Ulaşım yatırımlarına ara vermek yok!
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, 2017’de Çanakkale Köprüsü’nün temelini atacaklarını, 2018’in ilk çeyreğinde İstanbul Yeni Havalimanının ilk etabını açacaklarını vurguladı Arslan, dev yatırımlara devam edeceklerini söyledi...
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 2017’de Çanakkale Köprüsü’nün temelini atacaklarını belirterek, İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk etabını 2018 yılının ilk çeyreğinde açacaklarını vurguladı. Kanal İstanbul ile ilgili çalışmaların bütün hızıyla devam ettiğini söyleyen Arslan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin inşasını yap-işlet-devret yöntemi ile kısa sürede başlatmak istediklerini vurguladı. “Başladığımız hiçbir işi bugüne kadar yarım bırakmadık” diyen Arslan, 2017’de de bütün yatırımları hızla devam ettireceklerini, çok daha büyük yatırımlarla Türkiye’yi daha da ileriye taşıyacaklarını ifade etti. Arslan, önümüzdeki dönemde yapısal reformları kararlılıkla ve hızla uygulamaya devam edeceklerini, bu sayede daha güçlü ve kapsayıcı büyüme hedefine ulaşacaklarını kaydetti.
"YATIRIMLARA ARA VERMEK YOK"
Para Dergisi’ne değerlendirmelerde bulunan Bakan Arslan, 786 bin kilometrelik vatan toprağının her köşesinde dev projeleri yapmaya, vatandaşa hizmet götürmeye devam ettiklerini vurguladı. Ekonomi, ticaret ve büyümenin olmazsa olmazı olarak gördükleri ulaştırma, denizcilik ve haberleşme yatırımlarının bundan sonra daha da hızlanarak devam etmesi gerektiği bilinciyle yatırımları ara vermeden sürdürdüklerini belirten Arslan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü 26 Ağustos’ta açtıklarım kaydetti. Avrasya Tüp Tüneli’nin açılışının 20 Aralık’ta yapıldığını ifade eden Arslan, şunları kaydetti:
“İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak olan otoyol projemiz devam ediyor. Çanakkale Köprüsü’nün yer aldığı kesimin temelini Mart’ta atmayı planlıyoruz. 2018’in ilk çeyreğinde İstanbul Yeni Havalimanı’nın ilk etabını açacağız. İlk etapta 90 milyon yolcu taşıyacak. Yine çok önemsediğimiz Kanal İstanbul’la ilgili de çalışmalarımız bütün hızıyla devam ediyor. Bir diğer önemli projemiz, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi. Proje-etüt ihalesine de çıktığımız bu projenin inşasını da yap-işlet-devret yöntemi ile kısa sürede başlatmak istiyoruz.”
"2023 HEDEFLERİNE ULAŞACAĞIZ"
“Ne yaparlarsa yapsınlar, hangi tuzakları kurarlarsa kursunlar, hangi oyunları oynarlarsa oynasınlar, 2023 hedeflerimize ulaşacağız” diyen Arslan, böylece yeni nesillere 2053 ve 2071 vizyonunu hayata geçirebilmeleri için gereken zemini hazırlamış olacaklarını vurguladı. 2023’te görmeyi hedefledikleri Türkiye fotoğrafını daha da netleştirdiklerini dile getiren Arslan, 2017’de de bu fotoğraftaki Türkiye’ye ulaşmak için yaptıkları dev yatırımlara devam edeceklerinin altını çizdi. Arslan, bu fotoğrafta “Yeni Türkiye”nin, demiryolunda yüksek hızlı tren ağını genişletmiş, hızlı tren koridorları oluşturmuş, mevcut yollarını yenilemiş, üretim merkezlerinin ve organize sanayi bölgelerinin demiryollarıyla limanlara bağlanmış, yerli bir demiryolu endüstrisi oluşturmuş, milli yüksek hızlı trenini kendisi üreten bir ülke olacağını belirtti.
"Milli uydusunu üreten bir Türkiye"
Karayollarında bölünmüş yollarıyla, işlevsel hale getirdiği ve yeni açtığı koridorlarla, diğer ulaşım modlarıyla entegre karayolu yatırımlarıyla, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Avrasya Tüneli gibi büyük projelerle, otoyollarla, karayolu altyapısını tamamlamış Türkiye'yi hedeflediklerini belirten Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan şunları söyledi: "Kıyı yapılarıyla, büyük limanlarıyla, ülkemizi gemi inşasında marka yapan tersaneleriyle, güçlü deniz ticaret filomuzla deniz ülkesi kimliğimizi yeniden hatırlatan, yeni havaalanlarıyla sadece bölgesel değil kıtalararası konumunu güçlendiren, havacılık endüstrisinde söz sahibi olan, kendi milli uydusunu üreten bir Türkiye olacak."
Para