Sektörel

'Uzak doğulu firmalara bizi ezdirmeyin’ çağrısı!

Konfeksiyon yan sanayi, yüzde 40’lara varan ithal ürünlere karşı koruma tedbirleri istiyor. KYSD Başkanı Murat Özpehlivan, “Sektörümüzün Uzak doğulu firmalara ezdirilmesini istemiyoruz” dedi.Askı, düğme, dar dokuma, etiket, fermuar, tela ve metal aksesuar gibi yedi farklı kola ayrılan konfeksiyon yan sanayi sektörü, ana sanayiye en az yüzde 10 oranında katkı veriyor

Hazır giyim ve konfeksiyon ana sanayisine katma değer yaratan konfeksiyon yan sanayi, iç pazarda ithal ürünlere karşı koruma desteği istiyor. Askı, düğme, dar dokuma, etiket, fermuar, tela ve metal aksesuar gibi yedi farklı kola ayrılan konfeksiyon yan sanayi sektörü, ana sanayiye en az yüzde 10 oranında katkı veriyor.

Dunya.com’dan Nurdoğan ARSLAN ERGÜN’ün yaptığı habere göre, son dönemlerde artan maliyetler ve Çin’in yeniden piyasaya girmesiyle iç pazara gelen ithal ürünler, yaklaşık 5 bin firmanın yer aldığı sektörde haksız rekabete yol açıyor. Halen sektörde ithal ürün baskısı yüzde 35-40’lı oranlarda seyrediyor.

Konfeksiyon Yan Sanayicileri Derneği (KYSD) Başkanı Murat Özpehlivan, sektörün oturmuş ve gelişmiş altyapısı ile zorluklarla baş edebilme yeteneği olduğunu belirterek, “Stratejik bir endüstri dalı olarak ülkemizde desteklenen ve kollanan bir yapıya sahip olmalıyız. AB’de yaşanan resesyon söylentileri, düşen sipariş adetleri ve enflasyonist ortamın tüketimde oluşturduğu azalmayla beraber konfeksiyon yan sanayi de negatif etkilendi. Köklü firmalarımızın Uzakdoğu’daki haksız rekabetle üretim gerçekleştiren firmalara ezdirilmesini kabul etmiyoruz” ifadesini kullandı.

ANA SANAYİNİN YÜZDE 10’U

Özpehlivan, sektörü ana sanayinin ‘olmazsa olmazı’ olarak nitelendirerek, “Hazır giyimde yaklaşık yüzde 10 civarında kullanıldığı varsayılan konfeksiyon yan sanayi ürünleri, kendi başına 750 ile 850 milyon dolar civarında net ihracat gerçekleştiriyor. Konfeksiyon yan sanayi ürünleri her anlamda bir kıyafeti zenginleştiren, geliştiren, kullanım ömrünü ve kalitesini arttıran en önemli girdilerden oluşuyor” şeklinde konuştu.

 

İHRACATTA 2 YIL KAYBETTİK!

Murat Özpehlivan, AB’de yaşanan talep daralmasının ülkemiz hazır giyim ihracatını olumsuz yönde etkilediğine dikkat çekerek şöyle devam etti: “Siparişlerdeki dönemsel dalgalanma ve beklenmedik düşüşler sektör için önemli bir zorluk oluşturdu. Baskılanan döviz kuruyla 1.5-2 yıl geçiren sektörümüz birçok siparişi kaçırmak zorunda kaldı. Bu kayıpları geri getirmek kolay değil. Yatırımlar teşvik edilmezse gelişim durur. Artan faizler yatırım eğiliminde yavaşlamaya neden olacak”