Türkiye'deki AVM sayısı 2018 yılında 415'e ulaşacak!
PricewaterhouseCoopers (PwC) Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Lideri Adnan Akan TAMPF'ın işbirliğinde hazırladıkları "Dönüşürken büyüyen Türkiye Perakende Sektörü" başlıklı rapor hakkında bilgi verdi.
Türkiye Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Federasyonu'nun (TAMPF) ev sahipliğinde sektördeki 2015 yılı gerçekleşmeleri ile bu yıla ilişkin beklentilerin mercek altına alındığı toplantıda "Dönüşürken büyüyen Türkiye perakende sektörü" başlıklı rapor düzenlenen toplantıyla kamuoyuna sunuldu.
Kurşun, toplantıda yaptığı konuşmada, komşu ülkelerle sorunlar, petrol fiyatlarındaki gerileme, eurodaki değer kaybı ve artan şiddet olaylarının sektöre olumsuz yansıyabileceğini söyledi.
Ciro 663 milyara ulaştı
Kurşun, perakende sektörünün ciro büyüklüğünün 2015'te yüzde 9'luk artışla 663 milyar liraya ulaştığına işaret ederek, "Bu ciroda organize perakendenin payı 217 milyar liraya çıktı. Sektör olarak bu yıl yüzde 11-12 büyüme öngörüyoruz. 2016'da açılacak 10 yeni AVM'nin de katkısıyla modern perakendede istihdam sayısını 800 binden 850 bine çıkaracağız" dedi.
Kurşun 2016 yılının sektör açısından toz pembe olmayacağını, komşu ülkelerle yaşanan sorunların, petrol fiyatlarındaki gerilemeye paralel olarak Körfez ülkelerinden talep düşüşünün, euronun dolar karşısında değer kaybının ve artan şiddet olaylarının olumsuz yansımalarını hissedeceklerini söyledi.
Her şeye rağmen hedefe odaklandıklarını vurgulayan Kurşun, "Hükümetin orta vadede yüzde 4 büyüme beklentisi, yurtdışında mağaza ve marka sayısındaki artış, alternatif pazar imkanları, organize perakende oranının hala düşük olması, seçim atmosferinden çıkılması ve cari açığın son beş yılın en düşük seviyesine inmesi 2016'ya dair iyimserliğimizi artırıyor" diye konuştu.
AVM sayısı 2018'de 415'e ulaşacak
Toplantıda, PricewaterhouseCoopers (PwC) Türkiye Perakende ve Tüketici Ürünleri Sektörü Lideri Adnan Akan ise TAMPF'ın işbirliğinde hazırladıkları "Dönüşürken büyüyen Türkiye Perakende Sektörü" başlıklı rapor hakkında bilgi verdi. Perakende sektörünün 2015 yılında 663 milyar TL'lik bir büyüklüğe ulaştığını bildiren Adnan Akan raporu şöyle özetledi: "Son dönemdeki birleşmelere ve satın almalara rağmen Türkiye'de pazarın yüzde 67'lik bölümü halen geleneksel perakendenin elinde bulunuyor. Organizeye geçişin nispeten ağır olmasına ve dalgalanmalara rağmen sektör istikrarlı büyümesini sürdürecek. Son 5 yıllık performansın ışığında yıllık ortalama yüzde 9 büyüyerek toplam perakende 2018 yılında 880 milyar TL'lik ciroya ulaşacak. Bu rakam içinde organize perakendenin payı giderek artacak. Türkiye genelinde halen 360 olan AVM sayısı 2018 sonunda 415'e, AVM'lerdeki kiralanabilir satış alanı ise 10.5 milyon metrekareden 13 milyon metrekareye çıkacak."
Taraf