Genel

Türkiye'deki dev markalar Misland'a yatırım yarışında

Misland Alışveriş Merkezi, binlerce kişiye istihdam sağlamak hedefiyle çıktığı yolda hızlı ilerliyor.

2004 yılında inşaatına başlanan ve geçtiğimiz yıl ilk bölümü açılan merkezde, Kiğılı, İpekyol, Neyir, Reno Ayakkabı, Burger King, Sevil Parfomeri, Hayal Dünyası Oyuncak, AMF Bowling, Colins-Loft, Rodi Jeans, Euromoda, Playland Eğlence, Sultanahmet Köftecisi, Tatlıcı Tombak gibi alanında en büyük markalar yatırıma başladı.

Anadoluya destek
Misland Eğlence ve alışveriş merkezinde ilk yer alan Kiğılı Yönetim Kurulu Başkanı Abdullah Kığılı; Anadolu'da 101 adet mağazalarının bulunduğunun altını çizerek: "Anadolu da 1500 kişi istihdam ediyoruz. Elazığ'da 12 kişinin istihdamını gerçekleştirmeyi planlıyoruz. Anadolu'ya yatırım, bir `Anadolu markası' olarak bizlerin son derece desteklediği bir durumdur" dedi. Türkiye'de 80'in üzerinde mağazası bulunan İpekyol Mağazalar zinciri Yönetim Kurulu Başkanı Yalçın Ayaydın, gelecek 3 yıldaki hedeflerinin Anadolu'ya açılmak olduğunu belirterek; "Biz Misland'da bir damlayız. Bu alışveriş merkezinde bizim gibi 100 firma yatırım yapıp istihdam sağlasa 2 bin kişiyi bulur. Zincirleme olarak en az 50 bin insana yakın kişinin geçimi bu alışveriş merkezinden sağlanacak" dedi.

Bölgesel asgari ücret
Ayaydın, Doğu'da yaklaşık 15 vilayetin ekonomiye katkısının yüzde 3 olduğunu, bölgesel asgari ücret uygulanmasının, Anadolu'da vergi alınmamasının buraya yatırımı artıracağını ifade etti. Ayaydın, "Bizler yatırımcı olarak, Sanayi ve Ticaret Bakanı Sayın Zafer Çağlayan'ın bölgesel asgari ücret projesinin bir an önce hayata geçirilmesini bekliyoruz" diye konuştu. Alman Reno Ayakkabı'nın Türkiye Genel Müdürü Kemal Çevik, 2007 ortasında Türkiye'de yatırıma karar verildiğini belirterek, bu yıl Misland dahil 10-15 mağaza açmayı planladıklarını ifade etti. Burger King Franchise Müdürü Can Sepkin de projenin çevre illeri de hareketlendireceğini dile getirdi.

Doğru yatırımın göstergesi
Elazığlı iş adamlarının, akıl ve sermaye birliği yaparak kurdukları Mis Holding tarafından projelendirilerek yatırıma dönüştürülen Misland Eğlence ve alışveriş merkezinin, fikir babası ve projenin sahibi Nihat Demirbağ; "Yıllar önce bir hayalle başlayan Misland Projemizi bugün 100 milyon YTL'lik bir yatırıma dönüştürdük. Markaların gösterdiği ilgi, yatırımımızın ne kadar doğru olduğunu teyid ediyor" diye konuştu.

(Türkiye)