Genel

Ülker, Türkiye’de 5 milyar liralık yatırım yapacak!

Dünyada bisküvi ve çikolata satışlarını 2021’e kadar iki katına çıkarmayı hedefleyen Ülker, bu sürede Türkiye’de 5 milyar liralık yatırım yapacak.

Dünyada bisküvi ve çikolata satışlarını 2021’e kadar iki katına çıkarmayı hedefleyen Ülker, bu sürede Türkiye’de 5 milyar liralık yatırım yapacak


Önce Belçikalı Gopa, ardından ABD’li Demet’s, son olarak da İngiliz United Biscuits’i satın alarak 2007’den bu yana, ana işi olan bisküvi ve çikolata işinde dünya markası olmayı hedefleyen Yıldız Holding (Ülker), marka alım defterini kapattı. Grubun yeni hedefi onlarca farklı markasıyla dünya pazarlarında sınıfının ‘en hızlı büyüyeni’ olmak. Bunun da yolu kapasite artırımı ve fabrikalardan geçiyor. 


Büyümenin yatırım tarafından Türkiye de nasibini alacak. Türkiye’de önümüzdeki yıllarda yapılacak 5 milyar liralık yatırım sonrasında üretilecek ürünler dünya pazarlarına ihraç edilecek. 


İngiltere’nin başkenti Londra’da, holdingin yurdışında yeni yapılanan kolu Pladis’i ve United Biscuits fabrikasını bir grup gazeteciye açan Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, son dönemde ana işleri dışında yaptıkları şirket satışlarının, bir diğer ifadeyle farklı alanlardan çıkma arzularının, ana işlerindeki dünya markası yolculuğuyla açıklanabileceğini söyledi. Ülker, satış tarafında ise durmayacaklarını ve birkaç işten daha çıkabileceklerini söyledi. 


CEO’ya zorlu hedef


Dünyada 5 kategorinin (çikolata, bisküvi, kek, şeker ve sakız) beşinde de faaliyet gösteren sadece iki oyuncu var. Bunlar dünya devi Mondelez ile Pladis. 


Yıldız Holding CEO’su Cem Karakaş, “Pladis’in 13 ülkede 36 fabrikası var. Buralarda 26 bin kişi çalışıyor. Türkiye’de 51 fabrikamız var. Böylece bugün 4 kıtada 4 milyar tüketicinin yaşadığı bir coğrafyaya erişmiş durumdayız” dedi. 


Bu noktada Murat Ülker, “Yüzde 25 pazar payınız olsa 1 milyar müşteriniz var, demik. Yüzde 50’ye çıkarırsanız 2 milyar müşteri demek. Yap yap sat sat yetişmez. Büyük bir potansiyel var. Çalışırsak başarırız diye düşünüyorum” ifadelerini kullandı.


Grubun, önümüzdeki üç yıl boyunca yüzde 17 büyüme hedefi var. Pladis’in 2015 cirosu 5.2 milyar dolar. Bu büyüme hedefleri başarılırsa 2019’un sonunda 8.5 milyar dolarlık ciroya ulaşılacak. 2021’e kadar da 10 milyar doları aşmak, bir sonraki hedef.

‘Büyük travma atlattık herkes işini iyi yapsın’


15 Temmuz gecesini değerlendiren Murat Ülker, şunları kaydetti: 


“Uçurumun kenarına geldik, hepimiz büyük bir travma yaşadık. Çok şükür FETÖ başaramadı, millet kazandı. Türkiye güçlü bir ülke ve gelecek günlerin çok daha iyi olacağına inanıyorum. Bunları laf olsun diye söylemiyorum. Çünkü ben doğduktan hemen sonra 1960 darbesi olmuş. Daha sonra gelen diğer bütün darbeleri yaşadım. Ve sonuncusunu da yaşadım. Ama hepsinden sonra daha iyi günler geldi ve daha güzel şeyler yaşandı. Bugün burada bulunuyorsak ülkemizin ve Türkiye’mizin başardıklarının sayesinde olduğunu biliyorum. Bu durumda ne yapmamız lazım. Hepimizin işimize ve ülkemize daha fazla sahip çıkmamız gerekir. Herkes kendi işinde en iyiyi yaparsa sanırım en başarılı biz olacağız.”


Gopa Türkiye’de üretime yüklenecek


İngiltere pazarında, marketlerdeki avantajını Gopa ile sürdürmek isteyen grup bu alanda atağa hazırlanıyor. “Türkiye’de Gopa üretimini artıracağız” diyen Murat Ülker, “Türkiye’de üretip dünyaya satacağız. Gopa’yı daha çok tüketiciye tattıracağız” ifadelerini kullandı.


Milliyet


Haber Habertürk'te şöyle yer aldı


Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, Türkiye’nin Pladis’in çikolata üssü olacağını, 2021’e kadar Türkiye’deki fabrikalarına 5 milyar lira daha yatırım yapacaklarını söyledi


15 Temmuz sonrasında iş dünyasının “yatırıma devam, biz bu ülkeye güveniyoruz” mesajları devam ederken, Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, holdingin hedeflerini paylaşmak için yeni bisküviçikolata şirketi Pladis’in Londra ofisini seçti. Ülker böylece iki mesajı da bir arada verdi: Global bir şirket olmanın gücü bir yana, bütün önceliğimiz Türkiye. Murat Ülker, “15 Temmuz gecesi uçurumun kenarına gelmek hepimize büyük bir travma yaşattı ama sivil halkın yardımıyla ve dayanışmasıyla bu hain kalkışmanın başarısız olması en büyük kazancımız oldu. FETÖ başaramadı ve kurtulduk milletçe” diye başladığı konuşmasını, “Türkiye’nin geleceği için hepimizin daha fazla işimize sarılmamız gerekiyor. Biz de bunu yapıyoruz. Türkiye Pladis’in çikolata üssü olacak. 2021’e kadar Türkiye’deki fabrikalara 5 milyar lira daha yatırım yapacağız. Türkiye’de üretilen Godiva tablet çikolatalar dünyaya gönderilecek. Yatırımda dünya bir yana Türkiye bir yana” diye sürdürdü. Kalabalık bir gazeteci grubuna sunum yapan Murat Ülker, Gebze’de büyük bir Ar-Ge merkezi kuracaklarının da haberini verdi. Pladis’in büyümesinin ana üssünün de Türkiye olacağını vurgulayan Murat Ülker, şu mesajları verdi:


Dünyada bisküvi-çikolata-kek kategorilerinin tamamında faaliyet gösteren iki global şirketten biriyiz. Bu bizi rakiplerden farklı ve güçlü kılıyor. Diğer farkımız, güçlü yerel markalarımızın olması. Ülker, Türkiye’nin ve Ortadoğu’nun en güçlü markası. McVitie’s İngiltere ve Avrupa’da, Godiva Amerika’da çok güçlü. Ülkelerin lokal tatlarına ve ihtiyaçlarına uygun ürünler yapmayı önceliklendiriyoruz. Dünya bisküvi-çikolata-kek pazarının yüzde 30’unu içinde olduğumuz ilk 10 şirket üstleniyor, yüzde 70 yerel markaların. Global markalarımızın yanında yeni yerel lezzetleri de lokal markalarımızla pazara taşıyarak rekabet avantajı sağlayacağız. İş yapış şeklimizde global, ürün geliştirme ve pazarlamada yerel olacağız. Bu strateji bizi 2021’e pazarın en aktif ve en hızlı büyüyen şirketi olarak taşıyacak.


ÜLKER’DEN FETÖ SORUSUNA YANIT:


‘BİZDE KİMSENİN İŞ DIŞI BİR ŞEY İÇİN VAKTİ YOK’


Konuşmasının başında, “Kalkışmanın başarısız olması en büyük kazancımız oldu. FETÖ başaramadı ve kurtulduk milletçe. Bu konuda bize önderlik eden Cumhurreisi’mize, TBMM’ye ve başbakanımıza müteşekkiriz” diyen Murat Ülker’e bazı şirketlerde FETÖ bağlantısı nedeniyle temizlik yapıldığı hatırlatılarak “Grubunuzda da oldu mu?” diye soruldu. Ülker “Biz, bize söylenenleri yapıyoruz. İş prensiplerimiz itibarıyla çok kıskancız. İstiyoruz ki, iş yerimizde sadece bizim işimiz yapılsın. Ben zaten herkesten yüzde 110 performans bekliyorum. Kimsenin de vakti olmaz öyle şeylere” dedi.


İNGİLTERE’DE TABLET ÇİKOLATA, ABD’DE İSE BİSKÜVİ PAZARINA GİRECEĞİZ


-İngiltere dünyada bisküvinin en çok tüketildiği ülke; McVitie’s de bu pazarda birinci. Biz çikolatalı ürünlerde ve tablet çikolatada henüz İngiltere’de yokuz. Ama olmak istiyoruz.

-Ülker, zaten Türkiye ve komşu coğrafyalarda lider marka. Ortadoğu ve Afrika’da Ülker’in liderliğini pekiştireceğiz. Amerika’da Godiva premium çikolata pazarında lider.

-Amerika’da bisküvi olarak yoktuk. McVitie’s ile Amerika pazarına da giriyoruz. Godiva lezzetini daha fazla kişiye ulaştırabiliriz. Bunu yapabilirsek, kendimi başarılı sayacağım.

-Türkiye’de ürettiğimiz tablet Godiva’lar Kuzey Amerika’da raflarda yerlerini almaya başladı . Bunu dünyaya yayacağız; Çin’e kadar Türkiye’den ürün göndereceğiz.


SİNERJİ YAKALADIK SONUÇ ALIYORUZ

Karakaş “United Biscuits’i aldığımızda Ülker ile büyük sinerji yaratabileceğimizi söylemiştik. Sonuçlarını alıyoruz. Güney Afrika’da yerel bir marka satın aldık, onu da Ülker markası altında üreteceğiz. Biskrem ise McVitie’s Biskrem olarak farklı coğrafyalara açılacak” dedi.


LİDER MCVİTİE'S KRALİYET AİLESİNİN PASTACISI

İngiltere’nin bisküvi pazarı lideri McVitie’s aynı zamanda Kraliyet ailesinin de pastacısı. Marka, 1893’te Kraliçe Mary ve Kral V. George’un düğün pastasını hazırlayarak kraliyet onay mührünü aldı. 1947’de ise Prenses Elizabeth ve Prens Philip’in (şimdiki İngiltere Kraliçesi Elizabeth) düğün pastası da yine McVitie’s tarafından hazırlandı. Son olarak Kraliçe Elizabeth’in torunu Galler Prensi William ve Prenses Catherine’in düğün töreni için hazırlanan çok katlı çikolatalı pastada 1.700 adet McVitie’s bisküvisi kullanılmıştı. Pastanın tasarımı, Kraliçe Elizabeth’in 85. yaş günü pastasını da yapan United Biscuits şeflerinden Barry Colenso’ya aitti.


Habertürk


Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı


Markalarını ‘pladis’ çatısı altında toplayan Yıldız Holding, 3 yıl içinde Londra’da halka arz planlıyor

Bir Türk firması küresel markaları tek çatında altında topluyor. 2008'de Godiva, 2014'te de United Biscuits'i satın alan Yıldız Holding, tüm markalarını pladis çatısı altında topladı. 5.2 milyar dolar ciroya sahip olan pladis için 3 yıllık hedef belirleyen şirket, her yıl ortalama yüzde 17 büyümeyi planlıyor. Şirket 2019 sonunda pladis'i yüzde 67 oranında büyütmeyi ve halka arzı hedefliyor. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, "Halka arzı Londra ya da Türkiye'den yapacağız. Henüz tam olarak netleştirmedik. Öncelikli hedefimiz onu halka arza hazır hale getirmek" diye konuştu. Türkiye'deki tesislerin üretim üssü görevi üsleneceğini vurgulayan Ülker, "pladis'in en büyük Ar-Ge merkezini de İstanbul Gebze'de kuracağız. Türkiye, global olarak tüm Ar-Ge'mizin kalbi olacak. Burası dünyanın her yerindeki ekiplere deneyim ve teknik uzmanlık sağlayacak" ifadelerini kullandı. Dünyada en çok bisküvinin tüketildiği ülkenin İngiltere olduğunu aktaran Ülker, McVitie's markasının pazar lideri olduğunu kaydetti. Ülker'in de Türkiye ve komşu coğrafyalarda lider olduğunun altını çizen Ülker, "Amerika'da ise, Godiva premium çikolata pazarında lider. Bisküvi olarak şimdiye kadar yoktuk. Artık McVitie's ile güçlü bir şekilde pazara giriyoruz" dedi.


4.500 İLAVE İSTİHDAM

Yıldız Holding çatısı altında 50 bin kişinin istihdam edildiğini aktaran Ülker, yılsonuna kadar ilave 4 bin 500 kişi alınacağını aktardı. Murat Ülker, bu yıl 1.5 milyar TL'lik yatırım hedeflerinin olduğunu da sözlerine ekledi.


Sabah