Ütüsüz perdeyle 250 milyon dolar
Ütü gerektirmeyen perde üreterek hanımları ütü derdinden kurtarmayı hedefleyen Brillant, 7 Nisan'da piyasaya sunulacak yeni ürünle ciro hedefini 250 milyon dolara çıkardı. Mağazalaşma için de 50 milyon dolar ayırdı.
Bayilikten franchise geçti
2 yıl önce alınan stratejik bir kararla bayilikten franchise sistemine geçmeye karar verdiklerini ve Brillant Home adı altında franchise konsepti geliştirdiklerini ifade eden Erdoğan Baydemir, "Şu anda 55 Brillant Home mağazamız var. Bunların ortalama metrekaresi 200-250 civarında. Yüzde 100 Brillant ürünü satıyorlar. Bizim işler artık 30-40 metrekare yerlerde yapılacak işler değil. Bizim işimiz teşhir işi. Biz zevke, modaya hitap ediyoruz" diye konuştu. Brillant Store adıyla ikinci bir mağaza markası oluşturdukları bilgisini veren Baydemir, "Konsept aynı, ancak bu franchising değil. Yüzde 70 Brillant mamülleri satılıyor buralarda. Bir yılda 150 Brillant Store sayısına ulaştık" dedi. Baydemir, 2008'de mağazalaşma için 50 milyon dolarlık yatırım yapacaklarını sözlerine ekledi.
Mağazayı eve taşıdı
Uzun ve zahmetli perde alışverişini kolaylaştırmak üzere 'Alo Perde' hizmetini başlatan Brillant, mağazayı müşterinin evine götürüyor. Türkiye'nin ilk mobil öçüm ve sunum servisi olan 'Alo Perde' ile bini aşkın desenden oluşan kartelalarla müşterinin evine gidiliyor, ölçüler ve sipariş alınıyor. İsteğe göre dikilen perdeler, müşterinin mağazaya gitmesine gerek kalmadan götürülüp takılıyor. Böylelikle müşteri zaman kaybetmekten kurtuluyor.
500 Brillant Store açılacak
Baydemirler Grup'un temeli, 1971'de baba Nurettin Baydemir öncülüğünde Zeytinburnu perdeciler çarşısındaki 50 metrekarelik bir mefruşatçı dükkanında atıldı. Daha sonra Sultanhamam'a geçerek toptancılığa terfi eden girişim, 1992'ye kadar ithal ettiği ürünlerin toptan satışını yaptı. İthalatın uzun vadeli olamayacağını gören Erdoğan Baydemir'in girişimiyle 1992'de sanayi yatırımına karar verildi. 5 bin kişi istihdam eden ve üretimde dünya ile yarışır hale gelen grup, cirosunun yüzde 65'ini yurtdışından elde ediyor. Yurtdışı satışının da yüzde 70'ini Brillant markasıyla gerçekleştiriyor. İran, Tunus, Suriye ve Cezayir gibi komşu ve çevre ülkelerde 5 mağazası bulunan Brillant, önümüzdeki dönemde Rusya, Doğu Avrupa ve Ortadoğu ülkelerinde mağaza açmayı hedefliyor. Yurtiçinde ise 2009 sonuna kadar 500 Brillant Store, 150 de Brillant Home mağazası mayı planlıyor.
ŞÜKRULLAH DOLU / YENİŞAFAK