Sektörel

Türkiye’de küçük ev aletleri sektörü yüzde 16.6 büyüdü!

Türkiye’de küçük ev aletleri kullanımı dikkat çekici biçimde artıyor. Küçük ev aletleri sektörü yılın ilk çeyreğinde yüzde 16.6 büyüdü ve 699 milyon TL’lik pazar değerine ulaştı.

Türkiye tüketici teknolojisi ürünleri pazarı, bu yılın ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14.8 oranında bir büyüme performansı ile 8.3 milyar TL’lik ciroya ulaştı. İlk çeyrek boyunca taksit sayısı sınırlamasının etkili olduğu görülse de büyümeye en yüksek katkının akıllı telefon ve tablet bilgisayarlardan geldiği görüldü.


Bunlara ek olarak çamaşır makinaları ve elektrikli süpürgeler de bir önceki yıla göre en fazla büyüyen kategoriler arasında yer aldı. GfK Temax verilerine bakıldığında yılın ilk çeyreğinde en fazla dikkat çeken sektörlerin başında küçük ev aletleri geldi.


Çift haneli büyüme


Büyük beyaz eşya, telekom, bilgi teknolojileri ve tüketici elektroniği gibi sektörlerin arasında büyüme gösteren tek sektör küçük ev aletleri oldu. Bu ürünlerde pozitif büyüyen ilk 3 kategori tost makineleri, sıcak içecek hazırlama ve elektrik süpürgesi olarak öne çıktı.


Küçük ev aletleri sektörü 2013’ün aynı dönemine göre adetsel anlamda yüzde 3.1’lik bir büyüme ile yıla başladı. Cirosal anlamda ise yüzde 16.6’lık bir büyüme ile bu çeyrek dönemde 699 milyon TL’lik pazar değeri elde etti.


Yüksek özellikli ürünlere kayış ve eurodaki artışın fiyat seviyesine yansıması cirosal anlamda çift haneli büyümeyi tetikledi. Hem adet, hem de ciroda büyüyen ürün grupları sırasıyla tost makineleri, sıcak içecek hazırlama makineleri, elektrik süpürgesi, saç kurutma makineleri, tıraş makineleri ve ütü oldu.


Süpürge tetikledi


Çok fonksiyonlu ürünlere eğilimin artmasıyla tüketiciler sıcak içecek hazırlama makinelerini su ısıtıcılarına tercih etmeye devam etti. Tost makinelerinde de özellikle ızgara veya waffle yapma özelliği olan ürünler kategoriye talebi arttırdı. Sektör cirosunun üçte birinden fazlası ise elektrik süpürgesi grubu tarafından üretildi. Çubuk süpürge, siklonik filtreli ve torbasız elektrik süpürgeleri gelecek çeyrekler için de umut veriyor.


Bulaşık makinesinde daralma yaşandı


İLK çeyrek sonuçlarına bakıldığında büyük beyaz eşya sektörü, birinci çeyrekte 1.6 milyar TL’lik ciro ile geçen yıl ilk çeyreğe göre yüzde 7.9 oranında bir büyüme gösterdi. Fırınlar tek haneli, buzdolabı ve çamaşır makineleri iki haneli büyürken, sektöre en büyük katkı bir önceki döneme göre yüzde 15 büyüyen çamaşır makinelerinden geldi. Dört büyük beyaz eşya içerisinde sadece bulaşık makinelerinde küçülme görüldü. Tüketici elektroniği sektörü ise yılın ilk çeyreğini 1.15 milyar TL ile 2013 yılı ilk çeyreğine göre yüzde 3 büyüme ve yeni bir ilk çeyrek rekoru kırarak kapattı.


Vatan