Sektörel

Tuzla'daki metro çalışmaları konut fiyatlarını ikiye katladı!

Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin kavşak alanlarının da bulunduğu Tuzla-Tepeören bölgesindeki düşük emsalli konut arsalarının metrekare fiyatları, 100-150 liradan 350-450 liraya yükseldi.

Tuzla, ulaşım projeleriyle değer kazanıyor. Metro çalışmaları başladıktan sonra konut fiyatları, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'yle de arsa fiyatları önemli ölçüde arttı. 


TSKB Gayri̇menkul Değerleme AŞ Özel Projeler Departmanı Yöneti̇ci̇ Yardımcısı Ece Çalışkan Vural, hazırladıkları "Tuzla Bölge Analizi" başlıklı çalışmayı AA ile paylaştı. 


İstanbul’un güneydoğu sınırındaki Tuzla'nın bir kısmının D-100 karayolunun güneyinde, daha büyük olan diğer kısmının ise kuzeyinde kaldığını anımsatan Vural, sahil kesiminde daha çok az katlı, nitelikli sitelerin bulunduğunu aktardı. 


Vural, 2015'te faaliyete geçen Tuzla Viaport Marina'nın ilçeye prestij sağladığını, bu projenin bölgeyi hareketlendirdiğini söyledi. 


Askeri bölgenin de geniş bir alan kapladığı D-100 karayolunun kuzeyinde, farklı şekillerde gelişen bölgelerin dikkati çektiğini anlatan Vural, bu kısımda sanayi bölgesi ile konut olarak gelişmiş bölgeler bulunduğu gibi, henüz yapılaşmaya açılmayan alanların da görüldüğünü belirtti.


Vural, Tuzla'da sanayi, tersane ve konut kullanımlarının dışında, inşa edilip tek tek satış/kira şeklinde pazarlanan çok fazla, nitelikli ofis projesi bulunmadığının altını çizerek, bir banka tarafından hayata geçirilmekte olan teknoloji ve operasyon merkezinde 5 bin kişinin çalışacağını ifade etti. 

Kuzey Marmara Otoyolu projesi arsa fiyatlarını artırdı 

Vural, "Kuzey Marmara Otoyolu projesinin kavşak alanlarının da bulunduğu Tuzla-Tepeören bölgesindeki, halk arasında 'villa imarlı' olarak bilinen düşük emsalli konut arsalarının bugün metrekaresi 350 - 450 liradan satılıyor. Söz konusu projeden önce bedeller metrekare başına 100 ile 150 lira arasında değişiyordu. Bölgede, arsa fiyatlarını ciddi şekilde etkileyen iki faktör bulunmaktadır. Bunlar, arsadan İSKİ havzası sınırı ve hisseli olup/olmamasıdır" diye konuştu. 


Orhanlı'nın yakın zaman öncesine kadar yalnızca sanayi ve depolama alanları ve tesisleri ile bilindiğini hatırlatan Vural, bu bölgenin son yıllarda Aydınlı'nın ardından konut projelerine yer verilen alanlardan biri haline geldiğini dile getirdi. 


Aydınlı'dan sonra Orhanlı'da da konut projeleri inşa edilmeye başlandığı bilgisini veren Vural, şunları kaydetti:


"Bu iki bölge birbirine komşu olduğundan buralardaki projeler, mahalle sınırlarına net olarak bakılmaksızın belli bir mahalleye dahil edilerek belirtilmektedir. Buna göre, bölgedeki projelerin çoğunun Aydınlı Mahallesi içerisinde konumlandığı söylenmektedir. Bölgede özellikle konut projeleri ile çeşitli villa projeleri bulunmaktadır. Bölgede konut projelerindeki genel fiyat aralıkları 2013 yılında, metrekaresi ortalama bin 250 - 2 bin 500 lira iken bugün bu bedellerin 3 bin 200 - 4 bin liraya ulaştığı söylenebilir. İçmeler bölgesi ve yakın çevresindeki konut birim fiyatları, metro çalışmalarının başlamadığı 2011 yılında metrekaresi bin - bin 200 lira seviyelerinde iken, bugün aynı bölgedeki konut birim satış fiyatlarının 2 bin - 2 bin 500 liralara ulaştığı görülüyor." 

 "Metro hatları değer katıyor" 

Vural, ilçeye toplu taşıma ile erişimi daha kolay hale getirmesi planlanan bazı projeler bulunduğuna işaret ederek, mevcutta aktif olan Kadıköy-Kartal Metro Hattı'na 3,5 kilometrelik bir bağlantı ile entegre olacak metro hattında Kaynarca ve Tuzla istasyonlarının yer alacağını söyledi. 


Projenin 2017 yılında hizmete açılmasının beklendiğini aktaran Vural, bunun yanında, çalışmaları süren Halkalı-Gebze Marmaray Yüzeysel Metro Hattı'nın Pendik-Gebze kısmının 2016 yılının ilk döneminde açılmasının hedeflendiğini anımsattı. 


Vural, sözlerini şöyle tamamladı. 

"Hattın kalan kısmının da aşama aşama tamamlanacağı ve 2018 yılının ilk aylarında tamamen hizmete açılacağı belirtilmiştir. Tüm bu projeler tamamlandığında, Tuzla'dan birçok noktaya erişim raylı sistemlerle mümkün ve oldukça hızlı hale gelecektir. Bu durumun da özellikle bu hatların istasyonlarına yakın lokasyonlarda fiyatlarda artışa yol açması beklenmektedir. D-100 karayolu trafiğini rahatlatmak için tasarlandığı açıklanan ve Şubat 2015'te ihalesi yapılan Havaray Projesi, 5 kilometre uzunluğunda tasarlanmıştır. Hattın Marina-Tuzla Belediyesi arasında hizmet vermesi ve ara istasyonlarda tersane bölgesine de uğrayıp, D-100 karayolu güneyinde hattın tamamlanması planlanmaktadır."


AA


Haber PR ajansı tarafından şu şekilde servis edildi;


İstanbul’un güneydoğu sınırındaki ilçe olan Tuzla’nın bir kısmı D-100 Karayolu’nun güneyinde, daha büyük olan diğer kısmı ise kuzeyinde kalmaktadır. Genel kullanım fonksiyonlarına bakıldığında, sahil kesiminde tersane bölgesi, daha çok az katlı nitelikli siteler şeklinde gelişmiş konut bölgeleri, 2015 yılında faaliyete geçen Viaport Marina dikkat çekiyor. Askeri bölgenin de geniş bir alan kapladığı D-100 Karayolu’nun kuzeyinde ise farklı şekillerde gelişen bölgeler dikkat çekiyor. Bu kısımda sanayi bölgesi, konut olarak gelişmiş bölgeler olduğu gibi, henüz yapılaşmanın bulunmadığı bölgeler de mevcuttur.


Son dönemlerde Tuzla’ya prestij sağlayan en büyük gelişmelerden birinin, Mayıs 2015’te Tuzla Viaport Marina’nın faaliyete geçmesi olduğu söylebiliriz. Proje kapsamında marinanın yanı sıra alışveriş merkezi ve macera parkı-buz pateni gibi yan unsurların da özellikle haftasonları bölgeyi hareketlendirdiği görülmektedir.


Tuzla’da sanayi, tersane ve konut kullanımlarının dışında, inşa edilip tek tek satış/kira şeklinde pazarlanan çok fazla nitelikli ofis projesi bulunmamakta olup, 5.000 kişinin çalışacağı İş Bankası Teknoloji ve Operasyon Merkezi’nin ilçede konumlandırılacağı bilinmekte olup  henüz proje aşamasındadır.


Kuzey Anadolu Otoyolu projesinin kavşak alanlarının da bulunduğu Tuzla – Tepeören bölgesindeki, halk arasında “villa imarlı” olarak bilinen düşük emsalli konut arsalarının bugünkü gerçekleşen satış değerleri 350 – 450 TL/m² seviyelerinde iken, söz konusu projeden önce bu bedellerin 100 – 150 TL/m²’lerde olduğunu söyleyebiliriz. Bölgede, arsa fiyatlarını ciddi şekilde etkileyen iki faktör bulunmaktadır, bunlar arsadan iski havzası sınırı ve hisseli olup/olmamasıdır.


Orhanlı, yakın zaman öncesine kadar yalnızca sanayi ve depolama alanları ve tesisleri ile bilinirken, son yıllarda Aydınlı bölgesinin ardından konut projelerine yer verilen bölgelerden biri haline gelmiştir. Aydınlı sınırları içerisinde birbiri ardına inşa edilen Dumankaya konut projeleri ile birlikte Orhanlı bölgesinde de konut projeleri inşa edilmeye başlanmıştır. 

Aydınlı ve Orhanlı bölgeleri birbirine komşu olduğundan, bu bölgelerdeki projeler, mahalle sınırlarına net olarak bakılmaksızın belli bir mahalleye dahil edilerek belirtilmektedir. Buna göre, bölgedeki projelerin çoğunun Aydınlı mahallesi içerisinde konumlandığı söylenmektedir. Bölgede özellikle konut projeleri ile çeşitli villa projeleri bulunmaktadır. Bölgedeki konut projelerindeki genel fiyat aralıkları 2013 yılında ortalama 1.250-2.500 TL/m2 iken, bugün bu bedellerin 3.200-4.000 TL/m²’lere ulaştığı söylenebilir.


Tuzla – İçmeler bölgesi ve yakın çevresindeki konut birim fiyatları, metro çalışmalarının başlamadığı 2011 yılında 1.000 – 1.200 TL/m² seviyelerinde iken, bugün aynı bölgedeki konut birim satış fiyatlarının 2.000 – 2.500 TL/m²’lere ulaştığı görülüyor.


İlçeye toplu taşıma ile erişimi daha kolay hale getirmesi planlanan bazı projeler bulunmaktadır. Mevcutta aktif halde olan Kadıköy – Kartal Metro Hattı ile 3,5 km.’lik bir bağlantı ile entegre olacak metro hattında Kaynarca ve Tuzla istasyonları bulunacaktır. Projenin 2017 yılında hizmete açılması bekleniyor. Bunun yanında, çalışmaları süren Halkalı – Gebze Marmaray Yüzeysel Metro Hattı’nın Pendik – Gebze kısmının 2016 yılının ilk aylarında açılmasının hedeflendiği açıklanmıştır. Hattın kalan kısmının da aşama aşama tamamlanacağı ve 2018 yılının ilk aylarında tamamen hizmete açılacağı belirtilmiştir. Tüm bu projeler tamamlandığında, Tuzla’dan birçok noktaya erişim raylı sistemlerle mümkün ve oldukça hızlı hale gelecektir. Bu durumun da özellikle bu hatların istasyonlarına yakın lokasyonlarda fiyatlarda artışa neden olması beklenmektedir.


D-100 Karayolu trafiğini rahatlatmak için tasarlandığı açıklanan ve 02.02.2015 tarihinde ihalesi yapılan Havaray projesi, 5 km. uzunluğunda tasarlanmıştır. Hattın Marina – Tuzla Belediyesi arasında hizmet vermesi ve ara istasyonlarda tersane bölgesine de uğrayıp, D-100 Karayolu güneyinde hattın tamamlanması planlanmaktadır.



Haber Dokuz Sütun Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...


Tuzla, ulaşım projeleriyle değer kazanıyor. Metro çalışmaları başladıktan sonra konut fiyatları, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'yle de arsa fiyatları önemli ölçüde arttı. TSKB Gayrimenkul Değerleme AŞ Özel Projeler Departmanı Yönetici Yardımcısı Ece Çalışkan Vural, hazırladıkları "Tuzla Bölge Analizi" başlıklı çalışmayı paylaştı. İstanbul'un güneydoğu sınırındaki Tuzla'nın bir kısmının D-100 karayolunun güneyinde, daha büyük olan diğer kısmının ise kuzeyinde kaldığını anımsatan Vural, sahil kesiminde daha çok az katlı, nitelikli sitelerin bulunduğunu aktardı. Vural, 2015'te faaliyete geçen Tuzla Viaport Marina'nın ilçeye prestij sağladığını, bu projenin bölgeyi hareketlendirdiğini söyledi. Askeri bölgenin de geniş bir alan kapladığı D-100 karayolunun kuzeyinde, farklı şekillerde gelişen bölgelerin dikkati çektiğini anlatan Vural, bu kısımda sanayi bölgesi ile konut olarak gelişmiş bölgeler bulunduğu gibi, henüz yapılaşmaya açılmayan alanların da görüldüğünü belirtti. 


Vural, Tuzla'da sanayi, tersane ve konut kullanımlarının dışında, inşa edilip tek tek satış/kira şeklinde pazarlanan çok fazla, nitelikli ofis projesi bulunmadığının altını çizerek, bir banka tarafından hayata geçirilmekte olan teknoloji ve operasyon merkezinde 5 bin kişinin çalışacağını ifade etti. Vural, "Kuzey Marmara Otoyolu projesinin kavşak alanlarının da bulunduğu Tuzla-Tepeören bölgesindeki, halk arasında 'villa imarlı'olarak bilinen düşük emsalli konut arsalarının bugün metrekaresi 350 - 450 liradan satılıyor. Söz konusu projeden önce bedeller metrekare başına 100 ile 150 lira arasında değişiyordu." diye konuştu. İstanbul Tuzla'daki metro çalışmaları, konut fiyatlarını iki katına çıkardı. 



Dokuz Sütun