Uyumsoft, e-fatura entegratörü oldu!
Uyumsoft, Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, entegratör firma olarak onaylanan ilk ve tek ERP firmasıdır. Uyumsoft, e-fatura entegratörü oldu. e-faturaya başvuru süresi için son 30 gün kaldı...
Türkiye ticaretindeki e-dönüşüm projelerini yöneten Gümrük ve Ticaret Bakanlığı’nın MERSİS (Merkezi Sicil Kayıt Sistemi) ve ESBİS (Esnaf ve Sanatkarlar Bilgi Sistemi) projelerinin tek yürütücüsü olan Uyumsoft, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından da Türkiye’nin ar-ge gücünün takip edildiği Türkiye Ar-Ge portalının tek yürütücüsüdür.
e-faturaya başvuru süresi için son 30 gün
Elektronik fatura sistemine (e-fatura) geçiş için başvuru süresinin 1 Eylül 2013 tarihinde sona ereceğini hatırlatan Uyumsoft Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri AŞ Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Şahin, “Mükelleflerin, 1 Eylül 2013 tarihine kadar e-fatura kullanımı ile ilgili olarak GİB’e başvuru yapmaları gerekirken; entegrasyon çalışmalarını ise 31.12.2013 tarihine kadar tamamlanmış olmaları lazımdır” dedi.
Uyumsoft’un, GİB tarafından entegratör olarak açıklanan ilk ve tek ERP üreticisi olduğunu ifade eden Hüseyin Şahin, şunları söyledi:
“Bilindiği üzere e-fatura, Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu’na göre, tutulması zorunlu olan faturaların elektronik ortamda oluşturma, gönderme, saklama, ibraz aşamalarının gerçekleştirildiği ve tarafları arasında dolaşımını güvenli ve sağlıklı bir biçimde sağlamak amacı ile GİB tarafından oluşturulan uygulamanın genel adıdır. Uyumsoft olarak, mükellef işletmelerin e-fatura sürecine dahil olmasında A’dan Z’ye tüm süreci yönetmekteyiz” diye konuştu.
İşletmelerin, e-fatura sistemine dahil edilmesinde baştan sona hazır olunan süreçler:
*e-fatura süreçleri, usul ve esasları doğrultusunda eğitim ve destek hizmetleri,
*GİB e-fatura standartları ile tamamen uyumlu yasal fatura alışverişi,
*Çizelgelenmiş görevler ile otomatik fatura alışverişi,
*Giden/gelen fatura bilgisinin anlık paylaşıldığı web arayüz hizmeti,
*Görsel fatura şablon alternatifleri,
*Çok ofisli/merkezli kurumlar için fatura verilerini birleştirme,
*Fatura verilerinin dijital olarak standartlara uygun şekilde arşivlenmesi ve istenilen durumda anında erişim,
*Tüm aktarımların ve veri hazırlama işlemlerinin kayıt altına alınması,
*Değişen mevzuata göre, sürekli güncelleme, ürün ve hizmetlerin sürekli geliştirilmesi,
E- Faturanın, işletmelere sağladığı avantajlar
*Faturanın en görünür avantajları arasında kâğıt faturadan kurtularak; baskı, yazdırma, posta ve arşiv maliyetlerinin çok büyük ölçüde ortadan kaldırılması mümkündür.
*Tedarik zincirlerindeki iş ve işlem süreçlerinin azaltılması, hızlandırılması yönünden işletmelerin tedarik zincirinin tasarım ve yönetilmesinde kullanılabilecek en önemli araçlardan birisidir.
*e-fatura düzenlemek satıcı için kağıt faturaya göre % 57, alıcı için ise % 62 daha fazla tasarruf sağlamaktadır. (Billentis, 2013)
*Faturaya ilişkin bilgilerin anında kontrolü, doğrulanması ve anlık uyuşmazlık çözümü, anlık ve otomatik veri kaydı ile hata ihtimalinin en aza indirgenmesi; elektronik arşivleme ve fatura bilgilerine sistem sorgusuyla anında erişim sağlanması ise eko-sistem ve paydaşlarına sağladığı diğer faydalardır.
Dünyada, e– Fatura
*AB’de bir önceki yıla göre yaklaşık % 30 civarında artarak, ortalamada % 33 seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor.
*Dünya genelinde ise e-faturadaki artış oranının % 20’ler civarında gerçekleşmesi beklenmekte olup e-fatura kullanımının 2013 yılında % 5’i aşacağı tahmin ediliyor.
*Özellikle Latin Amerika ülkelerinde kayıt dışı ekonomi ile mücadele ve kaçakçılığı önleme çalışmalarının sonucu olarak e-fatura zorunlu tutulmuştur.
*Ülkemizde ise, e-fatura hacmi bugün binde 5’ler seviyesindedir.