UNICERA Fuarı kapılarını açtı!
CNR Expo’da düzenlenen İstanbul-Seramik Banyo Mutfak Fuarı, kapılarını açtı. TİM Başkanı İsmail Gülle, fuarın açılışında, fuara ve ihracata ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
CNR Expo’da düzenlenen İstanbul-Seramik Banyo Mutfak Fuarı, kapılarını açtı. Fuarın açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı İsmail Gülle, fuara ve ihracata ilişkin değerlendirmeler yaptı.
Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre, CNR Expo’da gerçekleşen İstanbul-Seramik Banyo Mutfak Fuarı, katılımcılarını ağırlamaya başladı. Açılışta konuşan Gülle, "Dünyada 2000'den sonraki yaklaşık 20 yılda dünya ticareti 2,5 kat artarken seramik sektörü 3 kat büyümüş. 60 milyar dolarlık bir ciroya ulaşmış. Biz bugün sektör olarak bunun yüzde 1,8'ini temsil ediyoruz. Bu kadar köklü geleneği olan bu sektörümüzün çok daha büyük ihracatlara ulaşması lazım" ifadelerini kullandı.
UNICERA Fuarı’nı dünyada kendi alanında 2. en büyük fuar olduğunu ifade eden Gülle, fuarın başarısında emeği bulunan ilgilileri tebrik etti. Anadolu topraklarında başlayan kadim seramik sektörünün çok daha büyük ihracat ölçeklerine ulaşmasını umud ettiklerini söyleyen Gülle, "Baktığımız zaman 2000'li yılların başında dünyanın 14'üncü büyük tedarikçisiyken, bugün 11'inci tedarikçisiyiz. Başarılı bir çalışma ama dünyada 2000'den sonraki yaklaşık 20 yılda dünya ticareti 2,5 kat artarken seramik sektörü 3 kat büyümüş. 60 milyar dolarlık bir ciroya ulaşmış. Biz bugün sektör olarak bunun yüzde 1,8'ini temsil ediyoruz. Bu kadar köklü geleneği, tarihi gücü olan çok önemli bir stratejik noktada bulunan bu sektörümüzün çok daha büyük ihracatlara ulaşması lazım. Bunda sanırım hepimiz hemfikiriz" açıklamasında bulundu.
Yakın döneme kadar iç piyasada yaşanan canlılığın seramik sektöründe ihracatı bir nebze ikinci plana ittiğini söyleyen Gülle, gelinen noktada ihracatın öneminin anlaşıldığının altını çizdi. Gülle, şunları söyledi: "Tabii ki ihracatın yol haritasını çizmede bizler de önemli tespitler yaptık. Türkiye'nin dünya ticaretini yüzde 85'ini oluşturan 1000 üründe yapmış olduğumuz çalışmada gördük ki, 185 tane üründe dünyada rekabet edebilme gücüne sahibiz. Bu ürünlerimizde bazı ülkelerde başarılı olmuşuz, o sektör gücüne rağmen, başka ülkelere girmemişiz. Bütün bu tespitler sizlerin pazarlarda önünü açmak, sizlerin hangi pazarlara daha fazla yoğunlaşma ihtiyacı duyacağınızı göstermesi açısından önemli. Bu bilgileri, Şubat ayının ortasından itibaren bütün sektörlerimizin paydaşlarıyla paylaşacağız. Bununla 'Türkiye'nin hangi ürünlerde ne kadar eksikliği var?', 'ne kadar büyük gücü var?' 'teşvikler neye göre düzenlenmeli?', 'hangi sektörlerimiz daha karlı?' ve 'nerelere daha çok yatırım yapılmalı?' yönündeki tespitlerimizi paylaşacağız.."
Türkiye'nin 200 milyar dolarlık ihracatı istediklerini söyleyen Gülle, ülkenin ihracatının çok uzun zamandır 100'lü sayılarda takılı kaldığının altını çizdi. İhracat rakamları hesaplanmasında da değişiklikler yaptıklarını söyleyen Gülle, "Özellikle serbest bölgelerdeki ihracatımızı bu ay ki ihracatımıza kattık. Transit ihracat bizim yaptığımız fakat kayıt altına almadığımız diğer bir kalemimiz. Bugün e-ihracat yapıyoruz, bunları kayıt altına almıyoruz. Bütün bunlar ihracat potansiyelimizi ve gücümüzü göstermesi açısından önemli" ifadelerini kullandı.
Seramik sanayisinin 8 bin yıllık tarihi bulunduğunu belirten Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK) Başkanı Nail Olpak, seramiğin Türk kültüründe önemli bir yer teşkil ettiğini ifade etti. Olpak, UNICERA’nın seramik sektöründe arzu edilen markalaşma becerisinin gelişmesine katkı sağlayacağını belirtti.
UNICERA Fuarı’nın artık dünyada bir marka haline geldiğini belirten Tesisat İnşaat Malzemecileri Derneği (TİMDER) Yönetim Kurulu Başkanı Aydın Eşer, fuarın sektör paydaşlarının ajandasına girmeyi başardığını kaydetti.
CNR Holding İcra Kurulu Başkanı Ali Bulut da, CNR Grubu olarak "Marka Sektörlere Marka Fuarlar" düzenleme misyonuyla bir arada ilerlediklerini söyleyerek, "UNICERA Fuarı işte bu misyona tam uyan ve marka değeri ile tüm dünyadaki alıcıların ajandasında yer alan çok önemli bir uluslararası ticari buluşma noktası ve dünyanın en önemli iki fuarından biri konumuna geldi. UNICERA'da bu yıl Türkiye 350 firma ve 1200 markasıyla yerini aldı'' dedi.