Turizm

Türkiye'nin turizmdeki başarısı yatırımcıyı da harekete geçirdi!

Türkiye'nin turizmdeki başarısı yatırımlara yansıdı. Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Genel Sekreteri Savaş Çolakoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu yıl turizm rakamlarının öngörüler doğrultusunda gerçekleştiğini söyledi


Akdeniz çanağındaki rakiplerinin aksine turizm faaliyetlerine geç başlayan Türkiye, yabancı ziyaretçi artışı ve gelirlerindeki yükselişle yatırımcıyı da harekete geçirdi.


Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Genel Sekreteri Savaş Çolakoğlu, AA muhabirine yaptığı açıklamada, bu yıl turizm rakamlarının öngörüler doğrultusunda gerçekleştiğini söyledi. 


Turizmdeki asıl başarının yabancı turistin harcamalarının arttırılması olduğuna dikkat çeken Çolakoğlu, Türkiye'nin hak ettiği yükselişe o zaman erişeceğini belirtti.


-Profesyonel pazarlama usulleri benimsendi


Çolakoğlu, zengin tarihi, kültürel ve doğal güzelliklere sahip Anadolu'nun, marka değerinin yükseltilmesinin önemini vurguladı.


Tesislerde konaklama ücretlerinin yükselmesinin marka değerinin artışına paralel olarak sağlanabileceğini ifade eden Çolakoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Bu kapsamda turizm sektörü devletin de desteği ve teşvikiyle yeni yatırımlara hız kesmeden devam ediyor. Artık sadece deniz kum ve güneş tatilinin yapılabildiği resort dediğimiz tesisler değil, alternatifleri de sunan konaklama tesisleri yapılıyor. Havayolu ve trenyolu ulaşımında imkanlar her geçen gün daha da ilerliyor. Aynı zamanda şehir otelciliğinde de öne çıkmaya başladık. Yıl başından bu yana ülke genelinde 59 ilde 278 proje hayata geçiriliyor.


Bu projelerle sadece konaklama tesisi yapılmıyor. Artık daha profesyonel pazarlama usulleri geliştirilmeye başlandı. Eskiden hep 'ben bir yapayım sonrasına bakarız' mantığı vardı ancak son birkaç yıldır bu anlayış değişti. İllerin ihtiyacına göre hareket eden yatırımcı, kültür ve turizmi pazarlayacaksa buna uygun tesisler yapıyor. Önemli olan turistik ürünü satarken doğru planlamayı yapmak. Ankara'da ve İstanbul'da bir otel yaparken Antalya'daki gibi bir resort otelle müşteri çekemezsiniz. Yatırımcı bunu keşfetti."


Özellikle Ankara ve İstanbul'un kongre otelleriyle öne çıktığına dikkat çeken Savaş Çolakoğlu, "Turizmciler olarak bu saatten sonra gözü kara işler yapmıyoruz. Dünyadaki turizm trendi ne durumda, nereye gidiyor, bunu değerlendirip o çerçevede yatırımları yönlendiriyoruz" diye konuştu.


Çolakoğlu, Türkiye'de turizm faaliyetlerinin dünyanın aksine 1980'lerde başladığına da değinerek, "Turizmde bugün geldiğimiz nokta ne yatırımcıların ne de bizlerin hayal dahi ettiği bir durum değildi" ifadesini kullandı. 


-Hintliler düğün için Türkiye'ye geliyor


Dünyada 1930'da başlayan turizm hareketlerinin Türkiye'de özellikle devletin kapıları açması ve gelişmeye uygun zemin sağlamasıyla mümkün olduğunu dile getiren TÜROFED Genel Sekreteri Çolakoğlu, Türkiye'nin Akdeniz çanağındaki ülkeler arasında en fazla 5 yıldızlı tesise sahip ülke olduğunu anlattı. 


Çolakoğlu, pazardaki rekabet nedeniyle Türkiye'nin, dünyanın bütün ülkelerine açılmak zorunda bulunduğuna da işaret ederek, turizm rakam ve gelirlerindeki artışın ancak böyle sağlanabileceğini söyledi. 


Bu çerçevede geçen yıl Hindistan pazarına ağırlık verdiklerini kaydeden Çolakoğlu, "Hindistan pazarına düğün temasıyla girdik. Hintliler düğünler için çok büyük rakamlarda harcamalar yapıyor. Son bir yılda Antalya'da çok sayıda Hintli çiftin düğününü yaptık. Hindistan'ın yanı sıra Çin ve Japonya da Türkiye için önemli pazarlar. Çin şu an en fazla turist gönderen ülke. Anadolu'ya ve kültür turizmine büyük ilgileri var. Bunu doğru yatırım ve pazarlama teknikleriyle sunabilirsek turizm hedeflerimiz daha da erken gerçekleşir" değerlendirmesinde bulundu. 


Savaş Çolakoğlu, öte yandan yıldızı giderek parlayan İstanbul'da da ziyaretçi sayılarının arttığına değindi. Konaklama sektöründeki yeni yatırımlar dolayısıyla otellerdeki geceleme ücretlerinin düştüğünü dile getiren Çolakoğlu, bunun olumsuz bir gelişme gibi görünse de uzun vadede olumlu bir geri dönüş yaşanacağını sözlerine ekledi.


 


AA