Ulaşım

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy metrosunda test sürüşleri başlıyor!

Üsküdar ile çekmeköy arasında 16 istasyondan oluşacak ve ulaşımın süresini 27 dakikaya indirecek metronun İspanya'da üretilen vagonları TIR'larla raylara indirileceği noktaya getirildi. TIR'lardan alınan vagonlar vinçlerle raylara indirildi.

Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı'nda çalışacak vagonlardan 6'sı raylara indirildi. Üsküdar ile çekmeköy arasında 16 istasyondan oluşacak ve ulaşımın süresini 27 dakikaya indirecek metronun İspanya'da üretilen vagonları TIR'larla raylara indirileceği noktaya getirildi. TIR'lardan alınan vagonlar vinçlerle raylara indirildi. 


SÜRÜCÜSÜZ METRO HATTI


Anadolu Yakasının Kadıköy-Kartal’dan sonra ikinci metro hattının vagon indirme törenine İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hayri Baraçlı katılarak metroda incelemelerde bulundu.  Basın mensupları ile birlikte vagon indirme töreninden sonra metroyu gezen İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hayri Baraçlı: “İstanbul için çok önemli bir proje.  Türkiye’de bir ilki bugün gerçekleştiriyoruz. Sürücüsüz metro araçlarımızla İstanbul’a hizmet vereceğiz. Üsküdar- Ümraniye- Çekmeköy hattının araçlarını indirme töreninde beraberiz. Tabi bu hafta 126 trenle işlemlerimizi gerçekleştireceğiz. Bizim için en önemli olan unsur, tabi ki sürücüsüz araçların olmasıdır. Ve bizler Cumhurbaşkanımızın liderliğinde gerçekleştirdiğimiz yerlileşmede ilk adımımız bu araçlarda atıyoruz. İnşallah vatandaşlarımızda bu hizmeti aldıklarında konforu ve rahatlığı bu bölgede de sağlayacaklar.


Başkanımızla beraber İstanbul’da birçok projeye imza atıyoruz. İnşallah bunları da sizler önümüzdeki günlerde farklı bir şekilde göreceksiniz.  20 kilometre gerçekleşen bu hat 2 bin 700 metresi bağlantı tüneliyle beraber 16 istasyonla hizmet verecek.  Yamanevlere kadar olan  9 istasyonun 2017 Ocak ayında test sürüşleri de başlayacak” dedi.


TÜRKİYE'DE BİR İLK 

Türkiye ilk sürücüsüz metro olma özelliğine sahip hat hakkında bilgi veren Baraçlı:”Gördüğünüz gibi araçlarımızda sürücüsüz sistem var. Tabi bu çok önemli bir hizmet. Ayrıca bizlerin uygulamış olduğu otomatik kapı sistemleriyle de hakikaten Türkiye’de farklı bir araç konseptini de getirmiş oluyoruz. Tabi bu İstanbul’da ilk kullanılacak, Türkiye’de de ilk kullanılacak. Bu hattın farklı özellikleri var hem Marmaray’a hem de Metrobüs’ de entegrasyon ile İstanbul’da toplu ulaşıma büyük bir katkısı olacak” şeklinde konuştu.

 


SAATTE TEK YÖNDE 65 BİN YOLCU TAŞIMA KAPASİTESİ


Raylarda otomatik ve tam sürücüsüz araçlar kullanılacak, trenler saatte tek yönde 65 bin yolcu taşıma kapasitesine ve saatte 80 kilometre hıza kadar ulaşabilecek, Metro hattı, Üsküdar İstasyonunda, Marmaray hattının istasyonu ile yeraltından hatlar arası yolcu geçişi sağlanacak, Altunizade İstasyonu'nda  metrobüsten metro hattına yolcu geçişleri yapılacak, Dudullu  İstasyonunda planlama aşamasında bulunan Bostancı-Dudullu Hattı ile ortak bir istasyon yapısı oluşturulacak. Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı, 20 kilometre uzunluğa sahip olacak. Bu hatta Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Bulgurlu, Ümraniye, Çarşı, Yamanevler, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, İmam Hatip Lisesi, Dudullu, Necip Fazıl, Çekmeköy-Sancaktepe olmak üzere 16 istasyon bulun hattın hizmete alınmasıyla bir yılda atmosfere salınan karbondioksit emisyonundaki azalma 77 bin 246 ton olacak.


 Milliyet



Haber İBB'de şu şekilde yer aldı;


Üsküdar’la Çekmeköy’i  birbirine bağlayan ve Anadolu Yakası’nın ikinci metrosu olan Üsküdar-Ümraniye - Çekmeköy Metro Hattı’nın tren vagonları raylarla buluştu.


16 istasyon ve 2,7 km bağlantı tüneli ile bakım - onarım-depo sahasından oluşan 20 km’lik çift tüp metro tüneline sahip Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattında çalışacak trenlerin vagonları ilk kez raylarla buluştu. Ümraniye Çakmak Mahallesi’ndeki metro istasyonunda düzenlenen vagonları raylara indirme programına İstanbul Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hayri Baraçlı ile birlikte bürokratlar katıldı. Basın mensuplarının da yoğun ilgi gösterdiği programda tren rayları vinçlerle vatandaşların meraklı bakışları arasında İstanbullulara hizmet verecek metro hattının raylarına indirildi.


Programda konuşan Hayri Baraçlı, sürücüsüz hizmet verecek yeni metroda 126 vagonun hizmet vereceğini söyledi. Vatandaşların konforlu bir hizmet alacağı yeni metro hattının hayırlı olmasını dileyen Baraçlı, “Cumhurbaşkanımızın liderliğinde gerçekleştirdiğimiz yerlileştirmede ilk adımı da bu araçlarla atıyoruz. Bizler bu projeleri gerçekleştirirken ilkleri de ortaya çıkarmak için çalışıyoruz” diye konuştu. 


Anadolu Yakası’nın ikinci metro hattı olacak olan Üsküdar-Ümraniye - Çekmeköy Metro Hattı’nın 16 istasyonla hizmet vereceğini belirten Baraçlı, ilk etapta Üsküdar - Yamanevler arası 9 istasyonun 2017 Ocak ayı içerisinde hizmete açılmasının planlandığını söyledi.


Metroda hizmet verecek tren vagonlarında otomatik kapı olacağını ve sürücüsüz hizmet verecek trenlerin çok yakında İstanbullularla buluşacağını dile getiren Baraçlı açıklamalarını şöyle sürdürdü: “Bu hattın farklı özelliği de var, Marmaray'a ve metrobüse entegrasyonuyla büyük bir hizmeti olacak. Konforu da beraberinde farklı bir boyuta getirmiş oluyoruz. İstanbul'da raylı yatırım sistemlerimiz hızla devam ediyor. Bununla ilgili 6 hattımızın da ihalesini tamamlayacağız. Türkiye hızlı bir şekilde büyüyor. Önemli olan bizler bu çalışmaları yaparken milli sanayinin gelişmesi için farklı konseptleri oluşturabilmek. Büyükşehirdeki arkadaşlarımızla yerlileşme konusunda gerekli adımlar atılıyor. Sayın Başkanımızın vizyonu ve görev anlayışıyla İstanbul’a hizmet etmeye devam edeceğiz.”


Üsküdar-Ümraniye - Çekmeköy Metro Hattı’nın İstasyonları:

1.Üsküdar, 

2.Fıstıkağacı, 

3.Bağlarbaşı, 

4.Altunizade, 

5.Kısıklı, 

6.Bulgurlu, 

7.Ümraniye, 

8.Çarşı, 

9.Yamanevler, 

10.Çakmak, 

11.Ihlamurkuyu, 

12.Altınşehir, 

13.İmam Hatip Lisesi, 

14.Dudullu, 

15.Necip Fazıl, 

16.Çekmeköy / Sancaktepe.


• İstasyonlarda PAKS (Peron Ayırıcı Kapı Sistemi) sistemi kuruluyor.

• Hatta 21 adet 6’lı dizi olarak 126 Vagon hizmet verecek.

• Raylarda Otomatik ve tam sürücüsüz araçlar kullanılacak. 

• Trenler saatte tek yönde 65 bin yolcu taşıma kapasitesine ve saatte 80 km hıza kadar ulaşabilecek.

• Metro Hattı, Üsküdar İstasyonunda, Marmaray Hattının istasyonu ile yeraltından hatlar arası yolcu geçişi sağlanacaktır. Altunizade İstasyonunda Metrobüsten Metro hattına yolcu geçişleri yapılacaktır. Dudullu İstasyonunda planlama aşamasında bulunan Bostancı-Dudullu Hattı ile ortak bir istasyon yapısı oluşturulmaktadır.


Metro-Ulaşım Süreleri:

• Hat Taşdelen ve Sultanbeyli üzerinden Sabiha Gökçen Havaalanı’na kadar uzayacak.  

• Yolcular seyahat başına ortalama 33 dakika zaman kazanacak. 

• Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı Marmaray kanalıyla, Yenikapı-Hacıosman Metro Hattı ve diğer tüm Metro Hatları ile entegre olacak.


Çekmeköy’den; 

ÜSKÜDAR:   27 DK.

ÜMRANİYE’YE  12,5 DK.

KARTAL :   59 DK.

YENİKAPI:   36 DK.

TAKSİM :   44 DK.

HACIOSMAN:  68 DK.

HAVALİMANI :  68 DK.

OLİMPİYAT STADI:78 DK. dakikada ulaşacak. 


Hattın hizmete alınmasıyla, bir yılda atmosfere salınan CO2 emisyonundaki azalma 77 bin 246 ton olacak. 



İBB