Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metrosu 2022'de açılacak!
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımına yeniden başlanan Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”nın yapım çalışmalarını yerinde inceledi. İmamoğlu, metro hattının 2022'de hzimete açılacağını müjdeledi.
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun talimatıyla 2017 yılından beri yapımı duran “Ümraniye-Ataşehir-Göztepe Metro Hattı”nın yapım çalışmaları 20 Eylül 2019'da yeniden başlamıştı. İBB'nin resmi sitesinde yer alan habere göre; İmamoğlu, tüm dünyayı etkisi altına alan pandemi sürecine rağmen inşaatı süren hattaki çalışma alanlarını inceledi. Yaklaşık 25 metre derinliğine sahip Ataşehir İstasyonu şantiyesini titizlikle inceleyen İmamoğlu, Raylı Sistemler Daire Başkanı Pelin Alpkökin’den çalışmalarla ilgili bilgi aldı. İmamoğlu’na Ataşehir Belediye Başkanı Battal İlgezdi de katıldı. İmamoğlu ve beraberindeki heyet, incelemeler sonrasında bir iş aracına binip, metro hattı tüneli boyunca yaklaşık 500 metrelik gezi yaptı.
“HIZLI HAREKET EDECEĞİZ”
Tünelde kazı işlemlerini gerçekleştiren TBM (Tunel Boring Machine-Tünel Açma Makinesi) cihazının çalışmasını yerinde izleyen İmamoğlu, hatla ilgili şu ifadeleri kullandı:
“2017'den itibaren durmuş projeydi. Ataşehir’den başlayan, Göztepe'nin yoğunluğunu aldığı, aynı zamanda Ümraniye ile buluşan bir hat. Günde 400 bin kapasiteli bir hat olması bekleniyor. Dolayısıyla bu hattın yürümesi gerekiyordu. Arkadaşlarımız bu şantiye ile ilgili kredi girişimlerini yaptılar. 2017'den 2019'a kadar durum bu. Şantiyeyi, o dönemde, 175 milyon Euro'luk bir finansman sağlayarak harekete geçirdik. Eylül 2019 dan bu yana yoğun bir çalışma yürütülüyor. 2 tane TBM çalışıyor. Buradaki TBM'nin performansı, 1 kilometre mesafeye ulaştı. 2 TBM daha devreye girecek Mayıs ve Haziran ayında. Hızlı hareket edeceğiz. 11 duraklı, yaklaşık 16 kilometre mesafeye ulaşan bir metro hattını devreye alacağız. Niyetimiz, 2022'nin ortalarında bu hattı devreye almak. Az önce Pelin Hanım da söyledi, o da sevindirici; sanırım 2021’in sonuna doğru TBM’lerin işi bitmiş olacak. Diğer i̇nşaat çalışmaları elbette devam edecek. Umarım 2022 yılında, Göztepe Parkı’ndan başlayarak Ümraniye'de sona eren bu yoğun hat üzerinde hizmet veren, çok değerli bir metromuzu, İstanbullulara hediye etmiş olacağız.”
İKİ FARKLI İLÇEDE DÖRT YATIRIM İNCELEMESİ
İmamoğlu, Ataşehir’deki metro incelemesinden sonra Ümraniye’ye gitti. İmamoğlu, Ümraniye’de 3 farklı noktada yaptığı (Libadiye Cad. Yağmursuyu ve Atıksu - Tatlısu Mahallesi. Turgut Özal Bulvarı/Necip Fazıl Caddesi Kesişimi İçme Suyu - İmes Sanayi Sitesi Boru İtme) çalışmalar hakkında İSKİ Genel Müdürü Raif Mermutlu’dan brifler aldı. İmamoğlu’nun Asya yakasında incelediği son alan Üsküdar oldu. Mimar Sinan Mahallesi’nde, İBB’ye ait Hakimiyet-i Milliye Çarşısı ve Zeminaltı Katlı Otopark inşaatında incelemeler gerçekleştiren İmamoğlu’na, Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen de katıldı.
ÜSKÜDAR’IN İKİNCİ MEYDANINI BİR AN ÖNCE İSTANBULLULARLA BULUŞTURMAK NİYETİNDEYİZ
İnşaatın değişik bir sistemle tasarlanan proje olduğundan bahseden İmamoğlu, “Tabiri caizse, yukarıdan aşağı inilerek yapılan bir sistem. Üsküdar için çok kıymetli. Üsküdar halkı da Üsküdar Belediye Başkanı’mız da dört gözle bekliyor. Bizim de önem verdiğimiz bir proje. Ekibimiz, burada sürekli bir denetim içerisinde. Yüklenici firmamız da bu işe dair deneyimi olan bir kurum. Biz, bu günleri maksimum değerlendirmek ve bu yıl sonuna kadar bitirmek arzusundaydık. Tabi bu Covid etkisi, her şantiyeyi etkiliyor. Umuyorum çok geciktirmeden, yine sözümüze yakın bir takvimde burayı Üsküdar halkına el birliğiyle hediye ederiz. Neticede belediye, belediyenin çarşısı, İBB’nin otoparkı, meydan düzenlemesiyle beraber etrafındaki tarihi doku, Mimar Sinan Çarşısı ve camileriyle, aşağıdaki bitmiş olan meydanımızla, sahile uzanan kısmıyla, Allah’ın izniyle burayı bir an önce Üsküdarlılarla buluşturmak niyetindeyiz. Artık meydanlar, Covid sebebiyle başka bir yoruma da tabii. Meydanlar nasıl kullanılacak? Meydanlarda insanlar nasıl sosyalleşecek? Dünyada birçok kurallar yeniden yazılıyor; toplu taşımada, meydanlarda, parklarda, her yerde… Çalışma ortamları da dahil. Meydanlar, yaşam için önemli bir alan haline -zaten öyleydi- geliyor önümüzdeki pandemi sonrası dünya yaşamında” diye konuştu.
İmamoğlu ve Türkmen, burada yaptığı saha gezisinden sonra Üsküdar sahiline indi ve tarihi Kuşkonmaz Camii’nde düzenlenen restorasyonun çalışmalarını inceledi.
Ümraniye- Ataşehir- Göztepe Metrosu'nun inşaatı yeniden başladı!
Ümraniye-Ataşehir-Göztepe metro güzergahındaki ev fiyatları ne kadar?