Perakende

Usta Dönerci yurt dışına açılacak!

Usta Dönerci yurt dışına açılacak. Türkiye’de 50 restoranı bulunan Usta Dönerci’yi Çin’e götürmek istediklerini belirten Dikici “Grubun en hızlı büyüyen markası Usta Dönerci olacak” dedi.,Yıl sonunda 100 mağazaya ulaşmayı planlıyor.


Burger King, Sbarro, Arbys, Popeyes gibi dünyaca ünlü fast food zincirlerinin Türkiye distribitörü TAB Gıda, döner işine de girdi. Bugün 50 Usta Dönerci restoranıyla hizmet veren TAB Gıda, yıl sonunda 100 mağazaya ulaşmayı planlıyor. TAB Gıda Genel Müdürü Caner Dikici, Usta Dönerci’de asıl hedeflerinin yurt dışı olduğunu belirterek “Çin pazarına girmeyi planlıyoruz. Orada potansiyel çok yüksek. Ardından Usta Dönerci’yi dünyaya yayacağız” dedi. Dikici ayrıca 2016 yılında grubun toplamda 150 mağaza açacağını belirterek 3 bin kişiye de istihdam sağlanacağını söyledi.




- TAB Gıda nasıl kuruldu?


TAB Gıda 1995 yılında kuruldu. Ben o sıralar Ata İnşaat’taydım. Atatürk Barajını yapan grup. Onların çocukları kuruyorlar. İkinci nesil. Aslında kökeni inşaat şirketi. İlk olarak Burger King’in mastar franchise’ı oluyor. Ben o sıralar gruptayım ama bu işle ilgilenmiyorum. Koç Ata Çiftliği’ni kuruyordum o sırada. 2004’te bu işin başına geldim. O sıralar 89 restoranı vardı ve tek markaydı. İlk birkaç yıl yavaş büyüdü. Esas büyümemiz, 2008’den sonra oldu. 2007’de Sbarro başladı, ardından Popeyes başladı. Bu markaları ilk biz getirdik Türkiye’ye. Arbys Çelebi gurubundaydı biz onu devraldık. Aldığımızda 8 restoranı vardı, şu an da 50’den fazla restoranımız var. 2013’te de kendi markamız Usta Dönerci’yi kurduk. Şu an 900’dan fazla restoranımız var. 2013’te Çin’e de yatırım yaptık. Türkiye’deki hızlı büyümeden ilham aldık. Burger King dünyada sadece rakibini Türkiye’de geçti. Hatta 2 katından fazla büyüdü. Bu Burger King’in dikkatini çekiyor ve bize Çin’de ortaklık teklif ettiler.  500 tane Burger King restoranımız oldu.


- Üretim yapıyor musunuz?


Hızlı servisten her platformda varız. Hamburgerci, pizzacı, tavukçu dönerci ve soğuk sandviççi var. O nedenle girecek çok da bir alan yok. Masaya servis işini hiç yapmayı düşünmüyoruz. Amacımız büyük kitlelere alınabilir, ucuz ve sağlıklı ürün satmak. Büyümek istediğimiz nokta kendi hammaddemizi üretmek ve satmak. Çiftlik işine girdik. 150 ton süt çıkıyor günde. 5 binden fazla sağmal inek var. Dondurma sütümüzü yapıyoruz. Kendi ekmeğimizi üretiyoruz. Pizza hamuru her şey orada yapılıyor. Antalya’da salata fabrikamız var. Patates var Afyon’da. Şimdi de Amasya’da et işleme tesisi kuruluyor. Mart ayında açılacak. 75 milyon dolar yatırdık Amasya’daki fabrikaya.


- Bu yıl ki büyüme hedefleriniz nedir?


En yakın rakibimize göre bile Türkiye’de çok büyüğüz. Operasyonumuzu iyi yönetiyoruz. Türk damak tadına çok uygun ürün yapıyoruz. Bu büyümenin ana sebepleri bunlar. Yönetimsel olarak da bizim yaptığımız doğrular var. Fiyatında uygun olması için elimizden geleni yapıyoruz. Dünya çapındaki satışlara bakıldığında, bizim fiyatımız diğer ülkelere göre gayet iyi. 2016’ya yüzde 30 büyüme koyduk kendimize. 150 yeni restoran açacağız. 3 bin kişi yeni istihdam yaratmayı hedefliyoruz. Toplam 18 bin kişi çalışıyor bizde. Sbarro’da en büyük uluslar arası zincir biziz. Rusya’da çok kuvvetli. Arbys’in tek uluslararası tarafı biziz. Markalarımızı iyi temsil ediyoruz.


- Usta Dönerci fikri nasıl doğdu?


Dönerin kendisi marka, dedik ki ne eksik. Biz dönerin hızlı servisini yapıyoruz aslında. Türkiye’nin her yerinde ya da Avrupa’da, aynı ürünü ve aynı kalitede servis ediyor olacağız. Ama ‘iskender’in yani yoğurtlu dönerin hızlı servisini yaptık. Uygun fiyatta yapıyoruz. Nerede açtıysak son derece kabul görüyor. İnsanlar güven duyuyor. Fiyatımız son derece uygun. Biz çok büyük etle haşır neşiriz. Senede 8 bin ton et kullanıyoruz. Bu nedenle döner işine girmemiz çok daha kolay oldu. 16-17 liralık döneri biz 11 liraya veriyoruz. Tüm dengeler alt üst oldu. 50 mağazamız var. En büyük döner zincirleri 100 kadardır. Sene sonuna kadar 100 mağazaya ulaşacağız.


-  Yurt dışı planı var mı?


Yurt dışını da hedefliyoruz. Çin pazarına da girmeyi planlıyoruz. Avrupa keza hedef pazarlarımızdan. Elimizde bulunan markalar arasında en hızlı büyümeyi planladığımız Usta Dönerci. Burger King 600 restoranı geçti. Sonra Popeyes var büyümek istediğimiz. Tavuk pazarında ciddi potansiyel var. Usta Dönerci’de iki üç yıl içinde 500’lü rakamları bulabiliriz. Burger King’i yakalayabilir. Çin’de Burger King yatırımımız 200 milyon dolar. Çin’de yakaladığı başarı diğer markalarımızı da heyecanlandırıyor. Franchise sistemi ile de çalışıyoruz. 900 mağazanın 250 tanesi diğer yatırımcılarımızın.


En çok satılan menü Whooper, Yılda 120 milyon burger satılıyor. Patateste 30 bin ton satışımız var. 8 bin ton et, 6 bin ton tavuk satışımız var.


PATATESİN KRALINI YAPTI


Patates işine girmemiz biraz da kendimizi eksik hissetmemiz ile başladı. Herkesin Burger King lezzetleriyle ilgili söylediği ‘Evet çok güzel ama patatesiniz iyi değil’ gibi. Bir şey bulmak lazımdı. İmalatta tekniğini değiştirdik. Çiftçiye beyaz patates ektiriyoruz. Üretiminde kaplamadan geçiyor. Patates unundan geçiyoruz. Çıtır çıtır oluyor. Bu daha önce yoktu ve kendi fabrikamızda kurduk bunu. Şimdi ‘oldu’ diyorlar. Bu ürünsel yaratıcılık. Adı da patatesin kralı oldu.


GLOBALE TÜRKİYE’DEN İKİ ÜRÜN GİRDİ


Dünyaya Türkiye’den inovasyon ihraç ediyoruz. Markaları temsil ederken işin içine yaratıcılığımızı da katıyoruz. Türk halkının alım gücü ve damak tadına uygun iki tane ürün yarattık. Burger King sisteminde olmayan ürünler. Onların başarısını gördüler ve tüm dünyada satılıyor. Big King ile King Chıcken Türkiye’den gitmedir. Geçen sene başladı global satışı. Çok da iyi çıktı.


Star