Genel

Türkiye'deki işletmelerin dijitalleşme endeksi yüzde 48!

Vodafone Türkiye ’nin dünyanın önde gelen yönetim danışmanlığı şirketlerinden Accenture ile birlikte yürüttüğü araştırmaya göre, Türkiye ’deki işletmelerin dijitalleşme endeksinin yüzde 48 olduğu ortaya çıktı.


Vodafone’un dünyanın önde gelen yönetim danışmanlığı şirketlerinden Accenture ile birlikte yürüttüğü araştırmaya göre, Türkiye’deki işletmelerin dijitalleşme endeksinin yüzde 48 olduğu ortaya çıktı.


Yarına Hazırım Platformunun tanıtımı için düzenlenen basın toplantısında konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Gökhan Öğüt, şunları söyledi:

“Müşterilerimizin ihtiyacı, en önemli önceliğimizi oluşturuyor. Yarına Hazırım Platformunu, kurumsal müşterilerimizin daha iyi bir gelecek için ulaşmak istedikleri dijitalleşme hedefine hizmet etmek üzere geliştirdik. Platform, Türkiye’de liderliğini yapmaya aday olduğumuz dijital dönüşümün en somut adımlarından biri olma özelliğini taşıyor ve daha rekabetçi bir yeni nesil özel sektörün oluşmasına katkı sağlıyor. Yaptığımız araştırmaya göre, Türkiye’deki işletmelerin %48’lik dijitalleşme oranıyla, büyük bir gelişim alanına sahip olduğunu görüyoruz. Kurumların dijitalleşme sürecine destek olmak üzere geliştirdiğimiz Yarına Hazırım Platformuyla, ilk etapta Türkiye'deki işletmelerin dijitalleşme endeksini %75’e çıkarmayı hedefliyoruz. Uzun vadede hedefimiz ise Türkiye’de işletmelerin en az yüzde 50’sini yüzde 80’lik dijitalleşme endeksine kavuşturarak, ülkemizi dijital dünyada üst sıralara taşımak. İşletmelerin dijitalleşmelerini artıracak çözümler finansal kârlılıklarına da olumlu katkı sağlayacaktır. Çünkü tüm dünyada dijitalleşen işletmelere baktığımızda bu işletmelerin kaynaklarını artırmadan; gelirlerini sektörlerinin yüzde 9 üzerinde büyüttüklerini, kârlılıklarının sektörlerinin yüzde 26 üzerinde gerçekleştiğini, pazar değerlerinin sektörlerinin yüzde 12 üzerinde belirlendiğini görüyoruz.”


Öğüt, “Yarına Hazırım Platformunun temelini oluşturan ve Accenture işbirliğiyle yaklaşık 9 aylık bir çalışma sonucunda geliştirdiğimiz Dijitalleşme Endeksi’nin, Vodafone Grubu içerisinde de örnek bir uygulama olacağını düşünüyoruz” dedi.

 

“HEDEF 30 BİN İŞLETME"

Toplantıda Yarına Hazırım platformu hakkında ayrıntılı bilgi veren Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy ise, platformun tamamen müşteri içgörüsüyle ortaya çıktını ifade ederek, şunları söyledi: 

 

“Platformda yanıt aradığımız sorular, müşterilerimizden aldığımız geribildirimler sonucunda belirlendi. Buna göre işletmeler, iş dünyasının çok hızlı bir şekilde değiştiğini ve değişen bu dünyada sürekli hazır olmaları gerektiğini kabul ediyorlar. Özellikle KOBİ’lerin büyük firmalardan farklı olarak kaynakları kısıtlı ve sürekli yeni yatırım yapacak güçleri yok. Dolayısıyla, ellerindeki kaynaklarla daha fazlasını yaparak 1 değil 2 üretmeleri gerekiyor. Yarına Hazırım Platformunun ana hedef kitlesi KOBİ’ler olmakla birlikte her ölçekten işletme, Vodafone müşterisi olsun olmasın, bu hizmetten yararlanabiliyor. Tamamen dijitalleşme kavramı üzerine kurduğumuz ve ücretsiz olarak yararlanılabilen bu Platform ile ilk etapta 440 işletmeye ulaştık. Araştırmamız hızla devam ediyor, hedefimiz Türkiye çapında 30.000 işletmeye ulaşmak.”

ÇÖZÜMLER KULLANILMIYOR

Yarına Hazırım Platformuna katılan şirketlerden çıkan veriler şu şekilde:

 

Her 10 işletmeden 6’sı sahada araç kullanıyor. Ancak yüzde 76’sı araçlarını takip etmiyor.

Her 10 işletmeden 6’si sahada ekibi ile iletişim kurmaya ihtiyaç duyuyor. Ancak yüzde 96’sı ekipleri arasında anlık iletişim sağlayacak teknolojileri kullanmıyor.

 

Her 10 işletmeden 7’si müşterilerine tanıtım faaliyetlerine ihtiyaç duyuyor. Ancak bu işletmelerin yüzde 55’i bu ihtiyacına yardımcı olacak teknolojileri kullanmıyor.


Her 10 işletmeden 6'sının işyeri dışında tahsilat yapmaya ihtiyacı var. Ancak yüzde 43'ü müşterilerine kolay ödeme imkanı sunan Mobil Pos teknolojisini kullanmıyor.

 

Aynı şekilde her 10 işletmeden 4'ünün işini internet ortamına taşıyarak satış yapmaya ihtiyacı var. Ancak yüzde 63'ü bu ihtiyacına yönelik teknolojik çözümü kullanmıyor.



Hürriyet