Vakıflar, Fatih'teki tarihi hanı onarım karşılığı kiralayacak!
Vakıflar Genel Müdürlüğü, İstanbul İli, Faith İlçesi, Çelebioğlu Mahallesi, Saka Mehmet Sokak, 33 pafta, 395 ada, 39 parselde yer alan altında iki mağazası olan ikinci vakıf hanı ve baraka dükkanı onarılması karşılığı kiraya verecek
VAKIF KÜLTÜR VARLIĞI TAŞINMAZIN RESTORASYON KARŞILIĞI KİRALAMA İŞİ YAPTIRILACAKTIR
Vakıflar Genel Müdürlüğü İstanbul 1.Bölge Müdürlüğünden:
İstanbul İli, Fatih (Eski Eminönü) İlçesi, Çelebioğlu Mahallesi, Saka Mehmet Sokak, 33 pafta, 395 ada, 39 parselde yeralan eski eser tescilli vakıf kültür varlığı Altında iki mağazası olan kargir ikinci vakıf hanı ve baraka dükkan vasıflı taşınmaz, 10.09.2008 tarih ve 26993 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Vakıf Kültür Varlıklarının Restorasyon veya Onarım Karşılığı Kiraya Verilmesi İşlemlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmeliğin 24-1-a Maddesi Gereği Açık Teklif Yöntemi ile 35 yıllığına Restorasyon Karşılığı kiralama ihalesine çıkartılmıştır.
İli ve İlçesi: İstanbul İli, Fatih (Eski Eminönü) İlçesi,
Mahallesi: Çelebioğlu
Sokak: Saka Mehmet
Pafta/Ada/Parsel: (33)-(395)-(39)
Yüzölçümü: 549,00 m2
Vasfı: Kargir Han
İşin Nevi ve Niteliği: Restorasyon -Tescilli Eski Eser Han
Restorasyon Bedeli: 2.277.232,00 TL.
Geçici Teminat Miktarı: 68.316,96 TL.
Kesin Teminat Miktarı: 227.723,20 TL.
İşletme Teminatı: İhale sonucu oluşacak yıllık kira bedelinin %6sıdır.
İhalenin Yapılacağı yer: Gümüşsuyu Mah.İnönü Caddesi No: 2 Taksim-Beyoğlu İstanbul- Vakıflar 1. Bölge Müdürlüğü Kat: 7 İhale Salonu
İhale Tarihi ve saati: 25.08.2011 saat: 10:00
İdarenin Telefon ve Faks Numarası: 0212 251 88 10 (2519)- 0212 243 64 59
I - İdarece Belirlenen Asgari Şartlar;
1 - İşin süresi (35 yıl) ve kira ödemelerinin sözleşme tarihi itibarıyla başlatılması,
2 - Sözleşme tarihinden itibaren ilk 4 yıl için aylık 25.000,00 TL., 5.yıl aylık 45.000,00 TL. kira alınması, sonraki yılların (6.yıl ile 35 yıl) kira bedellerinde yıllık ÜFE oranında (bir önceki yılın kira bedelinin ÜFE Oniki Aylık Ortalamalarına Göre Değişim (%) Oranı Esas alınarak) artış yapılması, ayrıca belirlenen aylık kira bedellerine, ihale sonucunda oluşacak % artış oranının yıllara göre ayrı ayrı yansıtılması,
3 - Tapu kaydındaki takyidatın kaldırılması, projelerin hazırlanması veya restorasyon aşamasında ilgili kurum ve kuruluşlarca zemine ilişkin önerebilecek tahkim ve iyileştirme çalışmaları da dahil olmak üzere, tüm iş ve işlemlerin yüklenici tarafından yürütülmesi ve sonuçlandırılması, bunlara ilişkin tüm masrafların yine yüklenici tarafından karşılanması, bu nedenlerle belirlenen kira bedellerinin tenzili veya sözleşme süresinin uzatılması talebinde bulunulmaması,
4 - 3194 sayılı imar kanununa göre taşınmazdan kamuya terk edilmesi gereken kısım olması halinde, %40a kadar olan kısmın bedelsiz terk edilmesi, terk oranının %40ın üzerinde olması halinde ise aşan kısmın bedelinin Bölge Müdürlüğünce belirlenecek arsa değeri üzerinden yükleniciden defaten tahsil edilmesi, yüklenici tarafından vakıf taşınmaz üzerine haciz, ipotek, teminat vb. yükümlülükler konulmaması,
5 - İlgili mevzuata aykırı olarak sözleşme süresi dolmadan taşınmazın tahliye edilmesi halinde yapılmış olan masrafların talep edilmemesi, yatırılan teminat ve kiraların İdareye gelir kaydedilmesi ve imalatla ilgili her türlü masrafın İdareye terk ve teberru edilmiş sayılması,
6 - Restorasyon bitirilip işletmeye açılıncaya kadar, taşınmazın başka amaçla kullanılmaması, sözleşme süresi sonunda çalışır, bakımlı ve kullanılabilir şekilde hiçbir hak ve bedel talebinde bulunmaksızın idareye teslim edilmesi,
7 - Sözleşme tarihinden itibaren ilk 4 yıl içerisinde, taşınmazın imarına uygun fonksiyonda kullanılmak tüm projelerinin hazırlanması, ilgili tüm kurum ve kuruluşlardan onaylatılarak inşaat ruhsatının alınması, restorasyonun şartname ve sözleşme doğrultusunda tamamlanarak binanın işletmeye açılması, aksi halde sözleşmenin fesh edilerek idareye yatırılan kesin teminat ve aylık kiraların irat kaydedilmesi,
8 - Söz konusu taşınmazın toplam 35 yıl süreyle restorasyon karşılığı kiralanması,
II - İhale, yukarıda belirtilen tarih ve saatte Gümüşsuyu Mahallesi İnönü Caddesi No:2 Taksim-Beyoğlu/İstanbul adresinde bulunan Vakıflar 1. Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasının 7.katında toplanacak olan İhale Komisyonunca yapılacaktır.
III - İhale dökümanı, Gümüşsuyu Mahallesi İnönü Caddesi No:2 Taksim-Beyoğlu-İstanbul/ Vakıflar 1.Bölge Müdürlüğü Sanat Eserleri ve Yapı İşleri Şube Müdürlüğü adresinde görülebilir ve 100,00 (Yüz) TL. karşılığı aynı adresten temin edilebilir. İhaleye teklif verecek olanların ihale dökümanını satın almaları zorunludur.
IV - İhaleye katılabilmek için; İstekliler ihale dökümanına göre hazırlayacakları tekliflerini, yukarıda belirtilen ihale tarih ve saatinekadar Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasının 5.katında bulunan Sanat Eserleri ve Yapı İşleri Şube Müdürlüğü Kalem Bürosuna vermeleri gerekmektedir.
V - İsteklilerin ihaleye katılabilmeleri için aşağıda sayılan belgeleri teklifleri kapsamında sunmaları gerekir:
Dış zarf aşağıdaki belgeleri içerecektir.
a) Şekli ve içeriği işe ait Tip İdari Şartnamede belirlenen iç zarfa konmuş teklif mektubu.
b) Tebligat için adres beyanı; ayrıca irtibat için telefon numarası ve faks numarası ile varsa elektronik posta adresi.
c) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası Belgesi.
1 - Gerçek kişi olması halinde, ihale tarihinin içersinde bulunduğu yılda alınmış, ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odasına veya ilgili Meslek Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge.
2 - Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge. (Tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi)
d) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri.
1 - Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi.
2 - Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları tevsik eden belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri.
e) Vekaleten ihaleye katılma halinde, istekli adına katılan kişinin ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekaletnamesi ile noter onaylı imza beyannamesi.
f) İsteklinin ortak girişim olması halinde, şekli ve içeriği bu Şartnamede belirlenen Ortak Girişim Beyannamesi.
g) İhale konusu iş veya benzer işlere ait tek sözleşmeye ilişkin iş deneyim belgesi.
İsteklilerin iş deneyim belgesine sahip olmamaları veya restorasyonu alt yüklenicilere yaptırmaları halinde, restorasyon konusunda yeterli deneyime ve iş deneyim belgesine sahip alt yüklenicilere yaptıracaklarına dair taahhütname.
h) İhale dokümanının satın alındığına dair belge.
i) Restorasyon bedelinin asgari % 50sinden az olmamak üzere ilk ilan tarihinden sonra ilgili Bankadan alınmış kullanılmamış nakit veya gayrinakit kredisi ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir Banka Referans Mektubu ve eki teyit yazısı ile Mali Durum Bildirimi.
j) İlk ilan tarihinden sonra ilgili Vergi Dairesinden alınmış vergi borcu olmadığına dair belge.
k) İlk ilan tarihinden sonra ilgili Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış prim borcu olmadığına dair belge.
l) Teknik personel taahhütnamesi.
m) İstanbul Vakıflar 1.Bölge Müdürlüğü Strateji Geliştirme Şube Müdürlüğü veznesine restorasyon bedelinin %3ünden az olmamak üzere yukarıda tutarı belirtilen nakit olarak yatırılmış geçici teminat alındı makbuzu veya İstanbul Vakıflar 1.Bölge Müdürlüğü adına alınmış geçici teminat mektubu (Banka Şube Limitini gösterir limit içi ve süresiz olacaktır).
Ortak girişimlerde, ortak girişimi oluşturan gerçek veya tüzel kişilerin (b), (c), (d), (e), (j), (k) bentlerindeki belgeleri ayrı ayrı sunmaları gerekir.
VI - Teklif zarfı, İstanbul Vakıflar 1.Bölge Müdürlüğü Sanat Eserleri ve Yapı İşleri Şube Müdürlüğü Kalem Bürosuna verilecek olup, teklif zarfı İdareye verildikten sonra teklif içerisindeki herhangi bir evrakın değiştirilmesi veya eksik evrakın tamamlanması yönünde yapılacak müracaatlar değerlendirmeye alınmayacaktır.
VII - 5737 Sayılı Vakıflar Kanununun Muafiyetler ve İstisnalar Başlığı 77.Maddesi Genel Müdürlüğe ve mazbut vakıflara ait taşınmazlar Devlet malı imtiyazından yararlanır, haczedilemez, rehnedilemez. Tüm iş ve işlemleri vergi, resim, harç ve katılım payından istisnadır.
Vakıflar Genel Müdürlüğüne ve 193 Sayılı Gelir Vergisi Kanununun 25.12.2003 tarihli ve 5035 sayılı kanunla değişik 94/5-b maddesine göre mazbut vakıflara ait taşınmazlar için ödenecek kiralar gelir vergisi stopajından muaftır.
Ancak 2464 sayılı Belediye Gelirler Kanununun Ücrete Tabii İşler Başlığı 97. Maddesi (Değişik:04.12.1985-3239/125 md.) yer alan Belediyeler bu kanunda harç veya katılma payı konusu yapılmayan ve ilgililerin isteğine bağlı olarak ifa edecekleri her türlü hizmet için Belediye Meclisinde düzenlenecek tarifelere göre ücret almaya yetkilidir hükmü gereği ilgili Belediyelerce talep edilebilecek tüm ödemeler yüklenici tarafından karşılanır.
VIII - Telgraf veya faksla yapılacak müracaatlar ve postada meydana gelebilecek gecikmeler kabul edilmeyecektir.
IX - İdare gerekçesini göstermek kaydıyla ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
İlan olunur.
Zeynep Karabag/Emlakkulisi.com