Üçüncü köprü bağlantı yolları durdurulmasının asıl sebepi nedir?
Üçüncü köprü projesinin ayakları dikilmişti, tamamlanması için çalışmalar devam ediyordu ancak Mimarlar Odası'nın açtığı dava sonucunda 8. idare Mahkemesi, 3. Köprü'nün bağlantı yollarının yapımını durdurdu.
NEDEN DURDURULUR Kİ? BU KESİNTİNİN KİME FAYDASI VAR?
3.Köprü'nün bağlantı yollarının Beykoz ve Sarıyer Rumeli Feneri'ndeki Boğaziçi geri görünüm ve etkilenme bölgesinde yer alan geçişlerine ilişkin imar planı 8. İdare Mahkemesi tarafından iptal edildi.
Mimarlar Odası ile Şehir Plancıları Odası'nın açtığı davada, mahkeme Kuzey Marmara Otoyolu'nun bu bölgeye ilişkin Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından 2013'te onaylanan 1/5000'lik plan tadilatını hukuka aykırı buldu.
Çevre düzeni planı ihlal edildiği için dur denilmiş. Ekolojinin olumsuz etkileneceği için dur denilmiş.
Mimarlar Odası Avukatı Can Atalay, plan tadilatının kapsadığı Beykoz ve Rumeli Feneri geri görünüm ve etkilenme bölgesindeki yol geçişine ilişkin inşaat çalışmalarının iptal kararıyla birlikte durdurulması gerektiğini söylüyor.
MAHKEMENİN İPTAL GEREKÇELERİ
Boğaz, geçiş ve güzergâhları üst ölçekli Çevre Düzeni Planı'nda gösterilmedi. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından yürürlüğe konulan 1/25.000 ölçekli Kuzey Marmara Otoyolu Nazım imar Planı imar mevzuatındaki plan tanımlarıyla uyumsuzmuş.
Sadece Boğaz Geçişi ve çevre yollarının gösterildiği güzergah şeması niteliğindeki planda arazi kullanım kararları yer almamış. Bağlantı yolunun güzergahı, doğal kaynakları ve ekolojik rezervleri olumsuz etkileyecek deniliyor.
Bu ülkenin gelişmesi ve istanbul gibi kalabalık bir nüfusa sahip bir ilde hayata geçirilen bu projenin durdurulması kime ne kazandıracak? Kim ne kazanç elde edecek bilmiyorum ama, bu büyük projenin önüne taş koymak isteyenler o veya bunu sebep göstererek hiç bir şey kazanmayacaktır. Yıllardır belki boğazın etrafı bir şekilde mahfedilip, ekolojiye ve çevre zarar verilirken ses çıkarmayanlar ne oldu da bir anda ayağa kalktınız?
Büyüyen şehre bir nebzede olsa nefes aldıracak, trafiğini rahatlatacak çözümün önüne taş koymanın kimseye bir getirişi olmayacaktır. Sözüm asla adalete değil, sözüm ülkemin gelişimini ve ilerlemesini sağlayacak projelerin önüne taş koyanlaradır. Eğer birileri bir şeyler yapmak istiyorsa, öncelikle kendi yapabileceği işlere baksın derim. Özeleştiri yapıp bir an önce kendimize gelmeliyiz. Ülke için bir şeyler yapılıyorsa ve bu kalkınma için gerekli ise, önüne taş koymak işimiz olmamalı.
Keza yollara konulan bu taşları kaldırıp kenara koymak bu ülkenin vatandaşı olan her insanın en asli görevidir.
Ticari Hayat / Ayşe Böcüoğlu