Sektörel

Türkler mobilyalarını 9 yılda bir yeniliyor!

"Mobilya Tüketici Araştırma Raporu'na'' göre her 4 tüketiciden 3'ü mobilya alışverişinde cadde üzerindeki markalı mobilya mağazalarını tercih ederken bunun sebebini "Güvenilir, kaliteli ve garantili" olması şeklinde açıklıyor.

Nielsen tarafından MOSDER için gerçekleştirilen araştırma sonucuna göre mobilya tüketicisi öncelikli olarak kalite ve dayanıklılığı tercih ediyor, mobilyalarını 9 yılda bir değiştiriyor. 



Türkiye Mobilya Sanayicileri Demeği MOSDER, Nielsen Araştırma ile birlikte markalı mobilya tüketicilerinin profili, ürün kullanım ve salın alma davranışları, mobilya markalarının bilinirliği ile tüketici nezdindeki imajlarını belirlemeye yönelik yepyeni bir araştırmaya imza attı. "Mobilya Tüketici Araştırma Raporu", MOSDER Başkanıve Nielsen Grup Müdürü Nur Serenli'nin sunumlarıyla 14 Kasım Perşembe günü Taksim The Marmara Otel'de gerçekleştirilen basm toplantısında kamuoyuna açıklandı. 

Nielsen'in Ağustos-Eylül 2013'te, 14 il ve toplam bin 32 kişi yüz yüze ile gerçekleştirildiği araştırma sonuçlanna göre her 4 tüketiciden 3'ü mobilya satın akrken "taksitli" alışveriş yapmak istiyor. Taksit sayısı tercihi ise ağırlıklı olarak 12Aylık taksitleri en yüksek îç Anadolulular, en düşük Ege ve Akdenizliler ödüyor. Yine her 4 tüketiciden 3'ü mobilya alışverişinde cadde üzerindeki markalı mobilya mağazalarını tercih ederken; bunun sebebini "güvenilir, kaliteli ve garantili" olması şeklinde açıklıyor. Türkiye genelinde markalı mobilya tüketicilerinin ortalama yaşı 33; ağırlıklı sosyo ekonomik statü grubu C1 ve yansından çoğu evli İç Anadolu'da yaşayan tüketiciler taksitli mobilya alışverişlerinde aylık ödemeler konusunda daha bonkör. MOSDER Mobilya Tüketici Araştırma Raporu 2013'e bakıldığında, Ege ve Akdeniz'in aylık 201 TL ortalama ile en düşük taksit ödeyen bölge olduğu görülüyor. 



Yenileme süresi 9 yıl 

MOSDER yetkilileri, araştırmanın sonuçlarını değerlendirirken yaptığı açıklamada şunları söylüyor: "İnternet kullanımının markalı mobilya satışlarında etkin bir rol oynadığına şahit olduk. Tüketiciler mobilya satm alırken en çok ürünün kalitesi, dayanıklı, sağlam olması ve markanın güvenilirliğine dikkat ediyor. Mobilya tercihinde tasarım ve dizayn kriterine daha ziyade AB SES grubu ve kadın tüketiciler önem veriyor. Türklerin ortalama mobilya yenileme süresinin 9 yıl olduğunu görüyoruz. Bu rakam Ege Bölgesine gelindiğinde değişiyor; Egeliler mobilyalarını Türkiye ortalamasına göre daha uzun kullanıyor." 


Yeni Asır