Perakende

Türkler yurtdışında 500 yeni mağaza açacak!

İç piyasada ciddi sıkıntılarla mücadele eden perakendeciler yurtdışında 500 yeni mağaza açacak


Perakende sektörü, bu yıl yurt dışında 500 yeni mağaza açmayı hedefliyor. Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) çatısı altında yer alan 99 üyenin yurtdışında 2 bin 500 mağazası bulunurken, yeni hedefle birlikte bu rakam da 3000'e çıkacak. BMD Başkanı Sinan Öncel yaptığı açıklamada perakende markalarını Türk ekonomisinin ve perakende sektörünün ‘özel kuvvetleri' olarak tanımlayarak, bu yıl Avrupa'dan Hindistan'a kadar geniş bir coğrafyada çalışacaklarını söyledi.


SADECE FASONLA OLMAZ

BMD Yönetim Kurulu Üyesi ve Mavi CEO'su Cüneyt Yavuz, yaptığı açıklamada  “Sadece fason üreterek değil katma değer katacak yeni ürünler üretip markalı ekonomiye dönüşüm sağlayabiliriz” diye konuştu.


LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük ise yurtdışında 231 şehirde 370 bin metrekare satış alanında müşteriler ile buluştuklarını ifade etti. Küçük, aralık sonuna kadar yurtdışında 82 yeni mağaza daha açıp 2017'yi toplamda 404 mağaza ile kapatmayı planladıklarını söyledi.


Küçük, “2018 sonunda 518, 2019'da ise 650 mağazaya ulaşacağız. Satışımızın yüzde 60'ını yurtdışı mağazalardan, yüzde 40'ını ise Türkiye'deki mağazalardan elde edeceğiz” dedi. Türkiye'nin en önemli markalarının yurtiçindeki sorunlarına da çözüm üretmek için çaba harcadıklarını anlatan Öncel, “BMD üyesi 412 markanın yurtiçinde 378 AVM'de ve caddelerde yaklaşık 70 bin mağazası var. Biz bu mağazalarda ürünlerimizi yüzde 8 Katma Değer Vergisi (KDV) ile satıyor, ancak gider kalemlerimiz içinde çok önemli payı olan kiramızı yüzde 18 KDV ile ödüyoruz. Kira-ciro oranları, dövizdeki dalgalanmalarla beraber öngörülenin 8-10 puan üzerine çıktı. Bu durum pek çok perakendeciyi KDV'de alacaklı duruma getirerek finansal yük oluşturmaya başladı” diye konuştu




Sözcü