Vakko, Nakkaştepe'de camdan yapılan kültür merkezi açacak!
Vakko Yönetim Kurulu Başkanı Hakko, iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını belirtti
Türkiye'nin 75 yıllık lüks giyim markası Vakko, krize aldırmadan son iki yılda 70 milyon dolarlık yatırım yaparak girdi. Babası Vitali Hakko'nun vefatının ilk yıldönümünde Merter'deki 35 yıllık fabrikayı satıp Esenyurt'ta modern fabrikaya taşınan Vakko, ölümünün ikinci yılında da tasarımların yapılacağı Nakkaştepe'deki cam binaya taşınacak. Cem Hakko, Vakko Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Jeff Hakko ile genel koordinatör Bülent Turan ile birlikte düzenlediği basın toplantısında iki yıldır süren suskunluğunu yeni Vakko'yu ve projelerini anlatmak için bozdu. Değindiği ilk konu Merter'deki 35 yıllık fabrikayı sattıktan sonra Esenyurt'ta hizmete soktukları 33 bin metrekarelik fabrika oldu. Merhum Vitali Hakko'nun ölümünün birinci yıldönümünde hizmete giren fabrikanın ardından bu yıl da Nakkaştepe'de içinde tasarımcıların çalışacağı camdan yapılan bir kültür merkezini açacaklarını dile getirdi. Hakko'nun verdiği bilgilere göre, bina Türkiye'de ilk olacak ve merkezde oditoryum ve sanat kütüphanesi de yer alacak. Hakko, yeni mağazalar açmaya devam edeceklerini kaydederek basınla ilk kez paylaştığı şu bilgileri verdi: "Nişantaşı'nda markalarımızı topladığımız mağazamızı açtık. Ankara'da da Arjantin ile İran Caddesi arasındaki bir binaya açıyoruz. Kravat, eşarp, gömlek sattığımız 12 butik mağaza, daha çok oteller için 1 Vakko Dekor açtık. Bu arada krizde 'fiyat düşürmeden yürümeliyiz' diyerek W Collection diye bir marka yarattık. Ürünle başladık tutunca mağazaya döndü. Satışları iyi gidiyor." 'Müşteri portföyünde değişim oldu mu' sorusuna Hakko "5-6 yıl önce müşteriyle birlikte yaşlandığımızı gördük. Profil gençleşince giysi kalıpları da değişmeye başladı. Yaşı daha geçkin olanlar için de kalıplar halen var ancak bazı müşterilerimizden küsenler elbette oldu" yanıtını verdi.
'Müşteri pişti olmasın diye gideceği daveti kendisine soruyoruz'
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, Türkiye'de cemiyet hayatı denilen topluluğun 2-3 bin kişi olduğunu kendilerinin de protokol listesi olarak adlandırdıkları 5-6 bin kişilik bir listeleri bulunduğunu söyledi. Müşterilerine aldıkları kıyafeti nerede giyeceğini sorduklarını böylece davette müşterilerinin aynı kıyafeti giyerek pişti olmalarının engellemeye çalıştıklarını söyleyen Hakko, son yıllarda bir kıyafetin sadece bir kere giyilebildiğini dile getirdi. Hakko'ya toplantıda hayali de soruldu. Hakko'nun yanıtı "Paris'te bir haute couture defileyle patlama yapma" oldu.
Erkekler indirimin ilk günü akın ediyor
Hakko, krizde en çok erkeklerin psikolojik olarak etkilendiğini belirterek "Erkekler alımlarını biraz daha mecbur kaldığı döneme çekti. İndirim dönemine girildiğindeise erkekler ilk günden ürünleri tüketiyor. Kadınlar ise alışverişlerine devam ediyor" diye konuştu.
Güven sağlayarak krizi atlattık
Geçen yıl kriz lafını telaffuz etmediklerini bu nedenle de lüzumsuz indirimler yapmadıklarını söyleyen Hakko bu hareket tarzının nedenini, 'müşteri güvenini kaybetmemek' olarak açıkladı. Hakko, indirimleri belli zamanlarda yaparak duyulan güvenle krizi atlattıklarını kaydetti.
Sabah
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
'Krizde erkekler mecbur kalmadıkça harcamadı ama kadınlar devam etti'
Kriz döneminde erkeklerin kendilerini mecbur hissetmedikçe alışveriş yapmadıklarını belirten Cem Hakko, krizden kadınların erkekler kadar etkilenmediğini ve harcamalarını kısmadığını söyledi. Yani, 'Bir elinde cımbız, bir elinde ayna umurunda mı dünya' sözünün biraz doğrulandığını belirtti
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, krizden kadınların erkekler kadar etkilenmediğini ve harcamalarını azaltmadıklarını söyledi. Hakko, "Yani bir elinde cımbız, bir elinde ayna umurunda mı dünya'mı demek istiyorsunuz' sorusuna `E, biraz öyle' yanıtını verdi. Kriz döneminde erkeklerin kendilerini mecbur hissetmedikçe alışveriş yapmadıklarını belirten Hakko `Kriz öncesi erkeklerin toplam satışlardaki payı yüzde 45, kadınların ise yüzde 55 idi. Bu dönemde kadınlar arayı biraz daha açtı. Bu oran 35'e 65 oldu. Ancak eylülden itibaren erkeklerde de bir kıpırdanma var" dedi.
`Yatırıma ara vermedik'
Hakko, Vakko'nun son iki yılını ve geleceğe yönelik hedeflerini anlatmak için düzenlediği sohbet toplantısında krizde yatırımlarına ara vermediklerini ve yeni projeleri hayata geçirdiklerini söyledi.
Cem Hakko, "Nişantaşı ve Ankara'daki yeni mağazalarımıza, Nakkaştepe'deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlar son iki yılda toplam 70 milyon dolara ulaşmış olacağız" dedi.
Geçen yıl krizin başladığı sırada 30 milyon dolarlık yatırımla, 30 bin metrekarelik Vakko Üretim Merkezi'ni hizmete açtıklarını hatırlatan Cem Hakko, "Geçen yıl Sayın Vitali Hakko'yu da andığımız bir törenle, Esenyurt tesisimizi hizmete açtık. O törende söz verdiğimiz gibi, yatırımlarımıza hiçbir zaman ara vermedik. Aralıkta Vakko Moda Merkezi'mizi açarak, Türkiye'de yine bir ilke imza atacağız" dedi.
Merter'den Esenyurt'a
Geçen yıl krizin başladığı günlerde üretim tesisini Merter'den Esenyurt'a taşıyan Vakko Holding'in Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, "Yatırımlarımıza krizde şartlar ne olursa olsun hiçbir zaman ara vermedik. İstanbul Nişantaşı'nda ve Ankara Arjantin Caddesi'nde yeni mağazalarımızı açıyoruz. Markalarımıza sürekli yatırım yapıyoruz" dedi.
Esenyurt'taki Vakko Üretim Tesisi'nin açıldığı gün verdikleri söz doğrultusunda, şartlar ne olursa olsun yatırımlarına devam ettiklerini vurgulayan Hakko, Türkiye'de tek; dünyada ise örneğine az rastlanacak nitelikteki Vakko Moda Merkezi'nin aralık ayında açılarak, Nakkaştepe'deki merkezin dünyanın gözbebeği İstanbul için vazgeçilmez bir adres olacağını ifade etti. Yapımı iki yıl süren Vakko Moda Merkezi'nin 12 bin metrekarelik alan üzerine kurulu olduğunu vurgulayan Hakko, şöyle devam etti: "İstanbul'a imzasını atacak bir moda merkezi tasarladık. Vakko'nun yaratıcı ekibi için geleceğin moda merkezi konseptine uygun, sıradışı bir yapıyı uygun gördük. İki yıl sonunda yepyeni bir konseptle, çok farklı, sıradışı bir yapı ortaya çıktı. Bu yapı, mimari ve mühendislik açısından da ciddi bir sanat eseri oldu."
Nakkaştepe'ye cam bina
Vakko, Nakkaştepe'deki binası tam anlamıyla cam bina olacak. Yani cam duvarların taşıyıcı özelliği bulunacak. Hakko, `cam' binanın mimarı olan Rex adlı Amerikan şirketinin yaptığı araştırmada taşıyıcı özelliğe sahip camı dünyada biri İngiltere'de, diğeri Türkiye'de olmak üzere iki şirketin ürettiği ortaya çıkmış. Tabii Vakko'nun tercihi de Kayseri Kadir Has Stadyumu'nu da yapan Lamglas adlı Türk şirketi olmuş. Nakkaştepe'deki Vakko Moda Merkezi'nin içinde 2010 yılı başında Vitali Hakko Sanat Kütüphanesi açılıyor. Başlangıçta 15 bin kitap ile hizmet verecek kütüphane, yerli ve yabancı tüm sanatseverlere ve bu alanda araştırma yapmak isteyenlere hizmet verecek. Vakko Moda Merkezi'ni `tek ve farklı' kılan en önemli unsurlardan birinin de Vakko Müzesi olacak. Bu müzede Vakko ailesine ait yaklaşık 900 sanat eseri sergilenecek. Ayrıca Vakko müşterilerinin yararlanacağı 200 kişilik Vakko Oditoryumu da yine moda merkezinde yer alacak.
`Sanat Nakkaştepe'ye'
Hakko Merter'deki fabrikadan Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar'ın eserlerinin bulunduğu 8 duvarı Nakkaştepe'ye taşıdıklarını ve bu ezerlerin aynen korunduğunu söyledi. Bu bilgiyi verdiği Jale Yılmabaşar'ın gözlerinin dolduğunu belirten, Hakko `Biz gerekeni yapıp, sanat eserlerimizi kaderine terk etmedik. Bu duvarların, hem Vakko tarihi hem de tüm Vakko tutkunları için çok özel bir anlam ve önemi olduğunun bilincindeydik. Bu nedenle, yeni binamızda da bu eserlere yer vermeye devam etme kararı aldık" diye konuştu.
Vakko'nun geçen yıl Esenyurt'a taşıdığı üretim tesislerinin, üretime verdiği değeri çok iyi bir şekilde ortaya koyduğunu söyleyen Hakko, "Emprime baskı, hazır giyim üretim işletmeleri, sosyal kullanım alanları, çalışma ofislerini de içeren 30 bin metrekare kapalı alan bizim `üretime' verdiğimiz önemi, değeri, öncü duruşumuzu vurguluyor. Emprime, renkli baskıdaki uzmanlığımızı ve titizliğimizi teknoloji ve el işçiliğinin en iyi buluşması olarak nitelendiriyoruz. Her sezon 600'ü aşkın deseni hayata geçiriyoruz. Tasarımından kalıbına, baskısına kadar her metrekare kumaşa Vakko kalitesini yansıtıyoruz" dedi.
Vakko'nun 100 kişilik tasarım ekibine sahip olduğunu vurgulayan Hakko, "Odaklandığımız yer Türkiye. Enerjimizi iç pazara yoğunlaştırıyoruz, önceliğimiz her zaman Türkiye" diye konuştu.
Vakko'da `kriz' sözcüğünü kullanmadıklarını söyleyen Cem Hakko, "Bay Vitali (Vitali Hakko), `kriz demeyin, herkes kriz derse kriz geçmez' derdi. Biz de kendisinin öğüdünü tutuyoruz" dedi. `Biz çok kriz gördük' diyen Hakko, şöyle devam etti: "2001'de, 2004'te hep kriz yaşadık. Ama krizlerin geçici olduğunu düşünerek, uzun vadeli planlarla yolumuzda ilerledik. Nitekim Ankara'daki mağaza yatırım kararımızı da son krizin sinyallerinin hissettiğimiz bir dönemde aldık.
Başbakan ne demek istedi
Cem Hakko, "Başbakan Tayyip Erdoğan, `Yahudiler oturdukları yerde para basıyor' tanımlaması yapmıştı. Buna yorumunuz nedir?" sorusuna, "Merter sonrası fabrika kurmayabilirdik. Biz oturmayı değil, yatırımı seçtik. Çünkü babamızdan böyle gördük" yanıtı verdi. Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko da, "Sayın Başbakan aslında ticari zekâ ve ataklıktan söz ediyor" dedi.
Egemen Bağış'ın eşiyle satışlar yüzde 50 arttı
Cem Hakko , "İstanbul Astoria Alışveriş Merkezi'ndeki mağazanızı Devlet Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış'ın eşi devralmıştı. Nasıl gidiyor?" sorusuna, "Beyhan hanım, iki yıl bizim İstinye Park'taki mağazamızla uğraşmıştı. Harvey Nichols'ı yönetti. Astoria'daki mağazada Beyhan Hanım'ın devralmasıyla birlikte satışlar yüzde 50 arttı. İşi bilen kişinin yarattığı fark bu. Biz çok memnunuz" yanıtı verdi. Cem Hakko, "Beyhan hanım başka Vakko mağazaları düşünüyor mu" sorusunu da, "Keşke düşünse" diye yanıtladı.
Erbil'de mağaza açacak
Vakko Holding Yönetim Kurulu Üyesi Jeff Hakko, Vakko'nun halen Almanya, Kahire ve Bükreş'te mağazaları olduğunu belirterek, yurtdışında yeni Vakko mağazaları açacaklarını söyledi. Jeff Hakko, "Bakü'de (Azerbaycan) franchise verdik. Yeni bir alışveriş merkezi (AVM) içinde Vakko açılacak. Kazakistan, Özbekistan ve İran'dan talepler gelmeye başladı. Erbil'de de franchise yoluyla yine bir alışveriş merkezi içinde yılın ilk ayında Vakko açılacak" dedi.
`Pişti olmayın uyarısı yaparız'
Bir soru üzerine Vakko'nun 12 bin kişilik bir önemli müşteri listesi olduğunu söyleyen Cem Hakko, cemiyet hayatındaki 2-3 bin kişinin sürekli aynı yerlerde dolaştığını belirterek, "Kıyafetlerimiz pişti olmaz. İstanbul mağazamızdan bir gece kıyafeti alan müşterimize, bu kıyafetin aynısı Ankara veya İzmir mağazamızda varsa söyleriz. Diğer alanlara da bu kıyafetin daha önce hangi ilimizde ve ne için satıldığını aktarırız. Böylelikle Vakko'dan alışveriş yapanın pişti olma ihtimalini en aza indirmeye çalışırız" diye konuştu.
Radikal
Başbakan'ı dinledim, 70 milyon dolar yatırım yapan biri olarak 'Yanlış mı yapıyorum?' dedim
Krizde yatırımlarına ara vermeyen ve son 2 yılda 70 milyon dolarlık yatırım yapan Vakko'nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, "Başbakan'ın Musevi cemaati ile ilgili sözlerini dinleyince bir an 'Acaba ben mi yanlış yapıyorum' dedim. Ancak biz büyüklerimizden böyle gördük. Bu ülkenin insanıyız ve kazandığımızı da bu ülkeye yatırıyoruz" diye konuştu
Geçen yıl tam da krizin başladığı dönemde 30 milyon dolara Esenyurt üretim tesislerini hizmete açan, Aralık ayında da Nakkaştepe'deki Vakko Moda Merkezi'ni faaliyete geçirmeye hazırlanan Vakko'nun Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, 2 yılda toplam 70 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını söyledi.
Krizde yatırımlara hiç ara vermediklerini 34 de yeni mağaza açtıklarını ifade eden Cem Hakko'ya, Başbakan'ın Musevi cemaatinin iş yapış biçimi ile ilgili sarfettiği sözlerini hatırlattım. Erdoğan, İstanbul Belediye Başkanı olduğu dönemde Musevi cemaatini gözlemlediğini belirtmiş ve "Çoğu mülk sahibi olmazlar en iyi yerlerde kiracı olurlar. Çünkü mülk sahibi olmak parayı bağlar. Ama kiracı olunca parayı işletmeyi sürdürür. Ama biz ne yapıyoruz? Elimizde ne varsa gömeriz bir yere" demişti. 70 milyon dolarlık yatırımla Erdoğan'ın çizdiği Musevi işadamı portresine uymadığını hatırlattığım Cem Hakko önce gülümseyerek, "O sözleri dinleyince 'Acaba ben mi yanlış yapıyorum' dedim" diye konuştu ve şöyle devam etti:
"Şaka bir yana biz bu ülkenin insanıyız. Merter'deki tesisi sattıktan sonra bize 'Siz deli misiniz, neden tekrar üretim tesisi yapıyorsunuz? Bursa'da bir sürü atıl yer var. Gider birini kiralar tüm ürünlerinizi yaptırırsınız' diyenler çıktı. Ancak biz büyüklerimizden böyle gördük. Bu ülkeye sonsuz inancımız var. Ben bu topraklarda büyüdüm. Askerliğimi bu ülkede yaptım. Evet Başbakan da gözleminde haklı. Bazı cemaat üyeleri öyle yapıyor. Ancak ben o reflekste biraz geçmişteki varlık vergisi gibi yaşananların ve korkuların etkisi olduğunu düşünüyorum. Ürkeklikten dolayı nakitte kalmak tercih edilmiş olabilir. Nakitte kalınca da haliyle paradan para kazanmanın yollarını buluyorsunuz."
Yatırımlara mola yok
Beyoğlu'ndan çıktıktan sonra Nişantaşı'nda çok katlı bir mağaza açan Vakko, Kasım ayında da Ankara'da yine çok katlı bir mağaza açıyor. Cem Hakko "Henüz Ankaralılar'ın da haberi yok. Arjantin Caddesi ile İran Caddesi'nin kesiştiği noktaya eskiden kebapçı olan yere geliyoruz" dedi. Krizde panik yapmadıklarını, olur olmadık fiyat indirimleri ile müşterilerinin güvenini de kaybetmediklerini söyleyen Hakko, bu yılı 2008'in biraz üzerinde bir ciro ile kapatacaklarını söyledi. Eylül ve Ekim aylarının satışlar açısından keyifli geçtiğini kaydeden Hakko, özellikle kravat ve gömlek satışlarının yüzde 35'lik kısmını Kasım ve Aralık aylarında gerçekleştirdiklerini hatırlattı ve bu yıl 200 milyon TL gibi bir konsolide bütçeyi yakalayacaklarını belirtti.
Krizden en çok erkekler etkilendi
Cem Hakko krizde erkeklerin psikolojisinin kadınlara göre daha çok bozulduğuna da dikkat çekti. Hakko "Alışveriş sonuçta bir keyif işi. Alışveriş yapmanız için keyfinizin yerinde olması lazım. Kadınlar krizden daha az etkilendi. Daha önce erkek ve kadınların cirodaki payı yüzde 55 kadınlar yüzde 45 erkekler iken kriz döneminde bu fark yüzde 65 kadınlar yüzde 35 erkekler olarak açıldı. İndirimlere de erkekler kadınlardan daha duyarlı hale geldi" dedi.
Beyhan Bağış çok başarılı
Bakan Egemen Bağış'ın eşi Beyhan Bağış'ın İstanbul Astoria'da açtığı Vakko mağazasının performansını sorduğumda ise Hakko "Süper. Biz daha önce acaba Astoria kötü bir lokasyon mu diye düşünüyorduk. Yanılmışız. Beyhan Hanım'ın devralması ile birlikte satışlarda yüzde 50'nin üzerinde artış oldu" diye cevap verdi.
Vakko ile pişti olunmaz
* Cem Hakko'nun anlatıklarından ilginç bir ayrıntı da çıktı. Vakko'dan şık ve pahalı kıyafet alan hanımların pişti olmamaları için tedbir alınmış. Özel ürünleri alanlara nerede giyecekleri soruluyormuş. Böylece hanımların aynı davette aynı kıyafetle yanyana gelmelerinin önüne geçiliyormuş.
Vatan
Erkekler indirimi çok seviyor
Vakko Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Hakko, 75'inci yılını kutlayan Vakko'nun krizin de içinde olduğu dönemde 70 milyon dolarlık yatırım yaptığını açıkladı. Yaşanan ekonomik krizden kadınlara oranla erkeklerin daha fazla etkilendiğini söyleyen Cem Hakko, ilginç değerlendirmeler yaptı:
Krizden en çok erkekler psikolojik olarak etkilendi. İndirimler başladığında erkekler ilk gün ürünleri tüketiyor.
Kadınlar alışverişe devam ediyor.
İndirim kavramını ucuzlatmamakta kararlıyız. Doğru bildiğimiz yolda ilerliyoruz; yatırımlarımız sürüyor.
Yurt dışı için Mısır ve Almanya'yı test ettik. Burada da yapacak çok iş var.
Babam, "Burada doğdun, burada askerlik yaptın, burada yaşayacaksın" derdi. Bu nedenle bu ülkeden başka bir şey düşünmedik.
Nişantaşı magazamızı açtık. Ankara'da da yeni bir binaya çıkıyoruz. buna ilaveten 12 butik mağaza açtık.
Takvim
Erkek alışverişi kesti kadınlar devam ediyor
Vakko Holding Başkanı Cem Hakko, herkes ekonomik kriz söylemleriyle paniklerken Vakko'nun son iki yılda toplam 70 milyon dolarlık yatırıma ulaştığını belirtti. Krizden en çok erkeklerin etkilendiğini ifade eden Hakko, "Erkekler mecbur kalmadıkça alışveriş yapmıyor. Kadınlar devam ediyor" dedi
İki yılda 70 milyon dolar
Vakko Holding Başkanı Cem Hakko, krizin etkili olduğu son iki yıldır yatırıma devam ettiklerini söyledi. Geçen yıl 30 milyon dolarlık yatırımla üretim tesisini İstanbul Merter'den Esenyurt'a taşıdıklarını belirten Hakko, "Herkes krizde paniklerken biz yatırım yaptık. İstanbul Nişantaşı ve Ankara'daki yeni mağazalarımıza, İstanbul Nakkaştepe'deki moda merkezimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımlar 70 milyon dolara ulaştı" diye konuştu.
İç pazara odaklandık
Hakko 2008'i 200 milyon liralık ciroyla kapattıklarını söyledi. Bu yıl bu rakamın üzerine çıkmayı hedeflediklerini kaydeden Hakko, "Esenyurt'ta 30 bin metrekarelik alanda üretim yapıyoruz. 100 kişilik tasarım ekibiyle her sezon 600 deseni hayata geçiriyoruz. Kıbrıs, Almanya, Azerbaycan'da mağazalarımız var. İran'dan talep geliyor. Irak'ın Erbil kentindeki bir alışveriş merkezinde de 2010'da mağaza açacağız. Ama biz Türkiye'ye odaklandık" dedi.
Karamsarlık kalkar
Krizden erkeklerin etkilendiğini düe getiren Hakko şöyle konuştu: "Her yerde kriz konuşulması onları etkiledi. Erkekler mecbur olmadığı sürece alışveriş yapmıyor. Kadınlar alişverişe devam ediyor. Kasımdan itibaren kriz karamsarlığı kalkar. 'Tek büyük indirim, sezon sonu indirimi' diye kararlüık gösterdik. Sayısı ve süresi belli olmayan indirimlerle tüketicinin güveni yok ediliyor. İndirim kavramını ucuzlatmamakta kararlıyız."
Mardan Palace'a 3.5 milyon dolarlık üretim
Dekorasyonda oteller için üretim yaptıklarımı söyleyen Hakko, "Azeri asıllı Rus işadamı Telman ismailov'un Antalya'da açtığı Mardan Palace için 3.5 milyon dolarlık üretim yaptık. Fettah Tamince ile yakın çalışıyoruz. Dubai'deki oteli için perde, nevresim, aksesuar yaptık, bitirdik. Otel henüz açılmadı ama" dedi. Paris'te bir Vakko haute couture (kişiye özel tasarım) defilesi yapmayı hayal ettiğini belirten Hakko, 15 Kasım'da da belli ürünlerin internetten satışına başlayacaklarını ifade etti.
Merter'deki sanat eserleri yeni fabrikada Vakko'nun Merter'deki eski fabrikasının duvarlarında yer alan Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Jale Yılmabaşar'ın eserlerinin bulunduğu 8 duvarı Nakkaştepe'ye taşıdıklarını vurgulayan Hakko "Bu duvarların taşınma ve restorasyonunu büyük bir titizlikle gerçekleştirdik. Yeni binamızda da bu eserlere yer vermeye devam edeceğiz" dedi.
Posta