Sektörel

Türkiye şehiriçi otellerin gözdesi oluyor!

Türkiye’de Anadolu kentlerinin potansiyeli uluslararası otel zincirlerinin iştahını kabartıyor. Er Yatırım Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, dünyanın büyük otel zincirlerinin yatırım rotasını Türkiye’ye kırdığını söyledi.

Türkiye’de Anadolu kentlerinin potansiyeli uluslararası otel zincirlerinin iştahını kabartıyor. Er Yatırım Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, dünyanın büyük otel zincirlerinin yatırım rotasını Türkiye’ye kırdığını söyledi. Türkiye’de ciddi bir iş oteli ihtiyacı olduğunu ve uluslararası otel zincirlerinin de bu segmentte yer almak istediklerini ifade eden Çelikkanat, “3 yıl içinde yatırımlar 10 milyar doları bulacaktır” dedi.



22.01.2015 – Turizmin çeşitlendirilerek 12 aya yayılmasının sektöre ilgiyi artırdığını, yerli ve yabancı yatırımcıların 3 ve 4 yıldızlı şehir otellerine yatırım yapmaya başladıklarını ifade eden Er Yatırım ve Turizm Genel Müdürü Ferzan Çelikkanat, 3 yıl içinde bu alandaki yatırımların 10 milyar doları bulacağını söyledi.


İşbirliği yaptıkları ve bünyesinde 9 farklı otel markasını bulunduran Starwood grubu da dâhil olmak üzere turizmin küresel devlerinin, büyük kentlerin ardından rotalarını Anadolu'ya çevirdiklerini dile getiren Çelikkanat, bu grupların üst grup markalarının yanı sıra 3 – 4 yıldızlı markalarını da Türkiye pazarına taşıma trendinde olduğunu söyledi.


Çelikkanat, “Son 10 yıldır dünyadaki en büyük 10 otel zincirinden 9’u Türkiye'de gerek işletme anlaşması olarak gerek isim hakları olarak faaliyet göstermekte. Yatırımlar yeni markalarla birlikte artarak devam ediyor. Bir otel yatırımı, yarattığı istihdamın yanı sıra inşaattan tekstile, porselenden cam eşyaya, gıdadan temizliğe kadar ellinin üzerinde farklı sektöre iş fırsatı yaratıyor” dedi.


Anadolu’ya yeni yatırımlar


İstanbul başta olmak üzere Kayseri'den Denizli'ye, Bursa'dan Samsun'a, Konya'dan Eskişehir ve Gaziantep'e kadar pek çok şehirde büyük grupların proje arayışı içinde olduklarını vurgulayan Çelikkanat, Anadolu’nun en az 15 kentinde yatırımcı grupların yeni otel yatırımları yaptığını ifade etti.


Türkiye’nin bir transfer merkezi haline gelmesi, ticaret potansiyeli, kongre ve fuar hareketliliğine ek olarak Anadolu’da büyüyen kentlerde eğitimli ve yaşam standartları yüksek bir sınıf oluşmasının da bu yatırımlarda etkili olduğunu kaydeden Çelikkanat, “Şehir otellerinde yatırımın geri dönüşü daha hızlı oluyor” dedi.


İstanbul’un çok önemli bir transfer noktası olduğunu hatırlatan ve 2016 yılında Londra, Paris’ten sonra en çok turist alan kentler arasına girmesinin beklendiğini kaydeden Çelikkanat, bu kitle içinde iş adamlarının da önemli bir yer tuttuğunu söyledi.


Bu yıl şehir otellerine yatırım trendinin süreceğini belirten Çelikkanat, “Yatırım olarak yapacağımız otellerin tamamının 3 ve 4 yıldızlı iş otelleri olmasını istiyoruz. Bu otelleri ortalama 80 – 150 odalı şeklinde planlıyoruz” dedi.


Ferzan Çelikkanat, İstanbul ve İzmir’deki otel yatırımlarının başladığını, Eskişehir, Konya, Mersin, Gaziantep, İzmit, Çanakkale, Adana, Mardin, Diyarbakır ve Trabzon’da da arazi geliştirmeye devam ettiklerini söyledi.