Turizm

UTESAV, Helal turizm konusunu ele aldı!

UTESAV Başkanı Kuralay: "Türkiye'de 4-5 yıldır, İslami usullere uygun tatil için helal turizm, helal otelcilik, helal acentecilik gibi kavramlar kullanılmaya başlandı. Dünyada helal turizm pazarı gün geçtikçe hızla büyüyor" dedi.

Uluslararası Teknolojik, Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Vakfı (UTESAV), düzenlediği beyin fırtınası toplantısıyla "Helal gıda" ve "Helal turizm" kavramlarını masaya yatırdı.


Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği'nden (MÜSİAD) yapılan açıklamaya göre, UTESAV ve MÜSİAD Hizmet Sektör Kurulu işbirliğiyle MÜSİAD Genel Merkezi'nde "Helal Turizm" konulu beyin fırtınası toplantısı düzenlendi. 


Açılış konuşmasını yapan UTESAV Başkanı İsrafil Kuralay, "helal gıda" ve yeni duyulmakta olan "helal turizm" kavramlarının ekonomi için önemine ilişkin, "UTESAV olarak İslami bir ekonomi için, İslami bir hayat için helal gıda ve helal sertifikası gibi konuların gerçekten tartışılıp hayatımıza en uygun biçimde entegrasyonunun gerekliliğini düşünüyoruz. Fakat bu toplantımızda helal kavramı ile beraber özellikle de yeni duymaya başladığımız helal turizm konusunu masaya yatıracağız. Dünyaya paralel olarak ülkemizde, Helal finans, helal yiyecek, helal kozmetik ürünler derken helal marketler bile açıldı. Türkiye'de 4-5 yıldır, İslami usullere uygun tatil için helal turizm, helal otelcilik, helal acentecilik gibi kavramlar kullanılmaya başlandı. Dünyada helal turizm pazarı gün geçtikçe hızla büyüyor" değerlendirmesini yaptı.


 


- "Henüz helal turizm konusunda bir standardizasyon sağlanamadı"


 


Toplantıda helal turizm ile ilgili sunum yapan Evra Turizm Genel Müdürü Cüneyt Çetin ise Müslüman turistlerin yüzde 51'inin helal turizm istediğine dikkati çekti. Çetin, "2013 yılında 69 milyon Müslüman turist, 70 milyar dolar harcama hacmi ile helal turizm pazarını oluşturmuştur. Malezya, ülkesine gelen turist sayısını arttırmak için otellerine helal gıda sertifikası verip, bu konuyu dünyadaki Müslümanlara reklam edip ülkesine Müslüman turistleri çekmeyi başarmıştır. Fakat henüz dünya genelinde helal turizm konusunda bir standardizasyonun sağlanamamış olduğu görülmektedir" bilgilerini aktardı.


Hayatlarını İslami kurallara göre düzenleyen Müslümanların tercih ettiği helal turizm imkanlarının, bünyelerinde alkol servis etmeyip 5 vakit ezan sesinin duyulduğu mescitleri olan yapılar olduğunu anımsatan Çetin, şunları da kaydetti:


"Helal turizm imkanlarını bayanlara özel havuz, spa gibi kullanım alanları bulunan oteller, namaz saatlerine göre düzenlenen turlar, etrafından kimsenin göremeyeceği havuzları bulunan kiralık villalar olarak sıralayabiliriz. Amerika'daki Dinar Standart Araştırma Enstitüsü, 2020 yılında Müslüman turist pazar hacminin yılda 192 milyar dolara ulaşacağını belirtiyor. Şu anki büyüklük ise 126 milyar dolar olarak ölçülüyor. 1,5 milyara varan ve her geçen gün alım gücü yükselen bir İslam coğrafyasını düşündüğümüzde hedeflerin beklenenin üzerinde gerçekleşmesi mümkün gözüküyor."


AA