26 / 05 / 2024

Ünlü markalar sanal AVM'de buluştu!

Ünlü markalar sanal AVM'de buluştu!

Hazır giyim, kozmetik, saat, gözlük gibi farklı alanlarda faaliyet gösteren 15 marka internet üzerinden alışveriş için ortaklığa gitti. Perabayt ismiyle kurulan şirket, 10 milyon TL gibi oldukça yüksek...



AMAZON, Best Buy, eBay, Wall-Mart, Strawberry... Son yıllarda internet üzerinden bu ve benzeri şirketlerin ürünlerini satın alan Türklerin sayısında inanılmaz bir artış var. Öyle ki bazı Türk markaları, bu ürünlerin gümrüksüz satışıyla haksız rekabet oluştuğu gerekçesiyle şikayette bulundular. Ancak öyle ya da böyle internetten ticareti engellemek mümkün değil. İşte bunu gören perakendeciler, çareyi sanal ortamda da mağaza açmakta buluyor.

Son olarak Desa, Derimod, Hotiç, Kiğılı, Koton, İpekyol, Tekin Acar, Converse, Diesel, Zeki Triko, Saat&Saat, Göz Group, Dilasima ve Vitrin Grup'un başı çektiği bir oluşum da bu yönde önemli bir adım attı. Bu markalar geçen hafta ortak bir şirket kurarak sanal ortamda güç birliğine gittiler. 'Perabayt Bilişim Pazarlama ve Dış Ticaret A.şž.' unvanıyla kurulan şirket, internet üzerinden e-ticaret yapacak. 10 milyon TL sermayeli ve İstanbul merkezli Perabayt'ın ortakları şu isimlerden oluşuyor.

 Abdullah Kiğılı (Kiğılı Giyim), Ahmet Can Tarkan (Dilasima Group), Burak çelet (Desa), Burhan Özkan (Herşey İletişim), Yüksel Başesgioğlu (Zeki Triko), Kerem Gözalan-Furkan Gözalan (Converse-Asport), Mehmet Hotiç (Hotiç Ayakkabı), Ramazan Kaya (Saat&Saat), Ümit Zaim (Derimod), Ali Tahsin Özlenir (Diesel-Özlenir Giyim), Tekin Acar (Tekin Acar Kozmetik), Nejdet Ayaydın (İpekyol), Yılmaz Yılmaz (Koton), Gizem Burçetin (Genel Müdür), Aysel Balkan Sancaktar (Göz Group), Mehmet Rıza Aytek (Vitrin Grup).

MEHMET HOTİç KAPTAN KÖşžKÜNDE
Perabayt'm yönetim kurulu başkanlığını Mehmet Hotiç, yardımcılığını ise Abdullah Kiğılı üstlenmiş durumda. şžirketin genel müdürlüğünü ise Gizem Burçetin yürütecek. Burçetin, 'şžirketin ismini hem perakendeyi hem interneti anımsattığı için Perabayt koyduk' diyor. Burçetin, Perabayt'ın kuruluş süreci ve hedefleriyle ilgili şu bilgileri veriyor:

'Ortaklarımızın onlarca yıllık perakende birikimini, gelecek yılları şekillendirecek internet vizyonuyla sentezlemeyi amaçladık. 15 ortağımızın perakende tecrübesi, farklı bir içerik yönetimi anlayışı ve hep beraber oluşturduğumuz yeni girişimci bir ruhla yola çıkıyoruz, interneti ve e-ticareti kaçırılmaması gereken bir fırsat, yakalamamız gereken hızla giden bir tren olarak görmüyoruz. Tüketiciye fayda sağlama misyonuyla daha iyi ürünü, daha uygun fiyatlara, çok geniş ürün yelpazesinde daha kısa sürede ulaştırmayı hedefliyoruz.'

Para


Geri Dön