Genel

Türkiye'ye 1 ay içinde Uzakdoğu'dan 2 yatırımcı gelecek!

Başbakanlık Yatırım Ajansı Başkanı İlker Aycı, Türkiye'nin 9 aylık uluslararası yatırım tutarıyla ilk kez Polonya'yı geride bıraktığını belirterek, "Dünyanın öne çıkan ülkelerinden biri olduk. Bu fırsatı iyi değerlendireceğiz." dedi

Dünyada birçok ülkede devam eden krizde daha çok öne çıkan Türkiye, 9 aylık süreçte aldığı 11 milyar dolarlık uluslararası yatırımı artırmaya çalışıyor. Başbakanlık Yatırım Ajansı birçok sektörde yoğun görüşmelere devam ederken yıl sonuna kadar ya da ocak ayında iki yeni yatırımın daha Türkiye'ye geleceği açıklandı. Ajans Başkanı İlker Aycı, Uzakdoğu'dan gelecek iki önemli yatırımı yakında açıklayacaklarını belirtirken Enerji Bakanı Taner Yıldız, bu yatırımlardan birinin enerjide olduğunu ve ülkenin enerji yapılanması açısından ciddi bir sermaye anlamına geldiğini söyledi.
 
Alman motor ve şanzıman teknolojileri üreticisi FEV'in Türkiye'de faaliyete başlama toplantısında soruları cevaplandıran Başbakanlık Yatırım Ajansı Başkanı İlker Aycı, Türkiye'nin uluslararası yatırım konusunda ilk kez bu yıl Polonya'yı geride bıraktığını ve yıl sonunda 13 milyar dolara ulaşmayı hedeflediğini kaydetti. Son dönemde dünyada öne çıkan Türkiye'ye daha fazla yatırım gelebilmesi için her fırsatı değerlendirmeye çalıştıklarını belirten Aycı, "Avrupa'da, Asya'da, nerede yatırım yapabileceğini ümit ettiğimiz biri varsa temasa geçiyoruz. Önümüzdeki hafta da Japonya Nikkei'ye gidip temaslarda bulunacağız. Avrupa'nın yanı başında olduğu için uzun bir süre bizim önümüzü kesen Polonya, Slovakya, Çek Cumhuriyeti'ni artık geride bıraktık. Birçok sektörü araştırıyoruz. Ancak otomotiv yatırım büyüklükleri, Türkiye ve bölgenin talebi açısından en önemli alanlarımız arasında." dedi.
 
Bugüne kadar BMW'den General Motors'a kadar devlerle görüşmeler yapıldığını aktaran Aycı, otomotiv yatırımları konusunda 2012 yılının kritik olduğunu söyledi. Avrupa'da kriz nedeniyle satışların düştüğünü ve kapasite fazlaları oluştuğunu belirten İlker Aycı, "Avrupa'da tüketicinin iştahı azalmış durumda. Fransa'da, İspanya'da fabrikalarda üretim düşerken, işçi çıkarılırken, atıl kapasiteler varken Türkiye'ye yeni bir yatırım getirmek pek de kolay olmuyor. Büyük avantajlarımız var. Artık ucuz işgücü değil; Ar-Ge imkânı, yan sanayi havuzu, yakın pazarlar gibi birçok artımız ortada. Bunu sürekli gündemde tutuyoruz. Kriz olmasa 2012'de 'bir büyük yatırımı getiririz' diyebilirdik. Bir ay önce Almanya'da görüştüğümüz Chevrolet'nin planladığı yeni yatırımda fizibilite aşamasına biz de dahil olabileceğiz. 2012 içinde bu netlik kazanacak." diye konuştu. Aycı, dozerin çalıştığını görmeden otomotivde yeni bir yatırım açıklamayacaklarını dile getirdi.
 
ALMAN FEV'DEN AR-GE YATIRIMI

Almanya merkezli teknoloji geliştirme şirketi FEV'in Türkiye'ye gelmesini, 'Cari açığı azaltacak, yerli otomobile giden şeridin önünü açacak bir gelişme' olarak değerlendiren İlker Aycı, otomotiv sektörü için hayati önem taşıyan motor ve şanzıman geliştirme teknolojisini getirmesi açısından önemli olduğunu vurguladı. Otomotiv sanayiinde yerlileşme oranının önemli olduğunu ifade eden Aycı, sektörün ithalatının azaltılması konusunda adım atmak gerektiğini anlattı.
 
FEV Başkan Yardımcısı Michael Wilhelm, açtıkları Türkiye ofisi ile Almanya'dan teknoloji transferi için boru hattı inşa ettiklerini ve musluğu açmak gerektiğini söyledi. Gelecek yıl 20 mühendisin görev yapacağı ofisin sadece Türkiye değil, şirketin başka ülkelerindeki işleri için de çalışacağını anlatan Wilhelm, "Dünyada 20 ülkede ofis ve 2 bin çalışana sahibiz. Mercedes, BMW'nin binlerce Ar-Ge elemanı var, ama kendi uzmanlık alanlarımızda bizimle çalışıyorlar. Türkiye piyasasını birkaç yıldır izliyoruz. Potansiyel üreticilerle zaten temas halindeyiz. Yerli araç projesinde önemli bir oyuncu olmaya adayız. Teknoloji transferi konusunda Türkiye'deki üreticilere nasıl katkıda bulunabilirizi düşünüyoruz." dedi.
Zaman