Ekonomi

Ünlü teknoloji firması da işçi çıkarıyor! 1.600 çalışanı etkileyecek 

Yahoo, reklam teknolojisi işinde 1.600 çalışanı etkileyerek çalışanlarının %20'sini işten çıkarıyor. Yahoo, TechCrunch'ın ana şirketidir.000 çalışan) gün sonundan önce işten çıkarılacağı bildirildi

Perşembe günü çalışanlara, şirketin %12'sinin (1.000 çalışan) gün sonundan önce işten çıkarılacağı bildirildi. Altı ay içinde, %8'lik bir kesim veya 600 kişi daha serbest bırakılacak. Bu kesintiler, Yahoo'nun reklam teknolojisi işinin yaklaşık yarısını etkileyecek.

Yahoo CEO'su Jim Lanzone, Axios ile yaptığı bir röportajda , bu işten çıkarmaların ekonomik sorunların bir sonucu olmadığını, daha ziyade kârsız Yahoo for Business reklam birimini güçlendirmek için kasıtlı değişiklikler olduğunu söyledi. Bir bütün olarak Yahoo kârlıdır ve yılda yaklaşık 8 milyar dolar gelir elde eder.

Giderek artan sayıda teknoloji ve medya şirketinin, küresel ekonomideki daha geniş belirsizliğin ortasında dijital reklam harcamalarındaki gerilemeye uyum sağlamak için maliyetleri düşürmesiyle geldi.

1990'ların büyük bir bölümünde bir zamanlar internetin kendisiyle eşanlamlı olan Yahoo, Google'ın baskın olduğu arama ve Facebook, Instagram ve YouTube gibi sosyal medya platformlarının önde gelen çevrimiçi destinasyonlar olarak onun yerini almasıyla, sonraki on yıllarda ilgi bulmakta zorlandı.

Özel bir sermaye şirketi olan Apollo Global Management, Yahoo'yu 2017'de satın alan Verizon'dan 2021'de 5 milyar dolara satın aldı.

Kasım ayında Yahoo, 30 yıllık bir ticari anlaşmayla şu anda şirketin yerel reklamcılık ortağı olan reklam ağı Taboola'nın neredeyse %25 hissesini aldı. Lanzone, Axios'a bu değişikliklerin Yahoo'nun reklam yerleşimleri için rekabeti sekiz kat artırmasına izin vereceğini söyledi - ancak bu geçişin bir sonucu olarak Yahoo, Gemini gibi yerel reklam platformlarını ve onun arz tarafı platformunu (SSP) kapatacak. Yahoo ayrıca, Yahoo Advertising olarak yeniden adlandırılacak olan talep tarafı platformuna (DSP) odaklanacak. Bu bölüm, Fortune 500 şirketleriyle yapılan anlaşmalara odaklanacak.

Bir Yahoo sözcüsü, "Birkaç yıl boyunca, reklam işimizin stratejisi, Talep Tarafı Platformumuz (DSP), Arz Tarafı Platformumuz (SSP) ve Yerel platformlarımızdan oluşan 'birleşik bir yığın' sunarak reklam teknolojisi endüstrisinde rekabet etmekti" dedi. TechCrunch'a yaptığı açıklamada söyledi. "Yıllarca süren çaba ve yatırıma 
rağmen, bu strateji kârlı olmadı ve tüm yığında yüksek standartlarımızı karşılamak için mücadele etti."

2021'de, özel sermaye şirketi Apollo Global Management , daha önce Verizon Media grubu olarak bilinen Yahoo'nun 5 milyar dolarlık satın alımını tamamladı.

Bitexen'de depremzedeler için Kripto Para Cüzdan Desteği

Sennheiser HD 660S2 Kulaklık Tanıtıldı! İşte özellikleri

Artçı sarsıntı sayısı dünya rekoruna gidiyor