Sektörel

Türkiye'nin gayrimenkul pazarlama sistemi yeniden kurulacak!

Gayrimenkul sektörünün önemli isimlerinden olan Harvard Üniversitesi mezunu Fatih Elibol, Türkiye’nin gayrimenkul pazarlama sistemini yeniden kurgulamayı hedeflediğini söyledi.

16 yaşında okumak için gittiği Amerika Birleşik Devletlerinde kendini geliştirerek gayrimenkul sektörünün önemli isimlerinden olan Harvard Üniversitesi mezunu Fatih Elibol, Türkiye’nin gayrimenkul pazarlama sistemini yeniden kurgulamayı hedeflediğini söyledi.16 yaşında okumak için gittiği Amerika Birleşik Devletlerinde kendini geliştirerek gayrimenkul sektörünün önemli isimlerinden olan Harvard Üniversitesi mezunu Fatih Elibol 1996 yılında Amerika’da kurduğu Realty Uluslararası Gayrimenkul Yatırım Danışmanlık Şirketinin ’Franchise Sistemi’ni Türkiye’de geliştirmek istediğini söyledi. 2013 yılından itibaren 5 kıtada 36 ülkede hizmet vermeye başlayan şirketin CEO’su Fatih Elibol, doğduğu ve büyüdüğü ülke olan Türkiye’de de göstermek için, 2014 yılında, yabancı yatırımcıyı Türkiye’ye çekmek, gayrimenkul sektörünün kalitesini arttırmak amacı Türkiye’de franchise vermeye başlayarak dünyada tescilli olan ’Realty-tr’ ile Türkiye göreve başladığını açıkladı. Bulunduğu her ülkede o ülkenin uluslararası isim kısaltmasını sonuna ekleyerek markayı formüle erek ’Realty-TR’ adını veren Fatih Elibol, Türkiye’deki yatırım maliyetini ilk etap için 2 milyon dolar olarak belirlediğini belirterek, "Uluslararası alanda elde ettiğimiz başarıyı Türkiye’de de yakalayarak 3 yılda 250 franchise ulaşmayı hedef olarak görüyoruz. Buralardaki gayrimenkul satışlarından da Türkiye döviz kazanıyor. Dünya çapında geniş bir portföye ulaşan Realty bir yılda dünya işlem hacmi 792 milyar dolar Türkiye işlem hacmi 175 milyar TL ile yurtdışı 39 milyar 600 milyon dolar yurt içi 10 milyar 500 milyon TL Realty çatısı altında franchise ofislerinin sağladığı gelirdir. Gelirler ülkelerin kanunlarına göre değişmektedir. Örneğin Türkiye’de yüzde 6 olan hizmet bedeli Rusya’da yüzde 10 İrlanda da yüzde 1,5’dir" dedi.



"İSTİHDAMDA HEDEF EMLAKÇI DEĞİL GAYRİMENKUL DANIŞMANI"

Amerika’da aldığı eğitimlerle klasik emlakçılık kavramından uzaklaşılması gerektiğini söyleyen Elibol, yıllık 90 bin dolarlık eğitim ve AR-GE yatırımları ile gayrimenkul danışmanı formasyonunu Türkiye ye yerleştirmeye çalıştığını söyledi. Elibol, "Gayrimenkul danışmanlığı aynı zamanda yatırım uzmanı gibi de müşterilere hizmet veriyor. Realty-TR markasıyla Türkiye’deki gayrimenkul satış ve kiralama sistemini yıkıp yeniden inşa etmeye başladı. Realty-TR markası altında getirdiği yeniliklerin başında alanında uzman profesyonel gayrimenkul danışmanları yetiştiriyor. Türkiye’nin gayrimenkul pazarlama sistemini yeniden kurgulamayı hedefliyorum. Çağ değişiyorsa, insanlar değişiyorsa, sistem de değişmeli" ifadelerini kullandı.

3 yılda Türkiye’de 250 franchise şubeye ulaşacaklarını dile getiren Fatih Elibol, "Hedef Tarih olmak değil. Efsane olmak" dedi. Elibol, hızla büyüyen ve yabancı yatırımcıların da ilgilendiği Türkiye’deki emlak sistemine yenilikler katarak yabancı yatırımcı için daha anlaşılır ve cazip bir hale getirmek olduğunun altını çizdi.


Milliyet 



Haber İstanbul Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


16 yaşında okumak için gittiği Amerika Birleşik Devletlerinde kendini geliştirerek gayrimenkul sektörünün önemli isimlerinden olan Harvard Üniversitesi mezunu Fatih Elibol 1996 yılında Amerika' da kurduğu Realty Uluslararası Gayrimenkul Yatırım Danışmanlık Şirketinin Tranchise Sistemi'ni Türkiye'de geliştirmek istediğini söyledi. 2013 yılından itibaren 5 kıtada 36 ülkede hizmet vermeye başlayan şirketin CEO'su Fatih Elibol, doğduğu ve büyüdüğü ülke olan Türkiye'de de göstermek için, 2014 yılında, yabana yatırımcıyı Türkiye'ye çekmek, gayrimenkul sektörünün kalitesini arttırmak amacı Türkiye'de franchise vermeye başlayarak dünyada tescilli olan 'Realty-tr' ile Türkiye göreve başladığım açıkladı. 


Bulunduğu her ülkede o ülkenin uluslararası isim kısaltmasını sonuna ekleyerek markayı formüle erek "Realty-TR' adım veren Fatih Elibol, Türkiye'deki yatırım maliyetini ilk etap için 2 milyon dolar olarak belirlediğini belirterek, 'Uluslararası alanda elde ettiğimiz başaA nyı Türkiye' de de yakalayarak 3 yılda 250 franchise ulaşmayı hedef olarak görüyoruz. Buralardaki gayrimenkul satışlarından da Türkiye döviz kazanıyor. Dünya çapında geniş bir portföye ulaşan Realty bir yılda dünya işlem hacmi 792 milyar dolar Türkiye işlem hacmi 175 milyar TL ile yurtdışı 39 milyar 600 milyon dolar yurt içi 10 milyar 500 milyon TL Realty çatısı altında franchise ofislerinin sağladığı gelirdir. Gelirler ülkelerin kanunlarına göre değişmektedir. Örneğin Türkiyede yüzde 6 olan hizmet bedeli Rusyada yüzde 10 İrlanda da yüzde l,5dir" dedi. 


Amerika'da aldığı eğitimlerle klasik emlakçilik kavramından uzaklaşılması gerektiğini söyleyen Elibol, yıllık 90 bin dolarlık eğitim ve AR-GE yatırımları ile gayrimenkul danışmam formasyonunu Türkiye ye yerleştirmeye çalıştığım söyledi. Elibol, "Gayrimenkul danışmanlığı aynı zamanda yatırım uzmanı gibi de müşterilere hizmet veriyor. Realty-TR markasıyla Türkiye'deki gayrimenkul satış ve kiralama sistemini yıkıp yeniden inşa etmeye başladı. Realty-TR markası altında getirdiği yeniliklerin başında alanında uzman profesyonel gayrimenkul danışmanları yetiştiriyor. Türkiye'nin gayrimenkul pazarlama sistemini yeniden kurgulamayı hedefliyorum. Çağ değişiyorsa, insanlar değişiyorsa, sistem de değişmeli" ifadelerini kullandı. 


İstanbul Gazetesi