Ulaştırma Bakanlığı 2 metro hattını İBB'ye devretmeyecek iddiası!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yapımı süren 37,5 kilometre uzunluğa sahip 9 istasyonlu Gayrettepe Havalimanı ile 31,5 kilometre uzunluğundaki 7 istasyonlu Halkalı- Havalimanı metro hatlarını İBB'ye devretmemek için hazırlık yapıyor.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nun İstanbul metrosunun yeni simgesinin ‘U’ yapılacağını açıklamasının ardından başlayan tartışmalar devam ederken bakanlığın metrolara ilişkin yeni bir hazırlık içerisinde olduğu öğrenildi.
BirGün Gazetesi'nden İsmail Arı'nın haberine göre; alınan bilgilere göre, bakanlık, yapımı süren 37,5 kilometre uzunluğa sahip 9 istasyonlu Gayrettepe Havalimanı ile 31,5 kilometre uzunluğundaki 7 istasyonlu Halkalı- Havalimanı metro hatlarını İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) devretmemek üzere hazırlık yapıyor.
Bakanlığın metro hatlarını işletmek amacıyla şirket kurmak için hazırlıklara başladığı, Bakanlık bünyesinde kurulacak şirketin Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın onayını beklediği ileri sürülürken, bakanlığın metro hatlarında İstanbul Kart’tan farklı bir bilet ve ödeme sistemine geçilmesi için de özel bir çalışma yaptırdığı belirtildi.
Ulaştırma Bakanlığı’nın metro hatlarını işletmek amacıyla bir hazırlık içerisinde olduğuna vurgu yapan İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Raylı Sistem Daire Başkanı Doç. Dr. Pelin Alpkökin, konuya ilişkin şunları kaydetti:
"Ulaştırma Bakanlığı’nın İstanbul’da yapımı devam eden beş yeraltı metro projesi bulunuyor. Bunlardan 3’ü İBB Metro İstanbul A.Ş. tarafından işletilen metro ağına sinyal ve araç ile tam entegre olan hatlar. Diğer bir ifadeyle mevcut metro hatlarının devamı, uzatması niteliğinde olup, sinyal ve araç testleri Metro İstanbul A.Ş. yönetiminde yapılacak ve tamamlandığında işletilmek üzere İBB’ye teslim edilecek. Bu üç hattın test ve devreye alma süreçleri için Ulaştırma Bakanlığı ve ibb görüşmeler yapıyor. Bu hatlar tamamlandığında maliyetleri İBB’nin genel bütçe vergi gelirleri tahsilat toplamı üzerinden ayrılacak paylardan yüzde 5 oranında kesilerek Hazine ve Maliye Bakanlığı’na aktarılacak.Ulaştırma Bakanlığı’nca yapımı devam eden ve İstanbul Yeni Havalimanı’na giden diğer iki metro hattının Ulaştırma Bakanlığı tarafından işletileceği ve bunun için bir şirket kurulacağı söyleniyor. Bu sebeple son iki yılda Metro İstanbul A.Ş.’den birçok teknik kadro bu şirkete geçmek için istifa etti. Söz konusu bu iki hattın test ve devreye alma süreçleri ve işletilmesi için Ulaştırma Bakanlığı’ndan İBB’ye herhangi bir talep gelmedi.”
İBB Ulaşımdan Sorumlu Genel Sekreter Yardımcısı Orhan Demir ise şu açıklamaları yaptı:
“Bakanlık bugüne kadar birçok metro yaptı ve farklı metro simgesi koymak gibi bir uygulamaya gitmedi. Zannediyorum ki şimdi Gayrettepe metro hattını da devretmeyecekler. Bu hattı Bakanlık kendisi işletecek, o nedenle de kendisine başka bir metro amblemi seçmiş gibi görünüyor.
Bakanlığın yaptığı diğer metro çalışmaları İstanbul metrosuna entegre olduğu için ve hatlarımızın devamı niteliğinde olduğu için işletme anlamında bize devretmek zorundalar. Yakında açılacağını belirtilen Gayrettepe- Havalimanı metrosu ise hiçbir hattımızın devamı değil. Tek başına bir metro hattı. Bildiğim kadarıyla Ulaştırma Bakanlığı bir şirket kuruyor bu metro hattını işletmek için. Bizim Metro A.Ş.’deki elemanlarımızın bir bölümünü de yüksek maaş vererek transfer ettiler. Şirketin kuruluşu için Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın imzasının beklendiğini biliyoruz.”
İstanbul'daki yeni metro inşaatları hız kesmiyor!
Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metrosunda test sürüşleri başlıyor!