Genel

Uluslararası başarı ikonumuz: Gaye Çevikel

Yedi yıl önce kurduğu Gaia&Gino markasıyla bugün dünya çapında 350den fazla mağazada ürünleri satılan Gaye Çevikel, geleneklerden kopmadan yarattığı mükemmel tasarımlarla, ulaşılabilir lüks kavramını dekorasyona taşıyor

Gaye Çevikel, henüz yedi yıl önce kurduğu Gaia&Gino markasıyla, bugün uluslararası pazardaki rakiplerinin arasından sıyrılarak kendine güçlü bir yer ve imaj edindi. Köpeğinin adı Ginoyu kendi lakabına ekleyerek yarattığı marka, bugün 40 ülkedeki 350den fazla mağazanın raflarında tüm dünyaya satılıyor. Milanoda La Rinascente, 10 Corso Como, Pariste Le Bon Marce, İngilterede The Conran Shop ve Paul Smith, Amerikada Barneys ve Moss bunlardan bazıları.

URAS'IN KARISI İÇİN YAPTIĞI 500 DESEN

'Lüks ürünleri günlük yaşama dahil etme' amacıyla yaratılan koleksiyonların ortak noktası her birinin dünyaca ünlü tasarımcıların elinden çıkması. Arik Levy, Jaime Hayon, Karim Rashid, Yves Behar, Andrée Putman, Harry Allen, Christian Ghion, Constantin Boym ve Defne Koz listedeki isimlerin arasında yer alıyor.
Başarı sadece satışların patlamasıyla gelmemiş. Idea, Red Dot, Good Design, Design Plus, Edida gibi uluslararası arenada topladığı prestijli tasarım ödülleri de Gaia&Ginonun gücünü kanıtlamış.
Markanın son koleksiyonu Mimar Emir Urasın imzasını taşıyan Bloom serisi. Urasın karısına yaptığı 500 çiçek deseninden bazılarının kaseler üzerine yerleştirilmesiyle yaratılan koleksiyondan bir kaseyi MoMA  New York Modern Sanatlar Müzesi, tasarım mağazasında satılmak üzere kendi koleksiyonuna dahil etmiş.
Markanın kurucusu ve tasarım yöneticisi Gaye Çevikel ile yarattığı markanın sırları üzerine konuştuk.

1) 'Ben her zaman kendi hislerimi dinlerim. Bazen herkesin hayır dediği bir projeye devam etmek gibi bir inatçılığım vardır. Ama inanın, o proje ticari olarak başarılı olmasa bile her zaman bizi bir sonraki seviyeye taşır'

2) 'Sevdiğim ve iyi iletişim kurduğum tasarımcıyla çalışabiliyorum. Bazen doğru yerde ve doğru zamanda karşılaşıp bir proje başlatıyoruz, bazen de tasarımcıdan doğru bir fikir geliyor, onu Gaia&Ginoya adapte ediyoruz'


- Gaia&Gino markasının dünya çapında başarılı olmasının arkasındaki sır nedir
Gaye Çevikel: Çok çalışmak, inanmak ve sonuna kadar direnmek... Kimseyi dinlememek, kendi kafanın dikine gitmek, kendine inanmak gerekiyor. Tabii ki bunun yanı sıra, doğru tasarımcılarla doğru projeler yapmak, tasarımı iyi yönetmek, ürünlerde mükemmel bir kaliteye sahip olmak, ürünün tasarımla yükselmesini sağlamak da çok önemli.

- Gaia&Gino markasının tasarım üretip satmanın çok ötesinde bir misyonu var. Siz lüks ürünleri günlük hayatın içine sokmayı başardınız...
GÇ: Koleksiyon programını hazırlarken mutlaka satış temsilcilerimiz en önemli müşterilerle görüşüyor. Bizim için karar verici konumda olan müşterilerle fikir fırtınaları yapıp tasarımla ilgili fikirlerini alıyoruz. Buna göre hangi ürün daha çok ilgi görüyor, hangi formlara devam etmeli gibi konuları belirliyoruz. Ancak ben her zaman kendi hislerimi dinlerim. Bazen herkesin hayır dediği bir projeye devam etmek gibi bir inatçılığım vardır. Ama inanın, o proje ticari olarak başarılı olmasa bile her zaman bizi bir sonraki seviyeye taşır. Tasarımcı seçmek ise ayrı bir konu... Ben sevdiğim ve iyi iletişim kurduğum tasarımcıyla çalışabiliyorum, bazen doğru yerde ve doğru zamanda karşılaşıp bir proje başlatıyoruz, bazen de tasarımcıdan doğru bir fikir geliyor, onu Gaia&Ginoya adapte ediyoruz.

- Markanın yeni koleksiyonunda neler var kimlerle çalıştınız
GÇ: Yeni koleksiyonlarımız için mimar Emir Uras ve İngiliz tasarımcı Sebastian Bergne ile çalıştık. Her ikisi de seramik ve her ikisi de hafif sanat kokuyor. Emirin desenlerini çanaklara taşıdık, Sebastianın renkli şeker gibi nazar boncuklarını vazolara işledik.

- Gaia&Ginonun bir tasarımı MoMA'da da satılıyor. Bu koleksiyonun hikayesini anlatır mısnız
GÇ: Emir Urasın tasarladığı desenlerden birini MoMA seçti ve o desendeki kase sadece MoMAya özel üretilip gönderildi. Mayıs ayında MoMAda Destination: İstanbul sergisinde lanse edilip Ağustos sonuna kadar sadece MoMAda satılacak.

- Gaia&Gino nereye gidiyor Bundan sonraki hayalleriniz, hedefleriniz neler
GÇ: Bundan sonra markanın dünyada geldiği konumdan da faydalanarak farklı disiplinlerde sinerji yaratıp ortak projeler yapmayı düşünüyorum. Sadece masa üstü aksesuarda kalmayıp mobilya gibi diğer kategorilere de girmeyi planlıyorum. Tabii bu söylediklerim şu anda plan aşamasında.

- Yeni projeler var mı
GÇ: Swarovski ile ortak bir projemiz var, ekim ayında New Yorkta lanse edilecek, Unicef'in de yer aldığı bir sosyal sorumluluk projesi. Gaia&Gino'nun özel ürünlerinden biri bu projede yer alacak.

Gaia&Gino ürünlerini İstanbulda Akaretlerdeki Derin mağazalarında, Godiva, Koleksiyon ve Bilstorelarda bulabilirsiniz.
www.gaiagino.com

KENARA GELECEK KONULAR
1. BENİM DEKORASYON TARZIM
Yaşadığım evlerin dekorasyonunu kendim yaparım. Hatta mobilyalarımı bile kendim çizip özel olarak yaptırıyorum. Beğendiğim mobilya ve aksesuarların fotoğraflarını çekip, biriktiririm. Ortaya çıkan kolajlara göre yeni bir düzenleme yapıyorum. Evim için alışveriş yapmaya bayılırım. Tardu Kumanın çizgisini çok beğeniyorum. Habitat ve Paşabahçe sık uğradığım adreslerdir.
Ece Uslu, oyuncu.


2. HAFTANIN TASARIMI
BAHÇEDE ETNO-MODERN ESİNTİ
Sevdiğimiz markaları bir araya getiren Decorise, bahçe, havuz başı, tekne ve kış bahçesi koleksiyonlarını Addresistanbuldaki mağazasında sergiliyor. Hamptons çizgilerindeki bu sallanan koltuk benim alışveriş listeme girdi bile.
www.decorise.com.tr

3. FİKİR
RENK TRENDLERİ 2011
Duvar rengine karar veremiyorsanız, bırakın Norveçli çevreci boya markası Jotunun renk paleti size yol göstersin. Eyfel Kulesi, dünyanın en yüksek binası Burj Al Arab ve dünyanın en büyük 2'ncigemisi Queen Mary 2nin renklendirmesini yapan Jotuna göre yeşil bu yıl popülerliğini maviye kaptırıyor. Mavi ve tonlarını özellikle kahverengiyle kombine ederek deneyin! 
Yasemin Aksoy