Sigorta

Türkiye Sigorta Birliği’nden ‘deprem bölgesi için’ önemli duyuru!

Depremin ardından kurum ve kuruluşlardan gelen ve bölgeyi çok yakından ilgilendiren açıklamalara bir yenisi daha eklendi. Türkiye Sigorta Birliği Yönetim Kurulu, Kahramanmaraş merkezli toplamda 10 ili etkileyen depremlere ilişkin aldığı tavsiye kararlarını tek tek duyurdu. Türkiye Birliği’nin internet sitesindeki açıklamada, öncelikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgelerini etkileyen, pek çok ilde can ve mal kaybına neden olan deprem nedeniyle, vefat eden vatandaşlara Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralılara da acil şifalar dilendi

Türkiye Sigorta Birliği (TSB), depremle ilgili aldığı önemli kararları duyurdu.

Türkiye Birliği’nin internet sitesindeki açıklamada, öncelikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgelerini etkileyen, pek çok ilde can ve mal kaybına neden olan deprem nedeniyle, vefat eden vatandaşlara Allah’tan rahmet, yakınlarına başsağlığı, yaralılara da acil şifalar dilendi.

TSB Yönetim Kurulu tarafından 6 Şubat günü Kahramanmaraş’ta meydana gelen ve çevre illeri de etkileyen depremlerin yol açtığı hasarlara ilişkin kararlar alındığı bildirilen açıklamada, şunlar kaydedildi:

SİGORTALILARA KOLAYLIK SAĞLANACAK!

“Meydana gelen depremle ilgili hasar tazmini süreçlerinin hızla işletilebilmesi için evrak temin sürecinde sigortalılara gerekli kolaylığın sağlanarak sürecin hızlandırılması, asistans hizmet koşullarında azami hassasiyet ve esneklik sağlanacaktır. Deprem felaketinden mağdur olan kişilerin yaralarının bir an önce sarılabilmesini teminen şirketlerimizin çağrı merkezlerinin sağlıklı bir biçimde çalışması için gerekli tüm önlemlerin alınması, acil çağrı merkezi numaralarının kamuoyuna duyurulması için TSB ile paylaşılacaktır.

Yaşanan deprem felaketinin yaraları sarılıncaya dek bölgedeki sigortalılara herhangi bir pazarlama veya reklam amaçlı paylaşım yapılmayacaktır. Deprem sebebiyle hasar gören yerler ve hasar oluşan bölgede ikamet eden sigortalılarınız için sağlık sigortası kapsamında uygulanan muafiyetlerinde esneklik sağlanması, provizyon ile ilgili bekleme sürelerinin minimize edilmesinde, sigortalılara kolaylık sağlanacaktır."

“Diğer yandan, sigorta şirketlerinin çalışmakta olduğu eksper ve acenteler ile mümkün olan en kısa sürede irtibat sağlanması, ulaşılamayan, haber alınamayan ya da iletişim yavaşlığı olması durumunda ilgili acente, eksper ve destek hizmeti alınan firma hakkında aksiyon alınabilmesini teminen TSB ile iletişim halinde olunacaktır. Bölgedeki sigortalılar ve acentelerin prim borçlarının şirketlerin kendi dinamikleri ve karar mekanizmaları içinde yönetilecek şekilde ertelenecektir. OHAL kararı alınan bölgede faaliyet gösteren acentelerin alacaklarına mahsuben avans ödemesi yapılacaktır."

TSB açıklamasında ayrıca, olası sorular için öncelikli olarak Alo DASK 125 hattından, sigorta şirketlerinin çağrı merkezlerinden ve TSB acil çağrı hattı "0850 502 96 00" telefon numarasında “1” tuşlanıp bilgi edinilebileceği belirtilerek, "Ekip arkadaşlarımız ileteceğiniz sorularınız hakkında telefon ve mail ile bilgi sağlayacaklardır" ifadelerine yer verildi.