Sektörel

Türkiye'de inşaat sektörü 10 yılda büyük gelişme gösterdi!

DuPont Building Innovations (DuPont Yapı Çözümleri) Ülke Müdürü, Doğan Öz, İnşaat ve yapı sektörünün 2015 yılı değerlendirmelerini ve 2016 yılı öngörülerini paylaştı...


Türkiye’de inşaat sektörü son 10 yılda çok büyük gelişme gösterdi ve önemli bir noktaya geldi. Özellikle hem 3. köprü, 3. havalimanı gibi büyük ve önemli kamu projelerinin hem de kentsel dönüşüm projelerinin inşaat sektörüne önemli bir ivme kazandırdığını söyleyebiliriz. Konut talebi, artan kentsel dönüşüm projeleri ve altyapı yatırımları, hem inşaat sektörünün hem de yalıtım sektörünün büyümesinde etkin rol oynadı. Her geçen gün hız kazanan bu sektörlerde 2015 yılında ürünlerin sürdürülebilir ve çevreye duyarlı olması hassasiyetinin ve bilincinin arttığına inanıyoruz. Ürünlerin enerji verimliliği yüksek, geri dönüşümle tekrar kullanılabilen, doğaya ve insan sağlığına zarar vermeyen özelliklerde olması sürdürülebilir yapılar için çok önemli.


Türkiye 2015 yılında iki önemli seçim dönemi geçirdi. Bu dönemlerde inşaat sektörü, yatırım kararlarını bekletenlerin etkisiyle rölantide kalsa da son seçim dönemi sonrasında inşaat sektörünün eski ivmesine kavuştuğunu söylemek mümkün.


İnşaat sektörüyle birlikte dolaylı olarak yalıtım sektörünün de büyüdüğünü ve eski yıllara nazaran daha da önemsendiğini görüyoruz. Bu sebeplerle hem inşaat sektöründeki hem de yalıtım sektöründeki bu canlılığın 2016 ile birlikte artarak devam edeceğini öngörüyoruz.


Markamızdan bahsetmek gerekirse, DuPont Building Innovations olarak 2014 yılında hem iç pazarda hem de bölgemizdeki ülkelerde su yalıtımı ve solid malzeme sektöründeki öncü konumumuzu daha ileriye taşıdık, 2015 yılında da çıtamızı yükselterek ilerlemeyi sürdürdük. Yine bu yıl, ürünlerimizi geliştirmek için yatırımlar yapmaya, yüzey malzemelerimizin özelliklerini geliştirmeye, pazarın ihtiyaçları doğrultusunda renk çeşitlerimizi arttırmaya ve teknolojimizi yenilemeye devam ettik.


DuPont Building Innovations olarak tüm ürün gamımızı birlikte değerlendirdiğimizde 2014 yılında hem ciro hem performans bakımından büyüme göstermiştik. 2015 yılını da büyüme trendimizi sürdürerek kapatmayı hedefliyoruz.


Uzun vadeli hedeflerimizden kısaca bahsetmek gerekirse amacımız, müşterilerimizin ve iş ortaklarımızın büyümesine yardımcı olmak ve bunu yaparken işimizi de büyütmek. Corian® için oluşturduğumuz ve uzun yılları kapsayan bir büyüme girişimi olan “Endless Evolution” (Sonsuz Evrim), kısa vadeli ve uzun vadeli olmak üzere geleceğe yönelik şevkimizi ve tutumumuzu temsil ediyor. Bu girişimin bütün DuPont Building Innovations ürünlerine uygulanabilir olduğunu söyleyebiliriz. Biz tüm sektörleri değiştirmiş ve üst kalite standardı olmuş ürünler icat ediyoruz. Yüzey kaplama malzemesinden su yalıtım örtüleri ve geotekstil ürünlerine kadar ürünlerimizi geliştirmeye devam ediyor ve yeni uygulama alanları arıyoruz. Hizmet verdiğimiz tüm piyasalar zorlu ancak biz çalışanlarımızın becerileri, ürünlerimizin kalitesi, teknik açıdan gelişmişliğimiz, satış ve pazarlama kaynaklarımız, tüm müşterilerimiz ve iş ortaklarımızla yakın işbirliğimiz sayesinde hem 2016’da hem de ilerleyen dönemlerde sektördeki öncü markalardan biri olarak yola devam edeceğimize eminiz.