25 / 11 / 2024

Ünlü markalardan Bodrum çıkarması!

Ünlü markalardan Bodrum çıkarması!

Bodrum'a yapılan yatırımlar katlanıyor. Ünlü restoran markaları, Bodrum'da yatırım yapmak için atağa geçti. İstanbul'dan da birçok ünlü marka Bodrum'a gidiyor.




Turizm sezonundaki açılışla gelmesi öngörülen turist akını, ünlü restoran markalarının hareketlenmesine neden oldu.

Dünya Gazetesi'nden Yener Karadeniz'in haberine göre; Rus Novikov Grubu ile White Rabbit’e artı olarak Papermoon ve Sunset gibi birçok İstanbul markası Bodrum’da konumlanırken, Happy Moon’s Grup da 3 markası ile bölgeye gidecek. 

Happy Moon’s Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Aymutlu, Bodrum’un harcama yapan Rus ve Azeri turistler için önemli bir lokasyon olduğuna dikkat çekti. Bu sene de Bodrum’a çok sayıda Rus turist gelmesinin öngörülmesi sebebiyle Rus ve İstanbullu markaların bölgedeki restoran yatırımlarına hız verdiğini dile getiren Aymutlu, kendilerinin de Bodrum’da 15 milyon Türk Lirası tutarında yatırıma imza atacaklarını ve Yalıkavak’ta İkon, merkez marinanın karşısında Happy Moon’s ve Midtown AVM’de de Bob’s’un açılışını yapacaklarını kaydetti. 

Ünlü markalardan Bodrum çıkarması!

İstanbullu markalar Bodrum yolunda

Aymutlu’nun paylaştığı bilgilere göre, her biri 100-150 şubesi bulunan Novikov Grubu ile White Rabbit, Rusya’nın en ünlü restoran markalarından. Novikov, Yalıkavak Marina'da geçen sene yatırım gerçekleştirirken, bir diğer Rus marka White Rabbit de yine aynı marinada hizmet sunacak.

Bölge, İstanbullu markalar için de önem arz eden bir destinasyon oldu. Akfen Holding’e ait olan ve geçtiğimiz senenin Temmuz'un da faaliyete geçen Bodrum Loft’ta; Loft Elia, Papermoon ve Sunset hizmet sunacak. Yine Lucca, Wu ve İnari gibi birçok İstanbullu ünlü markanın bu yaz Bodrum’a gideceği ifade ediliyor. 181 bin nüfusu bulunan Bodrum, pandemi öncesinde turizm sezonunda 1,5 milyon civarında turiste ev sahipliği yapıyordu. 

Ünlü markalardan Bodrum çıkarması!

Happy Moon’s Grup’tan 45 milyon TL yatırım

Happy Moon’s Grup, yalnızca Bodrum’da değil, Türkiye’nin farklı konumlarında 2021'in sonuna kadar 13 şube açılışı yapacak. Aymutlu, “5 tanesini biz, grup olarak açıyoruz; 8 tanesini de yatırımcılarımıza bayi olarak veriyoruz. 13 şube için 45 milyona TL’ye denk gelen bir yatırım yapacağız” dedi. Daha önce 36 şubede 2 bin çalışana sahip olan grup, yeni şubelerin de katkısı ile 500 kişilik ek istihdam sağlayacak. 

Grup yalnızca yurt içinde değil yurt dışında da atağa geçiyor. Turquality desteğinden de yararlanarak uzun süredir planladıkları yurt dışı çalışmalarına artık start vereceklerine vurgu yapan Aymutlu, “Erbil’deki şubemiz üç ay sonra açılıyor. İkinci şubeyi büyük bir ihtimalle Moskova’da açacağız. Moskova’da en fazla 10 tane şube açmayı planlıyoruz. Londra’da şube açma konusunu 2022’de gündemimize alacağız. İngiltere’deki planımız ize 30-35 civarında şubeye ulaşmak. Beş sene sonra Amerika pazarını da düşünebiliriz” açıklamasında bulundu. 

Ünlü markalardan Bodrum çıkarması!

‘KDV indirimi devam etmezse yüzde 10 zam yapacağız’

Sektörde merak edilen bir diğer konu ise kısıtlamaların kaldırılması ile beraber fiyatların zmalanıp zamlanmayacağı oldu. Aymutlu, girdi maliyetlerinin bu süreçte yüzde 35 civarında yükseldiğini ve bu durumun kendilerini zor duruma düşürdüğünü dile getirdi. 1 Haziran’da yüzde 1’lik KDV indiriminin de biteceğine dikkat çeken Aymutlu, “Biz, açık kaldığımız sürede 2 veya 3 ay bu orandan faydalanabildik. Geri kalanda hep kapalı olduğumuz için bu KDV indiriminden hiçbir şekilde faydalanamadık. İnşallah yıl sonuna kadar KDV indirimi devam eder. Ama maliyetler çok artarsa ve KDV ile ilgili bir indirim devam etmezse yüzde 10’luk bir artış yapabiliriz. Ama ilk başta yansıtmayacağız” şeklinde konuştu.

Ünlü markalardan Bodrum çıkarması!

Restoranlar otellere monte ediliyor

Bölgeye İstanbullu markaları çeken bir başka yatırımın ise Akfen Holding’in olan ve geçtiğimiz senenin Temmuz'unda açılışı yapılan 5 yıldızlı tatil köyü projesi Bodrum Loft olduğu belirtiliyor. Akfen Holding Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Akın, oldukça niş bir yatırım olan Bodrum Loft’un sektörde doğru yerde duran yatırımlardan olduğunu vurguladı.

Hamdi Akın, “Geçen sene iyi bir imtihan verdik. Bu sene pazarlamamızı 6 aylık şeklinde yaptık ve villalarımız tamamen doldu. Marka restoranları da otelin içine getirdik. Kendi restoranımız var Karaköy’de Mürver diye. Çok tuttu İstanbul’da, onu getirdik. Sonra Loft Elia’yı açtık. Daha sonra Papermoon geldi. Son derece memnunuz. Son olarak Sunset’in sushi bar kısmını getirdik. Vakko da geldi. Biz bu kareyi tamamladık. Diğer oteller de benzerini yapıyorlar. Bodrum bambaşka bir kimliğe bürünecek bu yaz. Diğer oteller de marka restoranları, kendi otellerinin içine monte ettiler. Çok güzel bir yazın geçeceğini ve iyi bir sinerjinin ortaya çıkacağını düşünüyorum” açıklamasında bulundu.

Ünlü markalardan Bodrum çıkarması!

Otel yatırımları ve uzayan sezon, markaları çekti

Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYİD) Başkanı Kaya Demirer, son 5-10 senede lüks markaların Bodrum’a yerleşmesi ve otel yatırımı yapmalarının, söz konusu gelişmede önemli bir etken olduğuna dikkat çekti. 

Artan talebin bir diğer nedeninin de bölgede daha önce 45 gün civarında olan sezonun uzamaya başlaması olduğunu dile getiren Kaya Demirer, şunları kaydetti:

“Rus markaların buraya yerleşmesi de önemli bir gösterge. Rus markalar, özellikle lüks segmentteki pazarın yoğun ilgisini gördüler ki, kendi yatırımlarını yapmak üzere geldiler ve işletmelerini açıyorlar. Geçen sene önden açılan Novikov, burada önemli bir gösterge oldu. Türk ve Rusların birlikte eğlendiğini gördüler. Şimdi White Rabbit de geliyor. Yine bu iki grubun bir gece kulübü ve bir de restoran yatırımı daha olacak” diye konuştu.

Ünlü markalar Bodrum'a akın ediyor!


Geri Dön