Sektörel

Türkiye'deki inşaat sektörü, Avrupa'nın dikkatini çekiyor

Türkiye'de de hızla artan altyapı yatırımları ve büyüyen inşaat sektörü, ikinci el şirketlerinin dikkatini çekiyor

Dünyada her yıl yaklaşık 100 milyar dolarlık ikinci el iş makinesi ve ekipman satılıyor. Türkiye'de de hızla artan altyapı yatırımları ve büyüyen inşaat sektörü, ikinci el şirketlerinin dikkatini çekiyor. Kanada'nın en büyük ikinci el ekipman şirketi Ritchie Bross'un Avrupa ve Ortadoğu Kıdemli Başkan Yardımcısı Guylain Turgeon, Türkiye'ye giriş için en uygun zamanda olduklarını söyledi.

Dünyada her yıl yaklaşık 100 milyar dolarlık ikinci el iş makinesi ve ekipman satılıyor. Türkiye'de de hızla artan altyapı yatırımları ve büyüyen inşaat sektörü, ikinci el şirketlerinin dikkatini çekiyor. Kanada'nın en büyük ikinci el ekipman şirketi Ritchie Bross'un Avrupa ve Ortadoğu Kıdemli Başkan Yardımcısı Guylain Turgeon, Türkiye'ye giriş için en uygun zamanda olduklarını söyledi.
 
Türkiye'de hızla büyüyen altyapı yatırımları ve inşaat sektörü, makine ve ekipman ihtiyacını da artırıyor. Hızla genişleyen pazar, ikinci el ekipman satan şirketlerin de iştahını kabarttı. Kanada'nın en büyük ikinci el inşaat araçları şirketi Ritchie Bross, yeni dönemde yönünü Türkiye'ye çevirdi. Şirketin Avrupa ve Ortadoğu Kıdemli Başkan Yardımcısı Guylain Turgeon, "Uzun vadeli gelişim planımızda Türkiye her zaman en üst sıralarda yer aldı. İstanbul'da işlerimizi başlatmak için en uygun zamanı yakaladığımızı düşünüyorum." dedi. Her yıl dünyada 100 milyar dolar değerindeki kullanılmış araçların el değiştirdiğini belirten Turgeon, şirketin 2009 yılında sadece ABD'de 3,5 milyar dolarlık satış gerçekleştirdiğini kaydetti.

Krizin ardından dünya piyasalarında girdi maliyetlerinin artması, yeni konut inşasında ikinci el araçlara ve inşaat malzemelerine talebi artırdı. Bu da Amerika ve Kanada başta olmak üzere dünyanın pek çok ülkesinde faaliyet gösteren Ritchie Bross'un satışlarına yansıdı. Ekonomik krizle birlikte dünyanın her yerinde endüstriyel ekipman fiyatlarının önemli ölçüde düştüğünü söyleyen Ritchie Bross, Avrupa ve Ortadoğu Kıdemli Başkan Yardımcısı Guylain Turgeon, Türkiye ile ilgili hedeflerini Zaman'a anlattı. Türkiye'de yaptıkları ilk açık artırmada 2,3 milyon Euro'luk bir satış gerçekleştirdikleri bilgisini veren Turgeon, mevcut ekonomik ortam dikkate alındığında bunun olumlu bir sonuç olduğunu ifade etti.

2010 yılında piyasaların yeniden toparlanması ile birlikte endüstriyel araç satışlarının artacağını dile getiren Kanadalı yetkili, "Türk piyasalarına hizmet sunmayı sabırsızlıkla bekliyoruz." diye konuştu. Her yıl yaptıkları açık artırmalarla yüz binlerce ekipman, traktör ve araç sattıklarını anlatan Turgeon, "Her yıl yaklaşık 100 milyar dolar değerinde kullanılmış ekipman el değiştiriyor. 2009 yılında sadece Amerika'da 3,5 milyar dolarlık satış yaptık. Küresel ölçekte kullanılmış ekipmana olan talepte istikrarlı bir artış var." şeklinde konuştu. Türkiye'nin dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olduğunu kaydeden Guylain Turgeon, ülkenin altyapı ve inşaat sektöründe hızla büyüdüğünün farkında olduklarını bildirdi. Bu amaçla Türkiye'yi yakından takip ettiklerine dikkat çeken Turgeon, ülkedeki ekonomik ve siyasi istikrarın da kendileri için büyük önem taşıdığına işaret etti. Ritchie Bross, satışlarını açık artırma ve internet üzerinden gerçekleştiriyor. Turgeon'un verdiği bilgiye göre şirket en büyük açık artırmasını 2008'de Florida'da gerçekleştirdi. 5 gün süren açık artırmaya 71 ülkeden 6 bin kişi katıldı. 6 bin 200 aracın satıldığı açık artırmada 190 milyon dolarlık gelir elde edildi.
Bayram Kaya / Zaman