Türkiye'nin en değerli markaları tek tek listelendi! Zirve, 2 milyar dolar marka değeri ile THY'de!
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırmasına göre, Türkiye'nin en değerli markaları belli oldu. Bu kapsamda Zirve 2 milyar dolar marka değeri ile THY'de oldu. İşte detaylar...Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırması kapsamında, Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar dolarlık marka değeriyle geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da "Türkiye'nin en değerli markaları" listesinde ilk sırada yer aldı
Brand Finance, 2023 yılına yönelik "Türkiye'nin En Değerli Markaları-Turkey 100" çalışmasını tamamladı.
Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın araştırması kapsamında, Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar dolarlık marka değeriyle geçmiş yıllarda olduğu gibi bu yıl da "Türkiye'nin en değerli markaları" listesinde ilk sırada yer aldı.
İşte diğer değerli markalar ve tüm detayları...
Aydınlık'ta yer alan detaylara göre, söz konusu Listede ilk sırayı 2 milyar dolarlık marka değeriyle 2019, 2020, 2021 ve 2022'da da olduğu gibi Türk Hava Yolları (THY) aldı. Böylece Türkiye'nin en değerli markası olma unvanını koruyan şirket, bu başarıyı marka değerini 2022 yılına göre yüzde 26 artırarak sağladı.
THY'yi 1 milyar 500 milyon dolar değeri ile Arçelik takip etti. Üçüncü sıraya ise 927 milyon dolarlık marka değeriyle Vestel oturdu.
Garanti BBVA 2023 yılına göre 3 sıra yükselerek 767 milyon dolarlık değeri ile dördüncü sıraya yerleşti. İş Bankası 736 milyon dolarla beşinci, BİM 589 milyon dolarla altıncı, Ziraat Bankası 560 milyon dolarla yedinci, Ford Otosan 543 milyon dolarla sekizinci, Turkcell 532 milyon dolarla dokuzuncu, Akbank 490 milyon dolarla onuncu sıraya yerleşti.
EN DEĞERLİ 100 MARKA ARASINA YENİ MARKALAR DAHİL OLDU!
Listeye 2023'te muhtelif iş kollarından üç yeni marka dahil oldu. Ege Profil, Şölen ve Desa listeye girmeyi başardı.
İlk 100'de yer alan markaların değerlerinde en yüksek oranda yükseliş yüzde 153 ile Aktifbank, yüzde 101 ile Anadolu Isuzu'da gerçekleşti.
Bu dönemde marka değerinde en yüksek düşüş oranı ise yüzde 64 ile Aytemiz'de olurken bu markayı yüzde 61 ile Anadolu Sigorta, yüzde 56 ile Brisa takip etti..
Öte yandan Türk Hava Yoları konuya ilişkin açıklama yaptı. THY Basın Müşavirliğinden yapılan açıklamaya göre, uluslararası lider marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance'ın bu yıl "TURKEY100 - Türkiye’nin En Değerli Markaları" araştırması tamamlandı.
Bu yıl da listede ilk sırayı 2018, 2019, 2020, 2021 ve 2022'de olduğu gibi THY aldı.
THY, 2022 yılında 1,6 milyar dolar olan değerini yüzde 26 artırma başarısı gösterip 2,02 milyar dolar değere ulaştı. Üst üste altıncı kez bu unvana layık görülen bayrak taşıyıcı hava yolu zirvedeki yerini de perçinledi.
Açıklamada görüşlerine yer verilen THY Yönetim Kurulu ve İcra Komitesi Başkanı Prof. Dr. Ahmet Bolat, şirketin üst üste altıncı kez Türkiye'nin "En Değerli Markası" olmasından gurur duyduklarını belirtti.
TOKİ o ildeki proje için beklenen tarihi duyurdu! 221 konutluk bu yeni projeyi sakın kaçırmayın!