Genel

Ulaştırma Bakanlığı, Ankara metro inşaatlarını devraldı!

Ankara metro inşaatlarının Ulaştırma Bakanlığına devir teslim töreni, ODTÜ Metro İstasyonu ’nda yapıldı. Cemil çiçek, marka bir şehir olan  Ankara ’yı 2023 vizyonuna göre Türkiye ve bölgenin marka şehri haline getirmeyi  hedeflediklerin söyledi

Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Cemil  çiçek, Ankara metrolarının Ulaştırma Bakanlığına devredilmesinin sıradan bir iş  olmadığını belirterek, 'Rakam bile bu soğuk havayı ısıtmaya yetiyor; 3 katrilyon  para (3 milyar TL). Türkiye Cumhuriyeti devletinin 2011 'de ya da 2010 'da yaptığı  yatırımın yedide birini sadece Ankara metrosu için hükümet harcayacak ve işi  inşallah iki sene içerisinde bir noktaya, işletilir hale gelebilecektir' dedi.

                Ankara metro inşaatlarının Ulaştırma Bakanlığına devir teslim töreni,
 ODTÜ Metro İstasyonu 'nda yapıldı. Törene, Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk,
 DPT Müsteşarı Kemal Madenoğlu, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek
 katıldı.

                Başbakan Yardımcısı çiçek, siyasi hayatında çok nikah törenine şahitlik
 yaptığını ancak böylesine önemli bir konuya şahitlik yapmanın bir Ankaralı,
 Ankara milletvekili ve böylesine önemli bir karara imza atan hükümet üyesi olarak
 ayrı bir gurur verdiğini dile getirdi.

                Gökçek 'e işi bu aşamaya kadar getirdiği için teşekkür eden çiçek, 'Bu iş
 bu kadar kolay değil. Soğanın acısını yiyen değil, doğrayan bilir. Buraya kadar
 bu işi doğradı, getirdi. İnşallah bundan sonraki kısmını da Ulaştırma
 Bakanlığımız yapacak' diye konuştu.

                Ulaştırma Bakanlığının bu işi iki sene gibi kısa bir sürede
 gerçekleştireceğini anlatan çiçek, siyaset açısından marka bir şehir olan
 Ankara 'yı 2023 vizyonuna göre Türkiye ve bölgenin marka şehri haline getirmeyi
 hedeflediklerin ifade etti.

                'Ankara 'da da çok önemli şeyler oluyor ama iddia ediyorum ki Ankaralılar
 Ankara 'yı yeterince tanımıyor' diyen çiçek, bu kadar maliyetli bir işin
 yapılacağından ve birçok önemli çalışmadan hemşehrilerinin çoğunun haberdar
 olmadığını söyledi. çiçek, sözlerini şöyle sürdürdü:
                'Bugün burada imzası gerçekleşecek ve devredilecek olan bu iş sıradan
 bir iş değil. Rakam bile bu soğuk havayı ısıtmaya yetiyor; 3 katrilyon para (3
 milyar TL). 3 katrilyon çok kolay değil, devlet yatırımlarının neredeyse yedide
 biri. Türkiye Cumhuriyeti devletinin 2011 'de ya da 2010 'da yaptığı yatırımın
 yedide birini sadece Ankara metrosu için hükümet harcayacak ve inşallah iki sene
 içerisinde bir noktaya, işletilir hale gelebilecektir. çünkü bu işler
 belediyelerin işini aşıyor. Ankara Büyükşehir Belediyesinin yaptığı en hayırlı
 işlerden bir tanesi, işi bu noktaya kadar getirip hükümete devretmiş olmasıdır.
 Yoksa biz bize kalsaydık belki bu iş gecikebilirdi.

                Bu işi sadece Ankara için yapmıyoruz. Bu işi İzmir 'de yaptık. İzmir raylı
 sistem. Cumhuriyet Halk Partili bir belediye başkanımız var ama biz bu
 hizmetlerde herhangi bir ayrım yapmıyoruz. Bunlar Türkiye 'ye yapılan hizmettir,
 Türkiye 'nin geleceğine yapılan yatırımlardır. Türkiye 'yi gerçekten siyaseten
 olduğu kadar başka alanlarda da marka bir ülke haline getireceksek bu
 yatırımların yapılması gerekiyor.'

                Metroların açılış törenini de birlikte yapma temennisinde bulunan çiçek,
 sözleşmenin hayırlı olmasını diledi.

                -'BELEDİYELERİN TOPLAM METRO UZUNLUĞU 165 KİLOMETRE'-

                Ulaştırma Bakanı Mehmet Habib Soluk, metro inşaatlarının Ulaştırma
 Bakanlığına devredilmesine yönelik düzenlemenin ardından Ankara, İstanbul, İzmir
 ve Adana Büyükşehir Belediyelerinin bakanlığına başvuruda bulunduğunu anlattı.

                Bu dört belediyenin tamamlanmasını istediği metro hatlarının yaklaşık
 uzunluğunun 165 kilometre olduğunu, bunun 44 kilometresinin Başkentte yer
 aldığını bildiren Soluk, DPT 'nin hızlı hareket etmesiyle Ankara metrolarının
 devir tesliminin kısa sürede tamamlandığını söyledi. Soluk, şunları kaydetti:
                'Bizim görevimiz yapmak, halkımızın görevi de bunu kullanmak, kendi malı
 gibi sahip çıkmak. Belediye Başkanımıza ve ekibimize teşekkür ediyorum ve 'geçmiş
 olsun ' diyorum. Mesai arkadaşlarıma ise 'kolay gelsin ' diyorum, çünkü işimiz
 oldukça zor. Ankaralıların beklentisi oldukça fazla. Sayın Başbakan Yardımcım da
  'Bir an evvel ihaleleri tamamla ve Ankaralıların hizmetine bu metroları verelim '
 diye en az günde iki defa sağ olsunlar bizi arıyorlar.'

                Elektro mekanik işleri yapan firmanın değişmeyeceğini, firmaya yer
 teslimi yaparak elektro mekanik işlerini başlatacaklarını ifade eden Soluk,
 metroların altyapı ihalelerine bu ay   çıkacaklarını kaydetti.

                'Ankara metrolarının güncellenmiş fiyatlarıyla bize maliyeti 3 milyar 40
 milyon lira' diyen Soluk, ihalelerin tamamlanması ve yer tesliminden itibaren 2
 yıl içerisinde metroların hizmete açılacağını da bildirdi.

                Keçiören-Tandoğan metrosu konusunda bir değişiklik yapılabileceğini dile
 getiren Soluk, bu hattın Keçiören-Maltepe şeklinde de inşa edilebileceğini
 sözlerine ekledi.

                -'BELEDİYE 828 MİLYON LİRA HARCADI'-

                DPT Müsteşarı Madenoğlu, projenin Ankara 'nın ekonomik ve sosyal açıdan
 hak ettiği kalkınmışlık düzeyine ulaşması açısından önemli olduğunu dile
 getirerek, 'Öngördüğümüz 3 milyar liralık bu yatırımın, çok kısa sürede
 bitirilebileceğine inanıyoruz' dedi.

                Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek de Ankara 'daki trafik sorununun
 çözümü için gayret sarf ettiklerini ancak ulaşımda en önemli aracın metro
 olduğunu ifade etti.

                Başladıkları 44 kilometre uzunluğundaki metronun tamamlanması için
 Ulaştırma Bakanlığına devrettiklerini belirten Gökçek, 'Metro işi aslında
 hükümetlerin işidir, onlar bitirir, belediyelere teslim eder. Belediyeler
 işletmeye devam eder. Biz kendi imkanlarımızla ancak 828 trilyon lira
 metrolarımıza para sarf edebildik. Benden önceki belediye başkanı arkadaşımızdan
 kalan, günlük kura göre değişiyor, 4,5-5 milyar dolar civarında borç ve faizleri
 var. Bunun için paralarımız bir taraftan kesilirken öz kaynaklarımızdan 828
 trilyon ayırabildik' dedi.

                Devredecekleri metrolardan 16.5 kilometre uzunluğundaki Kızılay-çayyolu
 hattının yüzde 92.31 'inin tamamlandığını belirten Gökçek, 15 kilometre
 uzunluğundaki Batıkent-Sincan metrosunun yüzde 71.78 'inin, 9.2 kilometrelik
 Tandoğan-Keçiören metrosunun ise yüzde 41.03 'ünün bitirildiğini kaydetti.

                Melih Gökçek, 'İnşallah Ankaralıları iki sene içerisinde metrolara
 bindirmek mümkün olacak. Ulaştırma Bakanlığına şükranlarımı sunuyorum' diye
 konuştu.

                Konuşmaların ardından Ankara 'daki metro inşaatlarının Ulaştırma
 Bakanlığına devir teslimine ilişkin protokol imzalandı.

                -ODTÜ 'DE PROTESTO-

                Devir teslim töreni gerçekleştirilirken ODTÜ girişinde toplanan bir grup
 öğrenci, Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Gökçek 'i, ulaşım politikaları
 nedeniyle protesto etti.

                ODTÜ 'den çıkmak isteyen ancak çevik Kuvvet engeliyle karşılaşan
 öğrenciler, bir süre polisle tartıştı.

                Polis, ulaşım sorunu yaşadıklarını ve bunları iletmek için Gökçek ile
 görüşmek istediklerini belirten öğrencilerin metro istasyonuna girmelerine izin
 vermedi.

                'Ulaşım hakkımız satılamaz', 'Gökçek elini cebimizden çek' şeklinde
 sloganlar atan, ıslık ve alkışlarla eylem yapan öğrencilerin önüne barikat kuran
 ekipler, törenin bitmesinin ardından çekildi.

                Bunun üzerine ODTÜ Metro istasyonunun önüne gelen eylemci grup,
 'yumurtayla protesto edilmek istemiyorsa Gökçek 'in ulaşım konusundaki
 uygulamalarını düzenlemesini istediklerini' söyledi.

                Grup daha sonra olaysız dağıldı.
AA