyor.

Onduline, Amerikan hafif çatı kaplama malzemesi lideri Tallant'ı satın aldı. Hafif çatı kaplama malzemelerinde uzman kuruluş Onduline, Amerika Birleşik Devletleri'nin lider sanayi şirketlerinden Tallant'ı satın alarak uluslararası arenada varlığını genişletmeye devam ediyor.

Onduline, Amerika ve Kanada'da pazar lide-ri olan Tallant'ı Ondura ve Tuftex markalarıyla birlikte satın alarak Kuzey Amerika'da ayrıcalıklı bir konuma yükseldi. 35 milyon do ¬larlık ciroya sahip Amerikan şirketi Tallant'ın alımı tamamiyle Onduline'in öz kaynaklarıyla gerçekleştirildi. Yeni adı 'OFIC North America''olan Tallant'ın CEO'su Paul Nelson, birleşme ile teknolojik yatırımların artacağını belirterek 'Tallant dinamik bir sektör olan yapı marketler alanında büyük bir firmadır. Bu çerçevede Onduline ile birlikte olmak şirketimizi daha da ileriye götürecek know-how ve yeni teknolojileri getirirken, yerel operasyonlarımızda iş yapış şekillerimizde gerekli olan bağımsızlığı da verecektir' şeklinde konuştu.

Onduline Group'un CEO'su Jean-Noel Fo-urel de, Onduline'in dünyanın çeşitli yerlerinde ürettiği ürünlerin Tallant vasıtasıyla ABD pazarlarına aktarılmasının Tallant'ın geleceğine katkılar yapacağını kaydederek 'Ondura markası ve satış sisteminin şu anda aynen devam ettirilmesine karar verilmiştir. SınaÜ® ve ticari yatırımlarımızla şirketin vasfının arttırılmasına derhal başlanacaktır' dedi.

Burhan Karahan: Dünya liderliğini elde ettik

25 ülke ile grup içinde bir bölge konumunda olan Onduline Avrasya şžirketinin CEO'su ve Grubun İcra Komitesi Üyesi Burhan Karahan da Onduline markasının sektöründe lider olduğunun altını çizerek' Liderliği kıtalararası boyutta irdelediğimiz zaman Kuzey Amerika hariç her kıtada lider olduğumuzu görüyoruz. Kuzey Amerika lideri ise Tallant Industries idi. Bu alımla kıtalararası boyutta gerçek anlamda dünya liderliğini elde etmiş oluyoruz.' diye konuştu.
İndergi


Geri Dön