Genel

Türkiye, dünyanın en değerli 19'uncu markası!

Brand Finance'ın araştırmasına göre marka değeri geçen yıla oranla yüzde 19,8 artarak 373 milyar dolara çıkan Türkiye, dünyanın en değerli 19'uncu, Avrupa'nın ise en değerli 10'uncu ülke markası oldu

Marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye'nin marka değerini 373 milyar dolar olarak belirledi.

Bu rakam, Türkiye'nin dünyanın en değerli 19'uncu, Avrupa'nın ise en değerli 10'uncu ülke markası olduğunu ortaya koyuyor. Brand Finance'ın araştırma sonuçlarına ilişkin yapılan açıklamada, Türkiye'nin marka değerinin bir önceki yıla kıyasla yüzde 19,8 artarak 373 milyar dolara yükseldiği vurgulandı.

İLK KEZ 20'YE GİRDİK

Bu değerle ilk kez en değerli 20 ülke markası arasına giren Türkiye, aralarında Avusturya ve Danimarka'nın da bulunduğu birçok gelişmiş ülkeyi geride bıraktı. Türkiye ayrıca ulaştığı bu değerle Avrupa'da da en değerli 10 ülke markası arasında yer almayı başardı. Listede ilk 3 sırada ABD, Almanya ve Çin yer alıyor. Geçtiğimiz aylarda 'Türkiye'nin En Değerli Markaları' listesini de yayınlayan Brand Finance'ın Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, bugüne kadar ülke markasının, yurt dışında markalaşma önünde zorluk oluşturduğunu ileri süren iş dünyasının, bu tabloyu değerlendirmesi gerektiğine dikkat çekti. Ülkelerin marka değerinin belirlenmesinde, ekonomi politikaları, GSMH, işsizlik oranı, turizm geliri, ülke risk algısı, rekabet gücü, sağlık hizmetleri, toplam ihracat, bankacılık sistemi gibi göstergeler göz önünde bulunduruluyor.
Yeni Şafak