22 / 11 / 2024
fuzul

Türkiye hızlı tren yatırımlarında gaza bastı!

Türkiye hızlı tren yatırımlarında gaza bastı!

Türkiye'yi hızlı tren ağıyla örme hedefi çerçevesinde, Ankara-Sivas YHT Hattı'nın altyapı çalışmalarında yüzde 95, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nda yüzde 47 ilerleme kaydedilirken bazı projelerde etap etap sona geliniyor.




Türkiye'yi hızlı tren ağıyla örme hedefi çerçevesinde, Ankara-Sivas YHT Hattı'nın altyapı çalışmalarında yüzde 95, Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı'nda yüzde 47 ilerleme kaydedilirken bazı projelerde etap etap sona geliniyor.

Anadolu Ajansı'ndan Arife Yıldız Ünal'ın haberine göre; "Ulaşan ve Erişen Türkiye 2021" kitabından derlenen bilgilere göre, Asya ve Avrupa arasında köprü görevi gören Türkiye'nin coğrafi konumunun sunduğu fırsatların ekonomik ve ticari avantajlara dönüşebilmesi için yarım asrı geçen bir süreyle ihmal edilen demir yollarında yeni atılım yapılıyor.

Türkiye hızlı tren yatırımlarında gaza bastı!

Multimodal taşımacılığın sunulması için demir yolları, yeni anlayışla değerlendiriliyor. Demir yolları limanlara, havaalanlarına bağlanıyor. Projelerle yalnızca doğu-batı hattında değil, kuzey-güney kıyıları arasında da demir yolu ulaşımı ekonomiye katkı sunacak şekilde yapılıyor.

Son 19 senede demir yollarına toplam 220,7 milyar TL yatırım gerçekleştirildi. YHT işletmeciliğiyle tanışan Türkiye'de, 1213 kilometre YHT hattı hayata geçirildi. Demir yolu ağı yüzde 17 yükselişle 12 bin 803 kilometreyi buldu. Demir yolunda verimliliği ve güvenliği yükseltmek için sinyalli hatlar yüzde 172, elektrikli hatlar ise yüzde 180 yükseltildi.

Ulaştırma ve Lojistik Master Plan öngörüleri çerçevesinde projeleri önceliklendirilerek, çalışmalara ara vermeden devam ediliyor.

Bu hatlardan Ankara-Sivas YHT Hattı'nın altyapı çalışmalarında yüzde 95 fiziki ilerleme gerçekleşti. Balışeyh-Yerköy-Sivas kesiminde yükleme testlerine start verildi. Proje bitirildiğinde Ankara-Sivas hattında demir yoluyla seyahat süresi 12 saatten 2 saate inecek.

Türkiye hızlı tren yatırımlarında gaza bastı!

Ankara-İzmir Hızlı Tren hattında senelik 13,5 milyon yolcu taşınacak

Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattı altyapı çalışmalarında da yüzde 47 fiziksel ilerleme gerçekleşti. Ankara-İzmir hattında 14 saat olan seyahat süresi, demir yolu aracılığıyla 3,5 saate düşmüş olacak. Proje bitirildiğinde 525 kilometrelik mesafede senede yaklaşık 13,5 milyon yolcu ve 90 milyon ton yük taşınması planlanıyor.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Projesi, İpek Demir Yolu güzergahının ülkeden geçen kısmının Avrupa bağlantısını oluşturan en önemli halkalardan birini teşkil ediyor. Projeyle Halkalı-Kapıkule (Edirne) kesiminde yolcu seyahat süresinin 4 saatten 1 saat 20 dakikaya, yük taşıma süresinin ise 6,5 saatten 2 saat 20 dakikaya inmesi amaçlanıyor.

Üç kesimden meydana gelen 229 kilometrelik Halkalı-Kapıkule Projesi'nin ilk etabı 153 kilometre uzunluğa sahip olan Çerkezköy-Kapıkule kesiminin yapımında yüzde 48 fiziksel ilerleme kaydedildi.

67 kilometrelik Ispartakule-Çerkezköy kesimi için ihale süreci henüz sürüyor. 9 kilometre uzunluktaki Halkalı-Ispartakule kesiminde yapım çalışmalarına start verildi.

Türkiye hızlı tren yatırımlarında gaza bastı!

Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı'nda ise altyapı çalışmalarının yüzde 82'si bitirildi. Ankara-İstanbul YHT Hattı'na bağlantılı 106 kilometre uzunluğa sahip Bursa-Yenişehir-Osmaneli Hızlı Tren Hattı'nın üstyapı inşasına start verildi. Proje bitirildiğinde hem Ankara-Bursa hem de Bursa-İstanbul arasında ulaşım yaklaşık 2 saat 15 dakika gerçekleştirilecek. 

Konya-Karaman-Ulukışla Hızlı Tren Hattı'nda, Konya-Karaman kesiminin son testleri uygulanıyor. Bu kesim yakın bir zamanda işletmeye alınacak.

Altyapı yapım çalışmalarında yüzde 83 fiziki ilerlemenin gerçekleştiği Karaman-Ulukışla hattının açılmasıyla yaklaşık 6 saat olan Konya-Adana kesimindeki ulaşım, 2 saat 20 dakikaya inecek. 

Toplam 192 kilometre uzunluktaki Aksaray-Ulukışla-Yenice Hızlı Tren Projesi, dış finansman yoluyla bitirilecek. Ana yük koridorunun kuzey-güney aksında gereksinim olan kapasite bu şekilde temin edilecek.

Türkiye hızlı tren yatırımlarında gaza bastı!

Mersin'den Gaziantep'e uzanan hızlı tren çalışmaları sürüyor

Mersin'den Gaziantep'e uzanan hızlı tren hattında da çalışmalar hız kesmiyor. 312 kilometre uzunluktaki projede inşaat çalışmaları 6 kesimde sürüyor. 2024 yılında bitirilmesi öngörülen projeyle  Adana  ile Gaziantep arasında seyahat süresi 6,5 saatten 2 saat 15 dakikaya düşmüş olacak. 

Adapazarı-Gebze-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı Hızlı Tren Projesi oldukça önem arz ediyor. Türkiye açısından ekonomik anlamda birden fazla kritik değeri bulunan Yavuz Sultan Selim Köprüsü demir yolu ulaşımıyla iki kıtayı birbirine bir kez daha bağlayacak.

Türkiye hızlı tren yatırımlarında gaza bastı!

Yerköy-Kayseri Hızlı Tren Hattı ile 1,5 milyon Kayserili YHT hattına dahil edilecek. İç Anadolu'nun önemli ticaret merkezlerinden Kayseri de YHT seferberliğinden pay sahibi olacak. 

Hızlı tren hatlarına ek olarak konvansiyonel hatlarda da iyileştirme çalışmaları hızla devam ediyor. Böylece demir yollarının yolcu ve yük taşıma kapasitesi yükseltiliyor.

Demir yolu yük ve yolcu yoğunluğunun göz önünde bulundurularak tespit edilen güzergahlarda etüt proje çalışmaları da sürüyor. Toplam 3 bin 957 kilometre uzunluktaki hatta ise etüt proje çalışmalarında sona gelindi.

Türkiye'de hızlı tren yatırımları hız kesmiyor!


Geri Dön