Türkiye perakende sektörünün büyüklüğü 300 milyar doları aştı!
Türkiye perakende sektörünün büyüklüğünün 2013 yılı sonu itibariyle 300 milyar doları aştığı belirtilen raporda, sektörün 2014-2018 yılları yıllık bileşik büyüme oranının yüzde 7 olacağı öngörülüyor...
Deloitte Türkiye'nin raporuna göre, yıl içinde oluşan zorlayıcı piyasa koşullarına karşın Türk tüketiciler geçen yıl harcamalarını artırdı ve perakende sektörünün büyüklüğü 303 milyar dolar seviyesine ulaştı. Raporda, süpermarket ve AVM'lerde kredi ve para kartlarla yapüan perakende alışverişlerinin son 5 yüda ortalama yüzde 15 büyüyerek 2013'te 34 milyar dolarlık seviyeye ulaştığı belirtiliyor. Sektörün 2014-2018 yılları arasında yıllık büeşik büyüme oranının yüzde 7 olması bekleniyor.
Rapora göre, gıdanın yüzde 44 paya sahip olduğu perakendecilik sektöründe, organize perakendecüer yüzde 55 paya ulaşarak gıda dağıtım alanında liderliği ele aldı.
2014-2018 yılları arasında yıllık bileşik büyüme oranının yüzde 5 olması beklenen sektörde, ucuzluk marketlerinin aktif büyüme stratejileri benimseyeceği ve sektör genelinde bir konsolidasyon olacağı değerlendiriliyor.
Geçen yıl 51 müyar dolar hacme ulaşan ev perakendecüiği sektörünün, kentsel dönüşüm ve şehirleşme oranındaki artışa paralel olarak 2018'e kadar yıllık ortalama yüzde 6 büyümesi beklenirken, son yıllarda önemli ölçüde yatırımcı ügisi çeken giyim ve ayakkabı kategorisi büyüklüğünün de önümüzdeki 5 yüda yıllık ortalama yüzde 8 büyümesi öngörülüyor. Öte yandan, akıllı telefon ve dizüstü bügisayar satışlarının başım çektiğ^i elektronik ürünler kategorisinin, 2013'te 16 müyar dolarlık büyüklüğe ulaştığı ifade ediliyor. Son 5 yüda yıllık ortalama yüzde 40 büyüyerek 18 müyar dolarlık hacme ulaşan sanal ortam harcamalarının yaklaşık 4 müyar dolarını internet perakendecüiği harcamaları oluştururken, bu sektörün önümüzdeki dönemdeki potansiyeline dikkat çekiliyor.
Rapora göre, geçen yü perakende alanında toplam büyüklüğü 1.2 müyar dolar olan 31 adet işlem yapüdı. Bu işlemlerin 13 tanesi, finansal yatırımcüarın yoğun ügi gösterdiği internet perakendeciliği alanında gerçekleşti.
AVM'ler büyümeyi tetikleyecek AVM yatırımlarının da ele alındığı rapora göre, son 10 yüda 4 kat artışla 333'e ulaşan ülke genelindeki AVM sayısının 2015 sonunda 409'a yükselmesi bekleniyor.
Deloitte Türkiye Kurumsal Finansman Ortağı Başak Vardar, önümüzdeki dönemde perakendenin her alanının, ekonomik büyüme öngörülerinin üzerinde bir büyümeye sahip olacağım tahmin ettiklerini belirtti.
Dünya