Türkiye'nin turistler için tanıtımda barış ifadesi ön plana çıkıyor!
Türkiye, yaz sezonunun yaklaşması ile birlikte Avrupa, Amerika, Ortadoğu, Uzakdoğu, Rusya ve Türk cumhuriyetlerine yönelik tanıtım atağına geçti
Kültür ve Turizm Bakanlığı, Türkiye'nin çevre ülkelerinin içinde bulunduğu karışıklıklar sebebi ile turistlerin olumsuz bir düşünceye kapılmamasını istiyor. Bu nedenle Türkiye'nin bu yılki tanıtım sloganında 'peace' (barış) ifadesi önemli bir yer kapsıyor. Tanıtım faaliyetlerinde barış, huzur, ruhanilik, kaygıların uzaklaşması gibi ifadeleri sloganlarda bol bol kullanan Bakanlık, turistlere Türkiye'de geçirilecek tatilin neler hissettireceğine dair ipuçları sunuyor. Türkiye misafirlerine 'sınırsız barış' taahhüt ediyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı Tanıtma Genel Müdürü Cumhur Güven Taşbaşı da, çevre ülkelerdeki durumların Türkiye'nin yaz sezonunu etkilememesi için çalıştıklarını söylüyor. Yılın ilk 3 ayında Suriye, İran ve İsrail'den turist akışının çok yavaşladığını belirten Taşbaşı, onun dışındaki tüm ülkelerden ise artış yaşandığını anlatıyor. Taşbaşı, bu ülkelerde yaşanan sıkıntıların büyümemesi halinde Türkiye'nin 2012 için çok büyük beklentilerinin olduğunu ifade ediyor. Bakanlık, bu yıl tanıtım için 45 milyon dolar bütçe ayırdı. İstanbul: Bu şehir hiç uyumaz mı Bakanlığın bu yıl hedef pazarlar için seçtiği destinasyonlar ve sloganları şöyle: Birleşik Krallık: Sınırsız Barış (Kız Kalesi-Mersin), Sınırsız Ruhanilik (Sümela Manastırı-Trabzon), Sınırsız Sihir (İstanbul), Sınırsız Tarih (Ayasofya-İstanbul, Efes), ABD-Rusya ve Türk cumhuriyetleri: Kaygılarını Alıp Yıka (Kapadokya), Beni Mavi Bayrağa Uçur, Tanrının İlk Evi (Göbekli Tepe- Şanlıurfa), Tarih Kendini Tekrar Eder (Afrodisias-Aydın) İsveç- Norveç, Danimarka, Finlandiya: Şehir Hiç Uyumaz mı (İstanbul), Benimle Evlenir misin (Kapadokya), Bak, Akvaryumda Yüzüyorum! (Muğla), Çin- Malezya: Avrupa'dan-Asya'dan Daha Fazlası (İstanbul) Zaman