Türkiye Çevre Seminerleri sona erdi!
Bosch Ev Aletleri ve National Geographic Channel işbirliğinde Türkiye’ye gelen Nat Geo kaşifi Thomas Culhane , İstanbul, Ankara ve İzmir’de öğrencilere çevre bilinci konusunda önemli tüyolar verdi...
National Geographic Channel işbirliğiyle Türkiye’yi ziyaret eden dünyaca ünlü Nat Geo kaşifi Thomas Culhane Türkiye’de binlerce üniversite öğrencisine çevre bilincini pekiştirecek, günlük hayatımızda kullandığımız birçok üründe tasarruf sağlayabilecek önemli bilgiler paylaştı.
National Geographic Channel ve Bosch Ev Aletleri’nin davetlisi olarak üniversite öğrencileriyle buluşmak üzere Türkiye’ye gelen National Geographic’in konusunda uzman, şehir planlamacı kaşifi Thomas Culhane İstanbul, Ankara ve İzmir’de binlerce öğrenciyle buluştu.
Üniversitelerde verdiği seminerde evde enerji ve su tasarrufu yapmanın öneminden bahseden Culhane, büyük şehirlerde özellikle daha az gelişmiş mahallelerinde halkı bu konuda eğiterek, çevre kirliliğine neden olabilecek her türlü evsel atığın nasıl yenilenebilir yakıt ve gübreye dönüştürülebileceğini anlattığı eğitim sisteminin üzerinde durdu.
Çad, Hindistan ve Rio’da elektriğin bile olmadığı yerlerde yemek artıklarını yakıta dönüştürebilecek bir yiyecek öğütme sistemi kuracağından bahseden Culhane, çevre kirliliğini önlemek adına elimizde tüm imkanların bulunduğunu, sadece doğru kaynakların doğru yerlerde kullanılması gerektiğini belirtti.
“İnsanları, çevre ve gelecek konusunda daha duyarlı olmaya yönlendiriyoruz”
Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer ise Bosch’un 125 yılı aşkın süredir dünyada ve 100 yılı aşkın süredir de Türkiye’de faaliyet gösteren; kendini, sadece bugünü değil geleceği de iyileştiren teknolojiler sunmaya adamış bir marka olarak böyle bir platforma öncülük etmekten büyük gurur duyduğunu ifade etti.
Süer, “Bugün Avrupa’nın enerji verimliliği lideri Bosch Ev Aletleri olarak, geliştirdiğimiz doğa dostu teknolojilerle enerji ve su tasarrufu, doğal kaynakların bilinçli kullanımı, karbon ayak izinin azaltılması, atık yönetimi gibi sürdürülebilirlik şemsiyesi altında bulunan birçok farklı konuya dikkat çeken bir markayız. Bu dikkati, özellikle yürüttüğümüz kurumsal sosyal sorumluluk projeleriyle daha da yoğunlaştırıyor, insanları, çevre ve gelecek konusunda daha duyarlı olmaya yönlendiriyoruz.
National Geographic Channel ile 2012 yılı itibariyle başlayan işbirliğimiz çerçevesinde hayata geçirdiğimiz doğa dostu hareket projesi kapsamında da ilk kez gençlerle bu kadar yakın ve özellikle üniversite gençliğine özel bir çalışma yürütmenin mutluluğu ve heyecanını yaşıyoruz” dedi.
Thomas Culhane, öğrencilere yaşadıkları şehirlerde çevre kirliliğini azaltma, tasarruf etme yöntemlerini kendi deneyimleri doğrultusunda aktardı.