Ulaşım

Türkiye, yeni Ro-Ro hatlarıyla deniz ticaretindeki payını artıracak!

Türkiye, Ro-Ro hatlarına yeni alternatifler geliştirmeyi hedeflerken, gemi sanayinde de yerlilik oranını en az yüzde 90 seviyesine çıkarmak üzere kamu ve özel sektör işbirliğiyle çalışmalar yürütecek.Dünya deniz ticaretinden aldığı payı daha üst seviyelere çıkarmak için Türkiye, Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında yeni fırsatlar doğuracak alternatif güzergahlar geliştirecek, yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişini kolay bir hale getirecek

1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj Bayramı dolayısıyla AA muhabirinin AK Parti seçim beyannamesinden yaptığı derlemeye göre, Türkiye'nin lojistik sektöründe uluslararası bilinirliğinin artması amacıyla, Karadeniz civarındaki ülkeler ile Orta Doğu ülkeleri arasında ulaştırma koridoru ile yeni bağlantı güzergahları oluşturulacak.

Dünya deniz ticaretinden aldığı payı daha üst seviyelere çıkarmak için Türkiye, Avrupa, Akdeniz, Ege ve Karadeniz Ro-Ro hatlarında yeni fırsatlar doğuracak alternatif güzergahlar geliştirecek, yeni Ro-Ro hat işletmecilerinin pazara girişini kolay bir hale getirecek.

Geleceğe dönük olarak yapılan planlamaya göre deniz yolunda taşınan yük miktarı bugünkü seviyesinin birkaç kat üzerine çıkarılacak, mevcut liman kapasiteleri daha da geliştirilecek ve bu sayede Türkiye'nin dış ticaret imkanlarının ve kapasitesinin artması temin edilecek. Liman tesisleri uluslararası standartlara uygun şekilde yapılandırılacak.

Limanların gelişimi için teknolojik yatırımlar artırılacak ve çevreci uygulamalar teşvik edilecek. Sürdürülebilirlik kapsamında liman tesisleri çevreye duyarlı bir hale getirilerek, yeşil limanların sayısı artırılacak.

Liman ve marinalarda, yenilenebilir enerji kaynaklarının kullanılması için gerekli adımlar atılacak. Kamu ve özel sektör işbirliğiyle yapılacak olan çalışmalar sonunda gemi inşa sanayinde yerlilik oranının en az yüzde 90 seviyesine çıkarılması sağlanacak.

İstanbul Boğazı'nda yaşanan gemi trafiğinin hafifletilmesi, Türkiye'nin jeopolitik konumundan kaynaklı gücünün daha da artması, İstanbul Boğazı’ndaki seyir emniyetinin tesis edilmesi amacıyla hayata geçirilecek Kanal İstanbul Projesi'nin bağlantı yolları ve altyapı çalışmaları planlanan çerçeve doğrultusunda ilerlemeye devam edecek.

DENİZ YOLUNA 21,6 MİLYAR DOLARLIK YATIRIM

Türkiye çevresinde bulunan büyük ölçekli transit yük odaklı konteyner taşımacılığı desteklenecek. Üç büyük denizde 3 büyük liman projesi kapsamında yer alan Filyos Limanı hinterlandıyla birlikte tamamlanarak hizmete sokulacak.

Çandarlı ve Mersin Konteyner Limanı projeleri ise bütçe dışında yer alan alternatif finansman kaynaklarıyla inşa edilecek.

2053 yılına kadar liman tesis sayısı 255’e, deniz yolu kullanılarak taşınan yük miktarı sıvı yük hariç 421 milyon tona yükseltilecek. Deniz yolu taşımacılığı için 21,6 milyar dolar tutarında yeni yatırım yapılacak.