Ekonomi

Türkiye Bankalar Birliği’nden dolandırıcılık uyarısı! Sakın bunları yapmayın!

Türkiye Bankalar Birliği, finansal hizmet müşterilerini dolandırıcılık olaylarına önemli uyarılarda bulundu. TBB, tüketicilerin dolandırıcılık olaylarına maruz kalmamak için kendilerini polis, görevli, kargo çalışanı gibi tanıtarak şifre talep eden kişilere şifrelerini paylaşmaması konusunda uyardı.

Pandemi sürecinde hızlanan dijitalleşme yatırımlarıyla birlikte siber saldırılar ve dolandırıcılık olaylarında önemli oranlarda artış gözleniyor. Özellikle bankacılık işlemlerinde karşılaşılan dolandırıcılık olayları yüzünden çok sayıda banka müşterisi mağdur oluyor. Türkiye Bankalar Birliği (TBB) de bu konuda yazılı bir açıklama yaparak banka müşterilerini, dolandırıcılık olaylarına karşı uyardı.

Türkiye Bankalar Birliği, finansal hizmet müşterilerinin maruz kaldığı dolandırıcılık olaylarına ilişkin yaptığı yazılı açıklamada, bu konuda yapılan şikayetler incelendiğinde, birçoğunda banka müşterilerinin dolandırılacaklarının farkına varmadan; şifrelerini paylaştıkları, kötü amaçlı yazılımları bilgisayar, akıllı cihaz veya telefonlarına yüklendiği, sahte sitelere giriş yaparak mağduriyetlerine yol açacak bilgileri aktardıkları, sosyal medya hesaplarında kendileriyle iletişime geçen kişilere dolandırılmalarına yol açacak bilgileri verdiklerinin anlaşıldığı belirtildi.

Türkiye Bankalar Birliği, bu tip dolandırıcılık olaylarına maruz kalmamak için tüketicilerin, kendisini telefonda ya da sosyal medya hesaplarında banka çalışanı, görevli, polis, telefon operatörü, kargo çalışanı, arkadaş, akraba gibi tanıtarak şifre talep eden kişilerle kişisel şifrelerini kesinlikle paylaşmaması konusunda önemli uyarılarda bulundu.

Banka müşterilerinin giriş yapılan internet sitesinin güvenlik unsurlarına sahip olduğunun incelenmesinin işlem güvenliği açısından önemli olduğunun altını çizen TBB açıklamasında, internet adresinin doğru olduğunun öncelikle teyit edilerek işlem yapılması gerektiği ve akıllı cihazlara yüklenen uygulamalara dikkat edilmesinin son derece önemli olduğuna vurgu yapıldı.

ŞİFREDEN MÜŞTERİLER SORUMLU

 Türkiye Bankalar Birliği’nin açıklamasında, bankacılık işlemlerinde kullanılan şifrelerin ve cihaz güvenliğinden müşterilerin sorumlu olduğuna dikkat çekildi. Birlik tarafından yayımlanan “Dolandırıcılık Eylemleri ve Korunma Yöntemleri” kitabına atıf yapılan açıklamada; bir internet sitesinin güvenlik unsurlarının nasıl kontrol edileceği, kötü niyetli elektronik postaların nasıl anlaşılacağı, zararlı yazılımlardan nasıl korunulacağına ilişkin detaylı bilgilere bu kitaptan ulaşılabileceği bildirildi.

Kitapta ayrıca dolandırıcıların kullandıkları ikna yöntemleri ve tüm bunlar karşısında müşteriler tarafından alınması gereken önlemler de detaylı bir şekilde yer alıyor. Bazı öneriler şöyle: