Ünlü Telekom devinden dünyayı şok eden hamle. 5 bin kişiyi işten çıkarıyor. Hepsi işsiz kalacak
Ünlü kablosuz iletişim operatörü T-Mobile dünyayı şok eden bir karara imza attı. Telekom devi, bünyesinde çalışan 5 bin kişiyi işten çıkarma kararı aldı.
Korona salgınından sonra dünya genelinde başlayan ekonomik kriz dalgası etkisini göstermeye devam ediyor. Dünyanın en önemli Telekom firmaları arasında yer alan bir firmanın son hamlesi de piyasalarda büyük bir şaşkınlığa neden oldu.
Kablosuz iletişim operatörü T-Mobile Perşembe günü yaptığı açıklamada, 5.000 kişiyi, yani işgücünün yaklaşık %7'sini işten çıkarmayı planladığını söyledi.
Düzenleyici bir dosyada çalışanlara gönderilen e-postada CEO Michael Sievert, işten çıkarmaların önümüzdeki beş hafta içinde gerçekleşeceğini ve ülke genelindeki T-Mobile çalışanlarını, özellikle de kurumsal ve arka ofis görevlerinde ve bazı teknoloji pozisyonlarında çalışanları etkileyeceğini söyledi. Perakende ve müşteri hizmetleri ekipleri kesintilerin bir parçası olmayacak.
Sievert, "Bu büyük bir değişiklik ve şirketimiz için alışılmadık bir değişiklik" diye yazdı. "Bu nedenle, öngörülebilir gelecekte şirket genelinde yeniden büyük ölçekli ek indirimler yapmayı düşünmüyoruz."
T-Mobile, üçüncü çeyrekte işten çıkarmalarla ilgili olarak yaklaşık 450 milyon dolarlık vergi öncesi ücret talep edeceğini tahmin ediyor. Perşembe günkü duyuruda, işten çıkarılan çalışanların görev süresine, minimum 60 günlük geçiş iznine, kariyer geçiş hizmetlerine ve diğer avantajlara bağlı olarak kıdem tazminatı alacakları belirtildi.
GEÇTİĞİMİZ YIL BAŞKA BÜYÜK ŞİRKETLER DE İŞTEN ÇIKARMA YAPMIŞTI
T-Mobile'daki işten çıkarmalar, geçtiğimiz yıl aralarında Amazon ve Microsoft'un da bulunduğu bir avuç şirketteki toplu işten çıkarmaların ardından geldi. İşten çıkarmalar teknoloji sektörünün ötesinde Disney park çalışanlarını, gazeteleri ve bazı yüksek öğrenim işlerini de etkiledi.
Sievert, yaklaşan işten çıkarmalardan etkilenen T-Mobile işlerinin "temel olarak diğer rollerin kopyası olduğunu" veya şirketteki mevcut değişikliklere ve önceliklere uymayabileceğini söyledi. Ayrıca müşteri çekme ve elde tutmanın artan maliyetlerine de dikkat çekti.
Sievert, mevcut yeniden yapılanmanın T-Mobile'ın "sonlu sayıda kazanma stratejisine verimli bir şekilde odaklanmasını" hedeflediğini ekledi ve daha sonra şirketin yapay zeka ve diğer araçları kullanarak "teknoloji hızında hareket etmesi" gerektiğini belirtti.