Ülgür Gökhan: Çanakkale Boğazı'na köprü yapılsın
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Çanakkale Boğazı'na köprü yapılmasının ilk 1984 yılında gündeme geldiğini söyledi
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan, Çanakkale Boğazı'na köprü yapılmasının ilk olarak 1984 yılında gündeme geldiğini ve o günden bu yana herhangi bir ilerleme kaydedilmediğini bildirdi.
Gökhan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın Çanakkale ziyaretinde dile getirdiği Çanakkale Boğazı'na köprü yapılması konusunun, kentin en önemli gündem maddelerinden birisi olduğunu söyledi.
Köprü konusunun ilk kez 1984 yılında gündeme geldiğini ifade eden Gökhan, "Ama o tarihten bugüne kadar tam 25 yıl geçti, herhangi bir ilerleme kaydedemedik. Niye ilerleyemediğimize bakacak olursak, bir bakanın gelmesiyle ya da seçim döneminde bir siyasi partinin bunu seçim propagandası yapmasıyla, bunu öne atmasıyla konu gündeme gelir, konuşulur, tartışılır. Sonra iş kapanır, yeni siyasetçiler gelinceye kadar, bu konu tekrar ortaya atılıncaya kadar askıda kalır" diye konuştu.
Ülgür Gökhan, belediye başkanı olarak, halkın da bu şekilde düşündüğüne emin olduğunu belirterek, "Çanakkale'nin ve Kilitbahir köyünün üzerinden geçen, özellikle Cahid-i Ahmet Sultan'ın yakınından tünelle geçen, altındaki köyü ve tarihi değerlerin görüntüsünü örtmüş bir köprü geçişini uygun bulmamaktayız" dedi.
Gökhan, şöyle devam etti:
"Ancak köprü ve boğaz geçişinin olması gerekir mi? Evet olması gerekir.Olmaması için de bir gerekçe yoktur ama illa ki burada olacaktır diye bir şart da yoktur. Çanakkale'de kentin içinden geçecek bir köprü yerine, kentin daha dışında bir yere uygun bir köprünün yapımı söz konusu olabilir ya da bir su altı veya tüp geçit de düşünülebilir. Bütün bunların olmaması durumunda da çok fazla telaş yapmaya gerek yoktur. Çünkü teknolojide hızlı feribotlar gündemdedir. Nitekim GESTAŞ olarak, 4 yeni geminin alımı için gerekli ihalelere girilmiştir. Bu yeni gemilerle Çanakkale-Eceabat arasındaki ulaşım 15 dakikaya düşecektir, yani şu anki ulaşım süresinin yarısı olacaktır. Dolayısıyla 15 dakikalık bir geçiş, herhangi bir sorun yaratmaz."
Köprü konusunda detaylı incelemenin yapılıp, öncelikle kent halkının görüşünün alınıp, onların genel eğiliminin ne olduğunun tespit edilip, daha sonra köprünün yapımı için uygun mevkilerin nereleri olup olmadığı konusunda bir inceleme ve planlama yapılması gerektiğini vurgulayan Gökhan, bunun daha gerçekçi olacağını ifade ederek, "Yoksa Sayın Bakanlarımızın her gelişlerinde veya her seçim döneminde Çanakkale Boğaz Köprüsü gündeme geldiğinde bu durum sakız olur. Ben buna köprü sakızı diyorum" şeklinde konuştu.
Belediye başkanı Gökhan, Çanakkale'ye boğaz köprüsü yapılması halinde, ulaşım akslarının da değişeceğine işaret ederek, şunları kaydetti:
"Burada köprü, mevcut yollara değil bir otoyol ağına bağlanacaktır. Ulaşım kolaylığı olduğu noktada buradan geçişler artacaktır. Çanakkale'ye bir artı değer getirecektir, bu bağlamda önemlidir. Köprünün olması Çanakkale'ye uğramanın da eksilmesine neden olacaktır. Şu anda boğaz geçişinin gemiyle sağlandığı ortamda, kent içinden geçen insanlar Çanakkale ekonomisine katkıda bulunmaktadır. Ancak köprü bunları belirli oranda düşürecektir."
AA