Türkiye'de Pop-up mağaza konsepti yaygınlaşacak!
Perakende Günleri 2015 Zirvesi başladı. Atieh Group Yönetici Ortağı Dr. Bijan Khajehpour, Türk işadamlarına İran’daki yatırım fırsatlarını anlattı ve davet etti.
Khajehpour, “Gelecekte İran’ı çok büyük fırsatlar bekliyor. İran’a yatırım yapma maliyeti hala çok düşük. Ne kadar çabuk pazara girerseniz, bunu çıkarmanız da o kadar kısa sürer” dedi.
Türkiye’den birçok kurumun İran’da perakende alanında oldukça başarılı işler yaptığını, fakat yapılacak daha çok iş olduğunu kaydeden Khajehpour, fırsatların daha da artacağına işaret etti.
“Ekonomi büyüyor, kişi başına düşen gelirde çok önemli bir büyüme var” diyen Khajehpour, perakende için önemli olan orta sınıfın, kendileri için de önem taşıdığını, toplam gelirin yüzde 50’sinden fazlasının hizmetler sektöründen geldiğini ifade etti.
‘Farklı deneyim’
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı hulusi belgü de, “Perakende dünyası geleceğe hazırlanmak için artık daha büyük bir değişime girecek. Çünkü müşteriyi online sipariş vermek yerine koltuğundan kalkıp sokağa çıkmaya ikna edecek farklı deneyimler sunmak gerekiyor” dedi.
Zirvedeki konuşmasında, alışveriş merkezlerinin yaşadığı büyük değişime dikkati çeken Belgü, perakende dünyasının geleceğe hazırlanmak için artık daha büyük bir değişime gireceğini belirterek, “İnsanlarda mutlaka AVM’ye gitmeleri ve gitmezlerse bir şeyleri kaçıracakları hissini yaratmak lazım” ifadesini kullandı. Bu nedenle farklı kiracı karmalarının, daha küçük mağaza boyutlarının gündeme geleceğine işaret eden Belgü, “Gelişen sevkiyat yöntemleriyle gelecekte mağazalarda bir ürünün her boyu ve çeşidini tutmak gerekmeyecek. Bu nedenle mağaza boyutları küçülecek. Pop-up mağaza konsepti, ülkemizde de yaygınlaşacak. Konut, ofis, alışveriş ve eğlenceyi bir araya getiren çok amaçlı kullanım konseptlerini artık daha çok göreceğiz” diye konuştu.
‘Ümit var...’
AYD Başkanı Belgü, AVM sektörünün istikrarlı büyüdüğüne dikkati çekerek, “Türkiye çapında toplam 354 AVM’ye eriştik. Anadolu’da AVM’si olmayan 22-23 şehir kaldı. Türkiye genelinde AVM’ye gitme sıklığında artış var. AVM’de geçirilen süre arttı. Bu veriler, ülkemizde alışveriş merkezlerine tüketici nezdinde ilginin canlı olduğunu gösteriyor, gelecek için de ümit veriyor” açıklamasını yaptı.
Milliyet