Ulaşım

Türkiye’nin doğusu ve batısı YHT hatlarıyla bağlanacak!

Türkiye 2023 hedeflerine giden yolda demir ağlarla örülüyor. 1.520 kilometre YHT, bin kilometre hızlı tren hattı yapım ve ihale aşamasında, 12 bin kilometre hat da proje aşamasında bulunuyor.

Ulaşım sektörüne yönelik yatırımlarını artıran hükümet Türkiye’yi demir ağlarla örecek projelere hız veriyor.


Demiryollarında 2016 yılında Başkentray’ın da arasında bulunduğu 13, 2017 yılında ise 4 ihaleye çıkılacak. Türkiye’nin doğusu ile batısı, kuzeyi ile güneyi Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatları ile birbirine bağlanmış olacak. Devlet Demiryolları (TCDD) Genel Müdür Yardımcısı İsmail Murtazaoğlu, demiryollarına 2015 sonunda 8.8 milyar TL yatırım yapılmış olacağını belirterek, bin 213 kilometre yüksek hızlı tren hattının işletme altında bulunduğunu belirterek, yapım ve ihale aşamasındaki hatların uzunluğunun ise bin 520 kilometre olduğunu dile getirdi.


3. KÖPRÜYE BAĞLANTI


Murtazaoğlu, önümüzdeki dönem planları ile ilgili şu bilgileri verdi: “Üçüncü köprüye de bir demiryolu bağlantısı planlanıyor. Bu yılın sonuna kadar bir kesiminin yapım ihalesi projelendirmesi devam ediyor. Yıl sonundan önce ilanına çıkmaya çalışıyoruz. Ankara-Sivas hattının tamamı yapım aşamasında. Ankara-Kırıkkale arasında yaklaşık 40-50 kilometre için bir tane ihalemiz neticelenmek üzere. 150 kilometrelik kısmın alt yapısı tamamlandı. Hattın tamamı 405 kilometre... Kalan kısımlardaki alt yapı ilerlemeleri yüzde 70 mertebelerinde. Yıl sonundan önce Ankara-Sivas için bir üst yapı ihalesine çıkmak için hazırlıklarımız sürüyor.”


12 BİN KİLOMETRE HIZLI TREN


YHT hatlarının dışında bir de hızlı tren hatları bulunduğunu aktaran Murtazaoğlu, şu anda yapım ve ihale aşamasında yaklaşık bin kilometre, proje aşamasında ise 12 bin kilometre hat bulunduğunu söyledi. Murtazaoğlu, bir Kuzey-Güney hattı, bir Güney bağlantısı ve bir Batı ile Orta Anadolu bağlantısının, yük ve yolcu taşımacılığında esas olmak üzere 2023 hedefleri çerçevesinde gerçekleşeceğini kaydetti. Murtazaoğlu, YHT ve hızlı tren hatları tamamlandığında Türkiye nüfusunun yüzde 52’sinin bunlarla seyahat etme imkanına kavuşacağını belirterek, “Mevcut hatlarımızı da iyileştirmemiz gerekiyor. Yaklaşık 80 yıldır hiç yenilenmemiş yollar vardı. Bunlarda yenileme yaptık. Böylece ticari hızımız yükselmeye başladı” dedi.


KAYSERİ-ANTALYA 2017’DE


Bursa Yenişehir’de hem ikmal ihalesine, hem de bağlantı kısmı projesinin ihalesine bu yıl çıkabileceklerini bildiren Murtazaoğlu, Kayseri-Antalya demiryolu alt yapı inşaatlarının da proje çalışmalarının devam ettiğini, 2017’nin ikinci yarısında tamamlanmasını öngördüklerini söyledi. Murtazaoğlu, Türkiye’nin bir ‘yük koridorunun’ ortasında bulunduğunu belirterek, alt yapı yatırımlarını tamamlarsa konumu sayesinde çok ciddi kazanç elde edebileceğini aktardı.


2016 YILINDA 6 YENİ YHT SETİ


2016 yılında 6 tane çok yüksek hızlı tren seti satın alınacağını söyleyen Murtazaoğlu, “Bir tanesi alındı. Konya hattımızın 185 kilometrelik kısmının geometrik durumu, 300 kilometre hız yapabilecek geometri ve alt yapıya sahip. Şu an 250 kilometre/saat ile gidiyoruz ama ileride araçlarımızı temin ettikten sonra daha yüksek hızlarla, yani 300 kilometre/saat’e kadar hızla gidebiliriz. Toplamda 106 tane yüksek hızlı tren seti satın alacağız. Bunları yerlilik ve öğrenme tabanlı teknolojiyle satın alacağız. Bunların yüzde 53’lük kısmı bir şekilde Türkiye’de üretilecek. Bunu bize satan firma içeriden kendine ortaklar bulacak ve bir şekilde Türkiye’de üretecek. Ülkemizin sanayisine de katkıda bulunacağız.”


Star