Sektörel

Türkiye Pavyonu ziyaretçi rekoru kırıyor!

Çin'in Shanghai şehrinde düzenlenen EXPO 2010 Dünya Fuarı'nda yer alan Türkiye Pavyonu ziyaretçi rekoru kırıyor

Çekici mimari yapısı ve tematik senaryosunun yanı sıra düzenlenen kültürel etkinliklerle de EXPO 2010'un adeta cazibe merkezi olan Türkiye Pavyonu'nu, resmi açılış olan 1 Mayıs 2010 tarihinden bugüne kadar yaklaşık 650 bin kişi ziyaret etti. 184 gün sürecek olan Shanghai EXPO 2010'un ilk 20 gününde Türkiye Pavyonu'nu, Malta, Lüksemburg ve İzlanda gibi ülkelerin toplam nüfuslarından daha fazla kişi gezdi. Türkiye Pavyonu girişinde, ziyaretçilerin yoğun ilgisi nedeniyle oluşan uzun kuyruklar ise artık rutin haline geldi. 

EXPO alanının Avrupa Bölgesi'nde bulunan Türkiye Pavyonu'nu, ilk 20 günde gezen ve çoğunluğunu Çinlilerin oluşturduğu ziyaretçiler, özellikle kemençe eşliğinde horon, Maraş dondurması ve ebru sanatı gibi etkinliklere yoğun ilgi gösterdi. Aşırı ilgi, ebru sanatının sunulduğu atölyede programı da etkiledi. Aşırı izdiham neneliyle, ziyaretçilerin de katılımı planlanan ebru sanatı atölyesinde, herhangi bir yığılmaya neden olmaması için uygulama yerine, sürekli sunum yapılıyor.  Ayrıca Pavyon'da bulunan ve 2010 Avrupa Kültür Başkenti olan İstanbul'un tüm güzelliğini yansıtan 360 derece İstanbul filmi de Türkiye Pavyonu'nda ziyaretçilerin en çok beğenisini toplayan bölümler arasında yer alıyor. 360 derece filmi ile beraber İstanbul, özellikle Çinliler tarafından "dünyada görülmesi gereken yerler arasında" gösteriliyor. Zaman zaman gerçekleştirilen dans gösterileri de, Türkiye Pavyonu'nu EXPO 2010'da en çok konuşulan ülke haline getiriyor.

Çinliler horon tepip Maraş dondurması yiyor

Yüzyılın tanıtım fırsatına dönüşen ve 560 hektarlık dev bir alana kurulan Shanghai EXPO 2010'da, her ülke farklı etkinliklerle tanıtılıyor. Türkiye ise kısa sürede tüm EXPO'nun en bilinen pavyonları arasında ilk sıralara yerleşti. Türkiye Pavyonu'nu ziyaret eden Çinlilerin,  kemençe eşliğinde oynanan horonun hızlı ritimlerine dayanamayarak, zaman zaman eşlik etmeleri de, EXPO'da renkli ve ilginç görüntüler oluşturuyor. Hem renkli şovu hem de eşsiz lezzeti ile Maraş dondurmasının ünü ise adeta tüm EXPO alanına yayılmış durumda. Ziyaretçiler, Türk Pavyonu'nda bulunan dondurmacının önünde de uzun kuyruklar oluşturuyor. TV kanalları Maraş dondurması ile ilgili programlar hazırlıyorlar.

Ayrıca Pavyon'da ney, ud ve bağlama konserleri ziyaretçilere Türkiye'den ezgiler sunuyor.

EXPO'nun en popüler ülkesi Türkiye

20 gün gibi çok kısa bir sürede Çatalhöyük ana teması ile EXPO'ya damgasını vuran Türkiye, tüm ülke pavyonları arasında yapılan değerlendirmeye göre en popüler 10 ülke arasında gösteriliyor. Kültürel etkinlikler, dans gösterileri ve 360 derece filmi, Türkiye Pavyonu'nun mimari çekiciliğine ve tarihsel tasarımına ayrı bir katma değer sağlıyor. Tüm bu özellikler Türkiye Pavyonu'nu ziyaretçiler arasında tercih sebebi yapıyor. Türkiye, ana teması "Daha iyi şehir, daha iyi yaşam" olan Shanghai EXPO 2010'un şimdiden sembol ülkesi olmaya başladı. Açık kalacağı 6 ay boyunca 70 milyon ziyaretçinin gezmesi beklenen ve "Yüzyılın tanıtım fırsatı" olarak ortaya çıkan 2010 EXPO'sunu, bu anlamda en iyi değerlendiren ülkelerin başında da Türkiye geliyor. Türkiye Pavyonu'nun 20 Haziran'daki `Türk Günü'nde ise, kendi ziyaretçi rekorunu kırması bekleniyor. Türkiye Pavyonu, Türk Günü'nde ziyaretçilerini, renkli ve sürprizlerle dolu yoğun bir etkinlik programı ile ağırlayacak.