Genel

Türkiye beyaz eşya üretiminde 2. sırada!

Türkiye yıllık 23 milyon adetlik beyaz eşya üretimiyle Çin'den sonra dünya ikincisi. Beyaz eşya frene bastı Geçen yıl iç pazar ve ihracatta yüzde 6 büyüyen beyaz eşya sektörü 2016'da yüzde 5 büyüme hedefliyor.

Türkiye yıllık 23 milyon adetlik beyaz eşya üretimiyle Çin'den sonra dünya ikincisi. Beyaz eşya frene bastı Geçen yıl iç pazar ve ihracatta yüzde 6 büyüyen beyaz eşya sektörü 2016'da yüzde 5 büyüme hedefliyor. Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Ergün Güler, Avrupa'daki düşük büyüme oranları, Ortadoğu'daki siyasi karışıklık ve Rusya ile yaşanan sorunlar nedeniyle bu yıl daha düşük büyüme beklediklerini söyledi. İç pazarda büyümenin konut satışlarından kaynaklandığına dikkat çeken Güler, geçen yıl gerçekleştirilen 1.3 milyon konut satışının önemli kısmının yeni konutlardan oluştuğunu belirterek, "Yeni konut aynı zamanda yeni beyaz eşya demek. Nüfus artışı, evlilik, boşanma ve açılan öğrenci evleri nedeniyle kurulan yeni haneler de etkili oluyor" diye konuştu. TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Muharrem Yamaç ise Çin'de lojistik maliyetleri yüksek olduğu için Çinlilerin Türkiye'de ortaklık aradığını, burada üretip Avrupa'ya açılmak istediklerini söylerken "Ancak bir yandan da Türkiye yatırımcı için cazibesini kaybediyor. Trakya'da arsa metrekare maliyeti 150 dolar, Kayseri Organize Sanayi Bölgesi'nde bile 100 dolardan aşağı değil. Gelecek yatırımcıları kaçırmamak için birtakım çalışmalar yapılmalı" dedi. Türkiye yıllık 23 milyon adetlik beyaz eşya üretimi ile Çin'in ardından dünyanın en büyük ikinci beyaz eşya üreticisi konumunda bulunuyor ve ihracatının yüzde 75'ini Avrupa ülkelerine gerçekleştiriyor. 


Cumhuriyet


Haber Ankara 24 Saat'te şöyle yer aldı;


Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği Başkanı (TÜRKBESD) ve Vestel Ticaret Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Güler, sektörün 2015 yılında iç pazar ve ihracat toplamında yüzde 6 büyüdüğüne işaret ederek, "2016 yılı büyüme beklentimiz yüzde 5" dedi. TÜRKBESD tarafından, Başkan Ergün Güler, Başkan Yardımcıları Fatih Özkadı ve Muharrem Yamaç ev sahipliğinde düzenlenen toplantıda sektörün 2015 yılı değerlendirmesi ve 2016 yılı öngörüleri paylaşıldı. 

Toplantıda konuşan Güler, 2015 yılı iç ve dış pazarda yüzde 6 büyüyen sektörde 2016 yılında yüzde 5 büyüme öngördüklerini belirterek, şunları söyledi: "İç pazarda büyümenin itici gücü konut satışlarından kaynaklanıyor. Gecen yıl 1,3 milyon konut satıldı, bunun önemli kısmını ise yeni konut satışları oluşturdu. Yeni konut aynı zamanda yeni beyaz eşya demek. Nüfus artışı, evlilik, boşanma ve açılan öğrenci evleri sektör büyümesine önemli kakı sağlıyor. Geçen sene ihracatta yaşanan yüzde 6 büyümenin bu yıl Avrupa'daki düşük büyüme oranları, Ortadoğu'daki karışıklık gibi sebeplerle yüzde 5 olarak gerçekleşmesini bekliyoruz." Üyelerinin doğrudan istihdam ettiği çalışan sayısının 40 bin, dolaylı istihdamının ise 500 bin olduğu bilgisini veren Güler, "Bizim toplam 23 milyon adet üretimimiz var, bunun 18 milyon adedi ihracat. Yani ciromuzun, üretimimizin yüzde 75'i ihracattan geçiyor" ifadelerini kullandı.Güler, beyaz eşya sektörü üretiminde Türkiye'nin dünyada Çin'den sonra ikinci sırada olduğuna vurgu yaparak sektörün Türkiye büyümesine katkılarına dikkati çekti. Güler, "Son yıllarda şirketlerimiz markalaşmaya da daha fazla yatırım yapmaya başladı. Konsolide ciromuzda, bütün üyelerimizin 30 milyar liralık bir toplam cirodan bahsedebiliriz. Ciromuzun çoğu ihracattan geçiyor, ihracatta ağırlığımız AB ama son yıllarda diğer ülke ve kıtalara da kaymaya başladı. 150 farklı ülkeye üyelerimiz ihracat yapıyorlar. Bunların içinde Avustralya dahi var. Çin Avusturalya'ya daha yakın olmasına rağmen, üyelerimizin yakaladığı teknolojik farklılıklar dolayısıyla buraya ihracat yapabiliyoruz." değerlendirmesini yaptı. Büyümenin ana motoru ihracat Seçim döneminde yaşanan tüketici çekimserliğinin seçim sonrası sıçramaya dönüştüğü bilgisini veren Güler, "Sektörümüz 15 yılda yüzde 11 büyüdü. Büyümenin ana motoru ihracat. Devletin yaptığı destek programları şirketlere önemli avantajlar sağladı. İç piyasada 2015 yılı iç satışlarımız 6,4 milyon adet, ihracatımız ise 16,1 milyon adet olarak gerçekleşti" dedi. Toplantı sonunda TÜRKBESD yetkilileri gazetecilerin sorularını yanıtladı. Rusya ve Türkiye arasında yaşananların, sektörü etkileyip etkilemeyeceği sorusuna Güler şu yanıtı verdi: "Rublenin seyrine bakın, ruble uçağı zaten 2013 yılında çakıldı. Bizim tarafta Rusya 2013 yılında çakıldı. Geçen yıl ki uçak düşürme sonucu yaşanan şokun bize etkisi daha minör oldu, majör bir etkisi yok. Çünkü önceki yıllarda zaten bir geçiş olmuştu, geçen yıl ki olayın çok ciddi etkisi olmadı. Irak konusunda da ihracat olarak daha önce gerçekleşen satışların sınır ticareti ile devam ettiğini belirledik. Eskiden rakamları takip edebiliyorduk ama şimdi sınır ticareti yapıldığı için rakamları takip edemiyoruz. İran 2016 yılında herkes için büyük bir fırsat olacak." 


Ankara 24 Saat



Haber Hürriyet gazetesinde şu şekilde yer aldı;


ÜRETİM konusunda Avrupa’da 1 numara olan Türkiye’deki beyaz eşya sektörü, ABD, Almanya, İtalya, Kore’yi geride bırakarak Çin’den sonra dünyada ikinci sıraya kadar yükseldi.


Türkiye Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) tarafından açıklanan 2015 rakamlarına göre yüzde 6’lık büyüme gerçekleştirdi. Sektörün son 15 yılda ortalama büyümesi ise yüzde 11 olarak açıklandı. Türkiye’nin tarım ürünlerinde dünyada 1. ve 2.’likleri olduğunu ancak sanayi konusunda dünyada 2. sırada konumlandığı çok sektör olmadığını ifade eden TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Güler, “İhracatımızın çoğunu AB ülkelerine yapıyoruz. 


Son dönemlerde ihracat diğer ülkelere ve kıtalara doğru da kaymaya başladı. Bunların içinde Avustralya, Latin Amerika da bulunuyor. Avustralya’ya Türk şirketleri nasıl ihracat yapıyor diye düşünülebilir” dedi. Beyaz eşya sektörüne ait rakamları da paylaşlan Güler şunları söyledi: “Türkiye beyaz eşya sektörünün 40 bin direkt, 500 bin dolaylı istihdam sağlıyor. Sektörümüzün yıllık toplam üretim miktarı 23 milyon adet. Toplam ihraç edilen ürün sayısı ise 18 milyonun üzerinde. Ürettiğimiz ürünlerin yüzde 75’ini 150 ülkeye ihraç ediyoruz. Sektörümüzün toplam cirosu ise 30 milyar TL.”


Hürriyet