Sektörel

Üçüncü köprüyü yapan mühendisler!

Vatan Gazetesi Yazarı Banu Duran İstanbul'un üçüncü boğaz köprüsü olan Yavuz Sultan Selim üzerinden 8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu geçeceğini yazdı ve Üçüncü köprüyü yapan mühendisler ile görüştü...

Her ne kadar 1973 yılında faaliyete geçen Boğaziçi Köprüsü ve 19882de tamamlanan Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün yapım aşamalarını göremesem de 3. Boğaz Köprüsü'nü ilk görenlerden oldum. Çünkü ben ve fotoğrafları çeken arkadaşım Burak Kara ilk defa şantiyeye girilmesine izin verilen gazeteciler olduk. Henüz inşaatı başlamadan bile gündemimizi meşgul eden köprünün şantiye alanına girdiğimizde sıkı bir güvenlikle karşılaştık. İki ayrı kapıdaki güvenlik görevlilerini geçtikten sonra şantiyeye adım atar atmaz başımıza baret üzerimize yelek, ayağımıza da koruyucu bir ayakkabı giydirildi. 


Mayıs ayında yapımına başlanan ve 2015 yılında tamamlanması hedeflenen köprü Kuzey Marmara Otoyolu projesinin Odayeri Paşaköy kesiminde yer alacak. Köprü üzerindeki raylı sistem Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. 


Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistem ile 3 havalimanının da birbirine bağlanması planlanıyor.


59 metre genişliği 1408 metrelik ana açıklığı olan köprünün yapımına Mayıs ayında başlandı. Bitiş tarihi ise 2015. 


Vatan/Banu Duran